Haurren % 83k Eskola Kirola programan parte hartu dute, eta “oso ongi” bat jarri diote
Haurren % 83k Eskola Kirola programan parte hartu dute, eta “oso ongi” bat jarri diote
Marta Pastor Kiroletako zuzendariaren esanetan, Eskola Kirolaren kanpaina ixteko zorian dago, eta beste urte batez, datuak oso onak dira. 9 eta 12 urte bitarteko ikasleen % 83 matrikulatu dira, eta programa Gipuzkoako ikastetxeen % 85ek eskaintzen du. Eskola Kirolak (6 eta 8 urte bitartekoak), Jolas Hezi programarekin, eta Multikirol gisa (9 eta 12 urte bitartekoak), jarduera fisikoa sustatzen du jokoaren bidez edo kirol- eta lehiaketa-modalitateen bidez.
Marta Pastor, kiroletako zuzendaria, Aduna Badiola, Eskola Kirol, espezializatutako UPV/EHUko doktorea, eta Iñaki Iturrioz, Gipuzkoako Foru Aldundiko Kiroletako zerbitzuburua
Marta Pastor Kiroletako zuzendariaren esanetan, Eskola Kirolaren kanpaina ixteko zorian dago, eta beste urte batez, datuak oso onak dira. 9 eta 12 urte bitarteko ikasleen % 83 matrikulatu dira, eta programa Gipuzkoako ikastetxeen % 85ek eskaintzen du. Eskola Kirolak (6 eta 8 urte bitartekoak), Jolas Hezi programarekin, eta Multikirol gisa (9 eta 12 urte bitartekoak), jarduera fisikoa sustatzen du jokoaren bidez edo kirol- eta lehiaketa-modalitateen bidez.
Gipuzkoako Foru Aldundian gaur goizean egin den prentsaurrekoan, Pastorrek, Aduna Badiola Eskola Kirolean espezializatutako UPV/EHUko doktorea alboan zuela, Gipuzkoako eskola-adineko haurren jarduera fisikoko eta kiroleko ohiturak ezagutzeko lurraldean egin den lehen azterlana aurkeztu du.
«Eskola Kirola asmo handiko programa bat da, kirol-jarduna sustatzeaz harago doana. Ikasleentzat irekita dago, kirol-maila, maila sozioekonomikoa edo bizilekua edozein dela ere. Kirol Zerbitzutik bultzatzen ditugun politiketan inprimatzen diren balioak dira, gizarte moderno, ireki eta etorkizunaren erantzule gisa hazten laguntzen digutenak».
Gipuzkoako Eskola Kirolaren eredua bakarra dela defendatu du, ikasleei aukera ematen baitie hainbat kirol-jarduera ezagutzeko, hala nola boleibola, judoa, saskibaloia edo futbola, baina baita gutxi praktikatzen diren kirolak ere, hala nola arku-tiroa, esgrima edo eskalada. Eta horrexek egiten du hain berezia programa hau; izan ere, Eskola Kirolaren babespean, modalitate horietako klubak sustatu daitezke eta haurrei beste kirol-diziplina batzuk probatzen utzi.
Gainera, programa ikastetxean bertan garatzeak aukera gehiago ematen ditu eskolako hezkuntza-izaera bermatzeko eta prozesua emaitzaren gainetik lehenesteko, testuinguru inklusibo baten barruan.
Era berean, Pastorrek esan duenez, Gipuzkoako Foru Aldundiak, eskola-kiroleko politikekin, kirol-hastapen arduratsu bat eskaini nahi die Gipuzkoako ikasleei. Horren helburuak honako hauek dira: ikasleen heziketa integrala jarduera fisikoaren eta kirolaren bidez, ahalik eta parte-hartze handiena lortzea, batez ere jarduera fisikoa egiteko zailtasun handienak dituzten kolektiboen artean, genero-berdintasuna sustatzea, ingurune seguruak eta adingabeen garapenera egokituak sortzea, eta talentua garatzea horretarako baldintza bereziak dituzten ikasleen artean.
Bestalde, Aduna Badiola EHUko doktoreak azaldu duenez, joan den ikasturtean, UPV/EHUren eskutik, azterlan zabal bat egin zen lehen aldiz. Bertan, haurrei galdetu zitzaien zer iritzi zuten Gipuzkoako eskola-kirolari buruz. Lagina adierazgarria eta irismen handikoa izan zen, 27 ikastetxetako 3.000 parte-hartzaile inguruk parte hartu baitzuten. Programaren benetako protagonistek programaren gainean egiten duten balorazio positiboa nabarmendu du, hau da: «Kontsultatutako ikasleen % 90ek baino gehiagok balorazio positiboa dute, eta % 68k oso ona edo bikaina dela uste du. Zerbait ondo egiten ari dela adierazten du». Gainera, azterketak ekarpenak egin ahal izan dizkio programari, eta ekarpen horiek kontuan hartuko dira Kirol Zerbitzua gaur egun murgilduta dagoen barne-hausnarketako programan.
Bestalde, azterlan honen arabera, 10 ikasletik ia 7k Osasunaren Mundu Erakundearen gomendioak betetzen dituzte, jarduera fisiko neurritsua edo bizia egiten baitute egunean gutxienez ordubetez. Astialdian antolatu gabeko kirola edo jarduera fisikoa egiten dutenak 10etik 8 dira, eta % 85 modu antolatuan egiten dute. Hala ere, genero-arrakala bat antzeman da: «Matrikulazioen % 39 neskak dira; beraz, nesken aukera-berdintasuna eta ahalduntzea sustatzeko estrategiak lehentasuna du».
Azkenik, Marta Pastorrek eta Aduna Badiolak eskerrak eman dizkiete ikastetxeei bereziki, inkesta garatzen laguntzeagatik eta ikasturte batetik bestera eskola-kirolaren programa bultzatzeko izan duten inplikazioagatik. Eskerrak eman dizkie, halaber, programa hori guztia garatzeko aukera ematen duten udalei.
1664