Breadcrumb

Asset Publisher

Back Bidegik 335.159.000 euroko aurrekontuarekin lizitatu ditu bideen mantentze eta kontserbazio zerbitzuak

Bidegik 335.159.000 euroko aurrekontuarekin lizitatu ditu bideen mantentze eta kontserbazio zerbitzuak

Lizitazio berriak hobekuntzak aurreikusten ditu erabiltzailearen arretarako zerbitzuetan, Bergaran erabiltzailearen arretarako zentro berri bat irekiz, errepideko zaintza eta laguntza zerbitzuak indartzen dira eta informazioaren eta sistemen segurtasunean inbertitzen du, baita tunelen segurtasunean ere.

2024/07/05

Bidegiko administrazio kontseiluak datozen sei urteetarako lizitaziora ateratzea onartu du (beste bi urtez luza daitekeena)  AP-8, AP-1, GI-20 eta A-632 errepideen mantentze, operazio eta kontserbazio zerbitzuak eta N-I eta A-15 errepideetan kobratzeko sistema. Lizitazioaren zenbatekoa 335.159.000 € gehi BEZa da. Aurreikuspenen arabera, esleipena urte amaierarako ebatziko da.

Esleipen berriaren ondorioz, AP-8ko 75 km-en ustiapena, mantentze-lanak eta kontserbazioa hartuko ditu bere gain;  AP-1eko 33 km-ak, Isuskitzako tuneletik AP-8ko Maltzagaraino; GI-20aren 3 km-ko bi zati Errenteria parean eta 5 km-koa Aritzeta parean eta A-632 errepideko 23 km-ak. Era berean, mota guztietako instalazioak, aparkalekuak, partzelak eta gaitasun handiko bide horiei lotutako eraikinak sartzen dira, zerbitzu- eta jatetxe-guneak izan ezik. Era berean, bidesariak automatizatzeko beste urrats bat egingo da, gidariaren zaintza eta arreta zerbitzua indartuko da eta beste laguntza zerbitzu bat jarriko da ibilgailuak pistan erretiratzeko. Bezeroaren arretarako zerbitzua ere indartu egingo da, Bergaran zentro berri bat martxan jarrita.

Lizitazio berriak bere pleguetan aurreikusten du Zarauzko perazioa-basea berritzea, Zestoan eta Bergaran egindako urratsei jarraituz. Datuen inguruko sistemen segurtasuna indartzea ere kontuan hartuko da, eta arreta berezia jarriko da AP-1eko tuneletako segurtasunaren atalean.

Zerbitzua eta arreta integrala

Lizitazio berriaren zifra esanguratsuenei dagokienez, kopururik handiena, 85,6 milioi eurokoa, ordainsarien kobrantza sistemei dagokio eta autobideen kontserbazio-arloa, berriz, 83,6 milioi eurokoa da. Neguko artapen eta artapen orokorreko atalak 61,1 milioi euro izango ditu, eta tunelak eta kontsumo elektrikoa mantentzeko 42,7 milioi euroko partida aurreikusten da. Bezeroaren arretarako zerbitzuak 7,3 milioi euroko partida izango du.

Ustiapen-, mantentze- eta kontserbazio-zerbitzuek jarduera finkotzat hartzen dute aipatutako autobideetako erabiltzaileei kanona kobratzea kudeatzea, bai eta salgaiak garraiatzeko ibilgailu astunei aplikatutako N-I eta A-15 errepideak erabiltzeagatiko kobrantza ere.

Bezeroaren arretarako zerbitzua, pistako zaintza, istripuei eta gertakariei arreta ematea eta Zarauzko eta Bergarako kontrol eta komunikazio zentroen eraginkortasuna etengabe mantentzea ere jasotzen ditu. Atal honetan sartzen dira tunelen kanpoko eta barruko garbiketa-jarduerak, bidesariak, zerbitzuguneak, bide zorua garbitzea, bidexkak, ertainak, ezpondak, lubetak, osindegiak, estoldatxoak eta zuhaiztien inausketa, besteak beste.

Era berean, egiturak auskultatzea, tuneletako eta aire zabaleko instalazioen prebentziozko mantentze-lanak, hala nola argiztapen-sistemak, aireztapen-sistemak, kamerak eta suteak eta larrialdiak detektatzeko sistemak operadore esleipendunaren ardura izango dira. Lizitazioak, halaber, aipatutako puntuetan jardunak egiteko kanpainak, segurtasun-hesiak eta beste elementu batzuk konpontzea eta neguko bide-sistema osoa Bidegiren zuzendaritzapean eta Gipuzkoako Foru Aldundiarekin eta Eusko Jaurlaritzako Trafikoarekin koordinatuta aktibo mantentzeko kanpainak ere jasotzen ditu.

Bi esleipen berri A-636 errepidean

Bilera berean, Kontseiluak ezponda bat egonkortzeko eta Antiguako biaduktuaren iparraldeko estriboko betelanak leheneratzeko lanak esleitu ditu, biak A-636 autobian, Antzuola parean. Bi lanen aurrekontua 900.000 €+ BEZ da eta 4 hilabeteko egikaritze-epea proiektu bakoitzerako. 

Lehen jarduketak, 302.600 €+BEZ-ko aurrekontuarekin, 17,025 eta 17,083 pk-en artean Beasaingo noranzkoan dagoen galtzadan dagoen lur-jausi baten lerradura egonkortzea du helburu.  Proiektuaren arabera, ezpondaren egonkortzea indartuko da, harri-lubetazko horma baten bidez. Piloteen arteko espazioak hormigoi enkofratuarekin garbitu eta beteko dira, eta goiko aldea apainduko da, harri-lubeta hormigonatuaren bidez, eta maldak jarriko zaizkio, urak bideratzeko eta errausketa-ura sar ez dadin. Obran sartzeko, behin-behineko bide bat gaituko da, gaitasun handikoa eta erabat operatiboa den bide horretan eraginak minimizatzeko.

Bigarren proiektuak, aurreko desmuntatzetik 225 metrora, Antiguako biaduktuaren iparraldeko estriboaren betegarria itzultzea aurreikusten du, 16,800 pk-aren parean, eta geometria estriboaren azpitik doan pistaren kotaraino luzatzea aurreikusten du. Era berean, A-636ko bide-plataformaren drainatzea hobetuko da, eta urak hodi baten bidez bide-hodiaren kutxetaraino bideratuko dira. Obra honetarako lizitazio aurrekontua 597.400 €+IVA da.

  

3912