Hondarribia - Donostiako Aireportuak 3 eta 4 milioi euro arteko aberastasuna sortzen du urtean Gipuzkoarentzat
Hondarribia - Donostiako Aireportuak 3 eta 4 milioi euro arteko aberastasuna sortzen du urtean Gipuzkoarentzat
Hondarribia - Donostiako Aireportuak 3 eta 4 milioi euro arteko aberastasuna sortzen du urtean Gipuzkoarentzat
Gipuzkoako Foru Aldundiaren ordezkari den Rafaela Romero Mugikortasuneko diputatuak hartuko du Ortzibiako txandakako lehendakaritza, Iñaki Arriola Eusko Jaurlaritzako Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraioetako sailburuaren ordez. Ortzibiak (aireportua sustatzen duen sozietateak) enkargatutako IKEI aholkularitza-enpresaren azterlanaren arabera, Hondarribiko aireportuak urtean 3 eta 4 milioi euro artean eragiten ditu balio erantsi gordinean, eta lanaldi osoko 15 eta 22 lanpostu artean sortzen ditu. Datuak Ortzibiako Administrazio Kontseiluak egindako bilkuran azaldu dira gaur.
Hondarribiko aireportuak aberastasuna sortzen du Gipuzkoako lurralderako. Gipuzkoako Foru Aldundiak eta Eusko Jaurlaritzak aireportua sustatzeko egiten duten ekarpen ekonomikoa 678.379 eurokoa da (% 65 foru-kutxatik eta % 35 Eusko Jaurlaritzatik), eta Gipuzkoak urtean 3 eta 4 milioi euro arteko itzulkina izango du balio erantsi gordinean.
Hala erakusten du Ortzibiak enkargatutako eta Donostiako IKEI aholkularitza-enpresak egindako azterlan batek. Ortzibia da Hondarribiko aireportua sustatzen duen sozietatea, eta Eusko Jaurlaritzak, Gipuzkoako Foru Aldundiak, Donostiako, Irungo eta Hondarribiko udalek eta Gipuzkoako Bazkundeak osatzen dute.
Gaur egun, Ortzibia Mugikortasuneko eta Lurralde Antolaketako foru diputatua da buru, eta hark positiboki baloratu ditu txostenetik ondorioztatzen diren datuak: “Hondarribia – Donostia aireportuaren sustapenean inbertitzen den euro bakoitza soberan itzultzen da Gipuzkoako gizartean, bai ekonomikoki, bai sozialki. Irabazia ez da zalantzarik”.
Egindako azterketak eskaintza handitzearen ondorioz aireportuan izandako jarduera-hazkundearen eragin ekonomikoa neurtzen du, eta Hondarribiko aireportua, batez ere, aireportu harkorra dela erakusten du. Bidaiarien % 57 Gipuzkoatik kanpokoak dira. Bi jatorri garrantzitsuenak Kanarietan daude, jatorri horretako erabiltzaileen % 70 Gipuzkoara egiten diren turismo-bidaietan baitaude, eta Londresen, aurreko udan jasotako erabiltzaileen % 84 izan baitziren, turismoa izanik motibazio nagusia.
Legegintzaldi honetan % 20 bidaiari gehiago izan dira
Gipuzkoako Foru Aldundiko Mugikortasuneko eta Lurralde Antolaketako Departamentua eta Eusko Jaurlaritza azken urteotan aireportua sustatzeko egin duten apustua fruituak ematen ari da. Legegintzaldi honen amaieran, Gipuzkoako aerodromoak eskainitako konexioak bitik zortzira igoko dira. Madril eta Bartzelonarekiko konexioez gain, aireportuak Andaluzia, Valentzia eta Balear Uharteetarako hegaldiak eskainiko ditu, Kanaria eta Londresekin konektatzeko aipatutako zerbitzuez gain.
Hondarribian jarduten duten konpainien kopurua ere handitu egin da, eta gaur egun bost operadore daude, duela gutxi arte zerbitzua ematen zuten bi operadoreen aldean. Iberiak Madrilera eta Vuelingek Bartzelonara ematen dituzten zerbitzuez gain, Binter Canariasek Kanariekin konektatzen du, British Airwaysek Londresekin eta Voloteok Valentziarekin, Andaluziarekin eta Balearrekin.
Horren guztiaren ondorioz, bidaiarien kopurua % 20 gehitu da, eta iaz 383.584 izan ziren.
Rafaela Romerok nabarmendu duenez, “zenbatetsitako itzulera ekonomiko horretaz gain, emandako lanpostuen aberastasuna eta urtean 400.000 bidaiari ingururi aisialdiagatik edo lan-arrazoiengatik eskaintzen dien konexioa daude, eta Gipuzkoa Espainiako eta nazioarteko aireko mugikortasunaren mapan kokatzen du”.
Bestalde, azterlanetik ondorioztatzen da Hondarribia – Donostia aireportuak balorazio ona lortu duela erabiltzaileen artean, Gipuzkoako hiriburutik gertu dagoelako eta bidaiarientzat erosoa delako. “Azpiegitura hori sustatzeko lanen ondoren dagoen eskaintzaren hazkundeak — adierazi du Romerok — eragin positiboa izan du emaitzetan, eta udan erabiltzaileen kopuruak behera egin du; gaur egun, hain zuzen ere, udan gertatzen da gorakada txiki bat erabileran”.
3465