MITeko adituek MUGI sistema aztertu dute Mugikortasun Ministerioaren egoitzan egindako topaketa batean
MITeko adituek MUGI sistema aztertu dute Mugikortasun Ministerioaren egoitzan egindako topaketa batean
MITeko adituek MUGI sistema aztertu dute Mugikortasun Ministerioaren egoitzan egindako topaketa batean
Romerok MITeko adituen aurrean azaldu du Gipuzkoako garraio publikoaren arrakasta, MUGI sistemaren bidez. MITMAk antolatutako topaketan, foru diputatuak Gipuzkoako tarifen integrazio sistemari eta mugikortasunari buruz hitz egin du, genero ikuspegia integratzen duena eta zainketen mugikortasunari arreta ematen diona. Horrela, Gipuzkoako garraio publikoaren sistemaren arrakastaren funtsezko alderdiak zehaztu ditu, eta ADIFeko, Madrilgo Unibertsitate Politeknikoko eta Massachusettseko Instituto Teknologikoko (MIT) ordezkarien aurrean egin du. Azken horiek munduko erreferentzia dira mugikortasunari eta munduko unibertsitaterik onenari dagokienez, QS rankingaren arabera.
Rafaela Romerok: “Esan dezakegu MUGIk zaintzaileen mugikortasuna eskatzen duten estandarrei erantzuten diela. Gure politiken eta MUGI sistemaren bidez, Mugikortasun Sailak mugikortasun demokratikoagoa lortzeko behin betiko tresna gisa mugikortasuna sustatzearen aldeko apustua egin du, politikoki eta ekonomikoki. Mugikortasun horrek demokrazia zaintzaile horri erantzungo dio, zaintzei arlo publikoaren kudeaketan duten garrantzia emango die, eta zainketen arreta zerbitzu publikoetan eta agenda publikoaren lehentasunetan sartuko du”.
Mugikortasuneko eta Lurralde Antolaketako foru diputatuak MITMAk Madrilen duen egoitzan, Massachusettseko Unibertsitateko, ADIFeko eta Madrilgo Unibertsitate Politeknikoko adituen aurrean, Gipuzkoako garraio publikoaren arrakastaren kasua azaldu du, arreta berezia jarriz zainketen mugikortasunera bideratutako politiketan eta MUGI sisteman. MIT Transit Lab Massachussetseko Institutu Teknologikoko garraio publikoaren berrikuntzako ikerketa-taldeak Espainiara egindako bisitan egin da topaketa, herrialde osoko politika berritzaileenetan interesa agertu baitu.
Bere erakusketan, Romerok nabarmendu du “MUGI sistemak genero-ikuspegia txertatzen duela, ez soilik tarifen ikuspegian eta diseinuan, pertsona guztientzako deskontu progresiboak ezartzen dituelako, eta, gainera, gizonak garraio publikoan mugi daitezen lan egiten duelako, emakumeak bezala. MUGI sistema garatzen joan da, mugikortasun produktiboaren kontzepzioa hausten laguntzeko, beste dimentsio batzuk txertatzeko, hala nola zainketen mugikortasuna eta mugikortasuna, irisgarritasunaren eta ekitatearen ikuspegitik”.
Tarifen integrazioari eta zainketen mugikortasunari buruzko topaketan, Rafaela Romerok erantzun dio MUGI sistema gipuzkoarrak Massachusettseko Instituto Teknologikoko (AEB) kideengan piztu duen interesari. Erakunde hori munduko agintaritza da mugikortasunaren arloan. MIT munduko unibertsitaterik onena da, QS rankingaren arabera, eta azken urteotan aurrerapen garrantzitsuak lortu ditu berrikuntzan eta hobekuntzetan mugikortasun elektrikorako azpiegituretan, ibilgailu autonomoetan, bizikleta elektriko autonomoen mugikortasunean edo hirietako mugikortasunean, edo teknologia berrien aplikazioan etorkizunera begira.
Romero bilerara Ander Iturrirekin, Mugikortasuneko foru zuzendaria, eta Miguel Ángel Cresporekin, Lurralde Antolaketako zuzendaria, joan da. MUGI tarifa-eredua azaldu du. Eredu horrek Euskal Autonomia Erkidegoko 3 hiriburuak lotzen ditu, eta eredu bidezkoa da, sozialki eta ekonomikoki ahulenak diren pertsonei mesede egiten diena. Mugikortasun jasangarria eta pertsonen eta lurraldeen arteko konexioa da. Txartel bera da Gipuzkoako sare intermodal osoarentzat, 45 minuturainoko geltokietarako doako transbordoak ditu, eta egindako bidaia adina bidaia egiten ditu, bidaia luzeenaren baliokidea den kopurua bakarrik ordainduta.
Romerok bereziki nabarmendu du Gipuzkoako mugikortasuna “zaintzaileen Mugikortasuna” dela. “Esan dezakegu, halaber, MUGIk zaintzaileen mugikortasuna eskatzen duten estandarrei erantzuten diela. Gure politiken eta MUGI sistemaren bitartez, Mugikortasun Sailak mugikortasun demokratikoa lortzeko behin betiko tresna gisa mugikortasuna sustatzearen aldeko apustua egin du, politikoki eta ekonomikoki. Mugikortasun horrek demokrazia zaintzaile horri erantzungo dio, zaintzei arlo publikoaren kudeaketan duten garrantzia emango die, eta zainketen arreta zerbitzu publikoetan eta agenda publikoaren lehentasunetan sartuko du”.
Gipuzkoako foru ordezkaritzaz gain, Jorge Santa Cruz, ADIFeko Abiadura Handiko Proiektuen eta Geltokien zuzendaria, Inés Sánchez de Madariaga eta Inés Novella Abril, Madrilgo Unibertsitate Politeknikoko irakasleak, MITMAko ordezkariak, Madrilgo Garraioko Eskualde Partzuergoko kideak eta MITeko 7 ordezkari bildu dira bileran.
Azkenik, Rafaela Romerok esan du legegintzaldian “urratsak eman ditugula Gipuzkoa desberdin baterantz aurrera egiteko, dimentsio guztietan modu iraunkorrean mugitzeko eta berdintasun-, iraunkortasun- eta lurralde-kohesioaren irizpide berrien arabera eraikitzeko. Sustatu nahi dugun Gipuzkoa konektatua eta jasangarria berdintasun eta feminismo printzipioetan oinarritzen da”.
2848