Breadcrumb

Asset Publisher

Back Gipuzkoak eta Bizkaiak N-636 errepidea erabat eraldatzeko Arrasate eta Elorrio arteko trazadura berria iragarri dute

Gipuzkoak eta Bizkaiak N-636 errepidea erabat eraldatzeko Arrasate eta Elorrio arteko trazadura berria iragarri dute

Maria Ubarretexena eta Imanol Pradales diputatuek Elorrio-Kanpazar-Arrasate tartea hobetzeko aukeratutako soluzioa ezagutarazi dute, egungo bihurguneak kenduko dituen eta Kanpazar gaina 830 metroko tunel baten bidez gaindituko duen trazadura berri baten bidez.

2024/02/07
Kanpazar

Bi erakundeek proiektua idazteko prozesuan aurrera egitea erabaki dute. Proiektuak 6 milioi euro ingurukoa kostua izango du, eta 42 hilabeteko gauzatze-epea.

Gipuzkoako eta Bizkaiko Foru Aldundiek N-636 errepidea, Arrasate eta Elorrio Kanpazar bidez lotzen dituen tartean, osorik hobetzeko aukeratutako konponbidea jakinarazi dute. Proiektu honek funtsezko mugarri garrantzitsua ezartzen du Beasain-Durango korridorearen eraldaketa integralari ekiteko. Korridore horrek Goierri, Debagoiena eta Durangaldea lotuko ditu, gaitasun handiarekin eta ibilbide osoan zehar modu seguruago eta erosoagoan.

Maria Ubarretxena eta Imanol Pradales diputatuek iragarri dute hitzarmen bat sinatuko dutela bi erakundeen artean, eraikuntza-proiektuaren idazketan aurrera egiteko. Hitzarmen horrek 6 milioi euro (+BEZ) inguruko kostua izango du, eta egiteko 42 hilabeteko epea. Azaldu duten bezala, ingurumen-, segurtasun-, funtzionaltasun- eta inbertsio-faktoreek egungo bihurguneak ezabatuko dituen eta Kanpazar gaina gainditzeko hodi bakarreko tunel bat proiektatzen duen trazadura bat hautatzea ekarri dute, eta, horrela, egungoa baino alternatiba zuzenagoa, azkarragoa eta seguruagoa eskaintzen da.

Bizkaiko Foru Aldundiko Azpiegitura eta Lurralde Garapeneko diputatu Imanol Pradalesek azpiegitura horren garrantzia azpimarratu du. "Tarte hori hobetzeak herri-proiektua burutzea dakar, gaitasun handiko azpiegitura integrala izango den Beasain-Durango korridorea modernizatzen amaitzeko giltzarria baita. Eraikuntza-proiektua aurten bertan idazten hasteko erabakiak agerian uzten du herrialde gisa dugun gaitasuna elkarlanean aritzeko eta erronka komunei aurre egiteko; horrek erakusten du erakundeen arteko lankidetza egokiak ongizatea, segurtasuna eta gizarte-kohesioa modu eraginkorrean bultza ditzakeela", ziurtatu du Imanol Pradalesek.

Maria Ubarretxena foru diputatuak, Pradalesen ildo beretik, “ilusioa” eragiten duen proiektu honek, hain zuzen, azpimarratu du “lurralde eta herrialde mailan hurrengo hamarkadetarako asmo handiko ekimenak planteatzeko bidea” irekiko duela. “Trazatu berriari esker Arrasate inguruko herritarrak Bilbora ala Loiuko aireportura asko jota 40 minututan iritsi ahal izango dira, bide zuzen, eroso eta seguru batetik; eta Urola Garaian ala Goierrin ere aukera berriak irekitzen dira, trazatu berriak mugikortasuna, konexioak eta garraioa bera eraldatu egingo baititu”, Ubarretxenak gehitu duenez.

Proiektuaren deskripzioa

Trazadura berria Elorrioko saihesbidearen amaieran hasiko da. Diseinatutako irtenbidea egungo errepidetik aldenduko da, ibilbide bihurgunetsua kenduz, eta Kanpazar gaina zeharkatuko duen 830 metroko tunel bat proiektatzen du, konektibitatea eta bide-segurtasuna hobetzeko. Tunel berriak Gipuzkoako aldean izango du irteera, Epeleko lotunean; N-636 errepideko Epeleko tartearekin lotura zuzena izango du eta AP-1/AP-8 autobideko Arrasateko sarrerarako zuzeneko sarbidea. Diseinu berriak hiru erreiko errepide bat jasotzen du, goranzko noranzkoan bi errei dituena eta bazterbideak handitzen dituena, 80 km/h-ko proiektu-abiadurarako araudiaren arabera, eta horrek igarotze arina eta segurua bermatzen du.

Konektibitatea hobetzea Elorrioko lotunea berriro konfiguratzeak eta biribilgune eta bide berri bat sartzeak sarbide- eta irteera-mugimenduak erraztuko dituzte, tokiko eta lurraldeen arteko konektibitatea nabarmen hobetuz.

Segurtasuna eta gaitasuna: Egun dauden ezkerretarako birak eta trenbide-pasaguneak kenduz, trazaduraren segurtasuna hobetu egingo da. Gainera, errepidearen ereduzko sekzioa tartearen segurtasuna eta edukiera optimizatzeko diseinatuko da, 3,50 m-ko erreiak eta tarte eta bazterbide egokiak eskainiz.

Trazadura berriak nabarmen hobetuko du Elorrio, Arrasate eta Bergarako udalerrien arteko lotura, eta bidaia-denborak murriztu egingo ditu eta segurtasuna nabarmen handituko da errepideko erabiltzaileentzat. Trazadura berria aukeratuta, bi aldundiek aurrera egingo dute proiektua idazteko eta, ondoren, behin betiko onartzeko faserantz.

  

1887