Atrás Epaiketa arrotzari

El nombre del proyecto : Epaiketa arrotzari

Promotor : Barandi prod. SLU

Telefono
676778631
Contacto
Iñigo Santacana

Áreas artísticas que trabaja:

Teatro

Materias escolares con las que tiene relación:

Ciencias sociales
Ética

Formatos:

Taller participativo
Que valores promueve
Zein balio sustatzen du bereziki: Etika, gizarteratzea, aurreiritziak, enpatia, berdintasuna, morala, identitatea eta irisgarritasuna.
A qué nivel de educación o edad se apunta:
Zein adinetara zuzenduta dago: DBH 3 eta 4 eta Oinarrizko Lanbide Heziketarako
Cuántos estudiantes pueden participar en un evento:
Saio kopurua: Bi orduko sesio bakarra, gehienez 150 ikasle.
Precio por cada evento:

Unitate bakoitzeko prezio osoa: 1500€ + BEZa(%21)=)1.815€

Descripción de la actividad:

   Epaiketa arrotzari proposamen %100 parte hartzailea da, Albert Camusen Arrotza eleberriko protagonistaren kasua azaleratuz: Mersol jaunak,hondartzan dabilen, pertsona bat hiltzen du ageriko arrazoirik gabe. Hilketa hau aurrez pentsatuta edo ustekabekoa da? Ikasleek aktore gidak izango dituzte lagun, epaiketa publiko simulatua eraikitzeko, eta bertan ikasleek dilema beren irizpideen arabera ebazteko. Emaitza funtzio bakoitzean erabakiko eta hausnartuko da.

   Barandi proiektu eszeniko hau aurkezten du, gaur egungo gazteen eta gizartearen arteko eskakizun sustagarrienetako bati erantzunez: Pertsonak nola epaitzen eta etiketatzen ditugun baloratu eta hausnartu beharra, eta informazio hutsune handiak dituen istorio baten barruan narrazio hutsuneak nola betetzea erabakitzen dugun. Horrela, lanak objektiboa izateko zailtasuna planteatzen du, Camusen eleberriak aurkezten digun kasuaren inguruan pentsamendu kritikoaren haustura sustatuz. Hala ere, proposamen honetan askoz gehiago dago. Jatorrizko
eleberriaren unibertsoan murgiltzeaz gain, ikasleek hartuko dute protagonismoa epaiketan . Antzezlaneko aktore gidarien laguntzaz, ikasleak
beraiek arduratuko dira proposamena arduraz (edo ez) gauzatzeaz eta azkenean Mersol jaunarekin zer gertatuko den erabakitzeaz. Proposamenak ez du benetako epaiketa simulatu nahi, ikusleei dilema moral bat aurkeztearen inguruko dinamika bat aurkezten du. Horrela, lanak ikasleen konpromisoa gonbidatzen du, gailuan emandako informazioan eta norberaren irizpideetan oinarritutako erabakiak hartzea sustatuz.

   Gainera, proposamena koaderno pedagogiko batekin batera doa, ikasleekin gelan lan egin ahal izateko, aurretik operatiboa baina batez ere emanaldia ikusi ondoren ikusi eta analizatu dezaketen beste kasu batzuekin (kasu errealak batez ere)

IKAS EGOERAREN MARKOA

A.Testuingurua: Epaiketa Arrotzari lanean jorratzen den arazoa zuzenean lotuta dago gaur egungo pentsamendu garaikidearekin eta, bereziki, ikasleen
esparruko gazteen gizarte esparruarekin. Beldurraren bidez epaiaren nagusitasuna, aurreiritziena; RSS ren eragina eta mediatizazioa irudiaren bidez, Kontrastatu gabeko informazioaren gainkarga eta gehiengoaren iritziak pertenentzia/komunitate sentimenduaren beharraren araberako
gehiegizko garrantzia eskola, gizarte eta ingurune pertsonalaren zati zuzena dira.

B. Abiapuntua: Hori dela eta, gure ustez ezinbestekoa da mota honetako dinamika pedagogikoak egitea eskola giroan. G azteek beren printzipio
etikoak garatzen eta zentzu kritikoa osatzen duten ezinbesteko momentuarekin bat egiten baitu, biharko helduen oinarria izango dena. Eta
ez etorkizunari begira soilik, baizik eta honelako dinamika baten ikasleen garapenean izan duen eragina izugarri positiboa dela deritzogu, haien
errealitate hurbileko arazoei zuzenean erantzuten diela arrazakeriaren eta segregazioaren, justiziaren eta errespetuaren konfrontazioan. Gaur egun,
ikasleek eta ikastetxeek arazo h a u ndiak dauzkate etnia eta kultur erreferentzia ezberdinetako ikasleen elkarbizitza baketsuaren inguruan, politizazio zorrotzari buruz, informazio gehiegizko estimulazioz inguratua, bere gailurrean dagoen gizarte kapitalistaren esparruan.

C. Azken ekoizpena: Horregatik da hain garrantzitsua jarduera mota hau, lortutako ikaskuntza emaitzek gazteak behar dituztelako gauzatzeko., Zeren
bihar, helduak izanik, askoz zailagoa baita gizabanakoen arteko elkarbizitzan hainbeste arazo eragiten dizkiguten arrazoibide diskurtsibo eta defentsarako
jokabide parasito batzuk aldatzea. Lehiakortasunaren eta indibidualismo mugagabearen ikuspegitik hazkunde infinitua inguratzen duen egungo sistema agortuta dagoela uste dugu, beraz, gazteek zaintzan, lankidetzan eta erresilientzia baketsuan oinarritutako pentsamolde berriak garatzeko garaia
da, gizarte osasuntsuago baten alde.

JARDUEREN SEKUENTZIA LABURRA ETA EBALUAZIO ADIERAZLEAK

A.Hasierako fasea : Ongietorria, dinamikaren aurkezpena eta kasuarenaurkezpena (A. Camus en “Arrotza” tik). Eginkizunen esleipena eta lehen alegazioak.
B.Garapean fasea : Atsedenaldia. Alderdiak prestatzea, dagozkien alegazioei buruz beren helburu bakoitzari aldekoak. Epaiketaren beraren ospakizuna. Bozketa, ebazpena eta epaia.
C. Azken fasea : Ikasleekin eztabaida; kasuaren inguruan digresioa, erabakitakoa zergatik erabaki den, ikuspuntu desberdinak baloratu.
Jatorrizko eleberriaren ebazpena, Funtzio markatzailea eta lurraldeko auzi legegilearen egoera. Aurkeztutakoaren antzeko beste kasu erreal
batzuk aipatu eta elkarrekin hausnartzen dira. Saioaren amaiera.

Lanaren eta jardueraren organigrama labur honen azpian, dinamikaren ikuspegi kanonikoa nahiz liraina agerikoa da, baina antzerki erakusketa
garaikide eta eskuragarri batean. Ebaluazio adierazleak, beraz, jarduera lotzen den lehen aipatutako balioei erreferentzia egiten zaie eta zuzenean lotuta daude, zentzu kritikoaren garapenaren inguruan, pentsamendu politiko sozialaren, inklusioaren eta alderdi anitzeko ikuspegiaren inguruan.

Saio kopurua: Bi orduko sesio bakarra

Condiciones y recursos necesarios para realizar la actividad:

Behar dugun gauza bakarra hezkuntza zentroaren barruan espazio zabal bat da (proposatutako ikasleentzako nahikoa edukiera duen ikasgela, gimnasioa, patioa, etab.) eskuko mikrofono pare bat (ahal bada haririk gabekoa, erosoago pasa ahal izateko), mahai handi bat (1x2m) edo segidan jar daitezkeen bi mahai eta aulkiak (ahal bada homogeneoak) non ikasle guztiak espazioaren inguruan eser daitezen. Ez da argi tresnarik behar.

Horrela, espazioen erabilera dagokionez, eguneroko eta soil hau proposatzen dugu proposamenaren printzipioarekin egokitzeko, bai bere biluztasunagatik bai erabilitako kontsumigarrien gordintasun sinplistagatik eta, batez ere, lau bandako diseinu posiblea eta gailuaren anbibalentzia espaziala zuzenean adi egon bai parte hartzeari bai fikzio/errealitate hesiaren desegiteari. Xedapen horren arabera, proposamena tranparik edo antzerki tranparik gabe hautematen da, ikasleak oso eroso sentituz esku hartzeko eta proposamenaren parte izateko planteatutako dilema politiko sozialean gogoz murgilduz. Horrela, jardueraren antolakuntzari dagokionez, aipatutako anbibalentzia eta proposamena egiteko beharrezkoak diren espazio eta baliabideen soiltasuna proposamenaren beraren berezko parte dira, izan daitekeen kokagunea nabarmenduz bai ikasgelan, baita auditorio batean, antzokian, baita aretoan, baita antzoki batean ere. pabilioia edo taldea, mahaia eta aulkiak lekua uzten dion edozein espazio.

Egokiena, proposamena egin dezakegun gunea ikasleak mahaiaren inguruan jar ditzakegun espazioa da (2, 3 edo 4 alde), baina hau oso erraza da, edozein gela irekiko antolamendu publiko hori ahalbidetzen baitu. Normalean jarduera egiteko gehieneko ikasle kopurua 100 150 bat pase bakoitzeko kalkulatzen dugu (bi pase egun batean arazorik gabe egin litezke).

Jardueraren iraupena, gutxi gorabehera, esperientzia eszenikoaren 80 minutukoa da + konpainia eta konpainia dinamizatutako ikasleen arteko eztabaidarako ondorengo denbora. Eztabaida honek 15 eta 30 minutu arteko iraupena izan ohi du, zentroaren nahiaren eta aukeraren arabera.
Goian azaldutakoaz gain, jarduerarako material guztia garraiatzea enpresaren ardura da (aktoreak, atrezzo, etab.)

Informe de actividades:

JARDUERAREN ALDERDI ARTISTIKO KULTURALARI BURUZKO TXOSTENA
Adierazi den bezala, Epaiketa arrotzari dilema moral bat helarazteko beharretik jaio zen Camus en eleberrian gizarte gaztean proposatzen dena
bezala, existentzialismoarekin nola lotzen den ikusita pentsamendu kritikoaren gailuaren galdeketa eta ikerketatik halako esparru sozial batean.

Horrela, proposamenak pentsamendu arlo ugari baina zehatzak jorratzen eta hausnartzen ditu: Ikuspegi kontzeptualetik, adierazi bezala, lanak justiziaren
eta politikaren inguruko filtrazio moral eta etikoak ebaluatzen ditu. Dena den, baita, bestetik, ikuspegi artistiko kultural hutsago batetik, dinamikak parte
hartzearen ahalmen eraldatzailea balioestera gonbidatzen gaitu ; apatia eta immobilismoa zalantzan jarriz akzionismoaren eta pentsamendu
sentsibilitatearen aurrean, RSS eta Mass Media tik haratago beste esku hartze bideragarri batzuen aurkikuntzatik errealitatean eragina izatea.

Ikuspegi ugari atera daitezke lanetik, Epaiketa arrotzari geroztik, bere oinarrizko ardatza pentsamenduaren inguruan sendo gidatzeaz gain, gailu
eszeniko oso berritzailea proposatzen du , diseinu aldetik sinplea baina izugarri eraginkorra , ikuslearen egoera eta antzerkia bera ere zalantzan jarriz , baina publikoan eta pentsaeran eragin zuzena duten forma artistiko berriak proposatuz.

JARDUERAREN ESPARRU PEDAGOGIKOARI BURUZKO TXOSTENA (METODOLOGIA)
Printzipio metodologikoei dagokienez, proposamena zuzenean lotuta dago IDU pedagogia ereduaren oinarriekin: Lan parte hartzaile denez,
proposamenak metodologia sintetikoa jarraitzen du ikuspegi analitiko, kognitibo eta globalaren erdibidean, baina beti ere gogoeta semiotikoaren eta elkarrekiko pedagogiaren bitartez. Horrela, ikasleek beren pentsamendu kritikoa garatzen dute jardueraren eta haren laguntzaren bidez.

Horretarako, jardueraren beraren antolakuntza pedagogikoari dagokionez, lana hutsunak dituen istorio baten azpian joko parametro jakin
batzuetan taxututa proposatutako dinamiken garapenean datza ; gertaeren autoebaluazio koherentearekin, beti ere dinamikaren izaera ludikoan, norberaren hausnarketan aurkikuntzan eta, oro har, pentsamendu garaikidearen zalantzan oinarrituta.

Beraz, Epaiketa arrotzari aproposa da arlo akademiko/heziketari lotutako publiko gazte batekin egitea, izan ere, sare sozialak eta Masa komunikabidetik
haratago beste esku hartze bideragarri batzuen aurkikuntzatik eragin handia baitu. Ikasleen inguruneari arreta zuzena ematen dio, parte hartzearen ahalmen eraldatzailea balioesteko egoeran jarriz, apatia eta immobilismoa zalantzan jarriz akzionismoaren eta pentsamendu sentsibilitatearen aurrean. Eta zentzu horretan, ezin dugu alde batera utzi horrek suposatzen duen hezkuntza zama garrantzitsua gure egunetan hezkuntza zentroetan mota honetako hutsune etiko moralak sustatzearen ondoriozko ardurarekin.

Bestalde, proposamena ikasleen exekuzioaz elikatzen da eta alderantziz, aniztasunez kargatutako ikaskuntza emaitza anbibalenteak sortuz. Beraz,
Epaiketa arrotzari esperientzia emankorra da bai ikasleentzat bai lanarentzat berarentzat eta, dudarik gabe, zentroetan duen hezkuntza eragina guztiz
positiboa da.
Epaiketa arrotzariaren azken gai aipagarria da bere hizkuntzaren trataera eta bere irisgarritasun moduak : Lehenengoari dagokionez, esan gabe
doa berriro Camusen jatorrizko eleberriaren forma diskurtsibo eta dialektikoarekin duen lotura zuzena, proposamenaren bertsio bai euskaraz bai
gaztelaniaz edukitzen. Gainera, bigarren arloari dagokionez, harro gaude Braille eta testu zabalduko bertsioan ere proposamena aurkeztea, itsuentzako eta/edo ikusmen urritasuna duten pertsonentzat guztiz egokia. Honekin, proposamena bera justifikatzen da beste behin ere, pentsamendu kritikotik abiatutako antzerki aparatu garaikide hau hainbat arloren arteko gozamenera eta harmoniara hedagarria dela frogatuz, bai arraza desberdintasunetatik, bai klase sozialeko, kulturaleko eta, jakina, neuronormatibo eta neurodibergenteetaraino.

EBALUAZIO PROZESU ETA TRESNAK
Ikaslearekin elkarrizketan egiten den feedback jardueraren ebaluazio formatiboa da Epaiketa arrotzari-ko dinamika osoaren zatirik garrantzitsuena. Ez dugu atal hau proposamenaren ondoan sartu behar izan, baizik eta berezko zati bat da. Gure kasuan, ebaluazio prozesu hau eztabaida gidatu baten moduan gertatzen da batez ere ikasleen artean, baina baita irakasleen eta gure artean ere. Hala, lan dinamikoaren azken fasean, erabakitako epaiaren islaren inguruan digresio partekatua egiten da: nork onartzen duen, nork ez eta zergatik; eztabaidaren garapenean gure ikuspuntua aldatzen den ala ez, bestela bozkatuko genukeen eta/edo orain arte ezkutuan zeuden beste pentsamendu-forma batzuk ezagutu edo aurkitu ditugun. Inola ere ez da ebaluazio kuantitatibo bat egitea, baizik eta dinamika bera garatzeko sortutako epaiaren autoebaluazioaren menpe dago eta behar du. Horrek, nahitaez, ebaluaziorako tresna kognitiboak pizten laguntzen du lanak esperimentatu ondoren proposatzen duen koaderno pedagogikoaren bitartez eta beti helburu didaktikoen inguruan.
Ebaluatu eta auto ebaluatzen dugu, beraz, berez zein kanpotik, taldearen aurrean errepresentazio dinamikan nola jokatzen dugun ere aztertuz, zein rol hartzen ditugu, eta zein gabezia eta potentzialtasun aurkitzen ditugu norbanako mailan, taldean eta Bestean. Gure arrazoibideetatik, gure printzipioetatik eta kanpoko transferentziatik eta aurreiritzietatik datorrena detektatuko dugu.
Ikusiko dugu nola enpatizatzen dugun (edo ez) beste lankideen ikuspuntu kontrajarriekin, eta hedabideen oihartzunak, gehiengoaren iritziak eta kultur ondareak nola baldintzatzen dituen gure erabakiak

Ebaluazio adierazle guzti hauek, Ez dute helburu zuzeneko galderak erantzutea, hutsune kognitiboak aurkitu eta aurre egitea baizik eta, batez ere, munduaren eta Bestearen ikuspegiari buruzko galdera berriak irekitzea. Gure ikuspuntutik, zentzu kritikoaren garapena horretan oinarritzen da, ez adierazpenak sortuz, baizik eta ikuspegi ezberdinetarako irekitasuna garatuz, kolorezko narrazio berriak sortzeko aukera ematen digutenak. Baina beti ere errespetuan, enpatian eta gertaeren kategorizazio hertsian edo gauzen fenomenologian oinarrituta.

PROPOSAMENAREN JUSTIFIKAZIOA
Xede hezitzaile helburuari dagokionez, proposamenaren berezko gaitasun pedagogikoek ematen dute. Etikaren eta moralaren eta hezkuntza
kritikoaren garrantziaren inguruko zalantzan jartzen diren esku hartze praktiko gisa identifikatzen da lana. Horrela, dinamika ikasleen pentsamendu kritikoa
aberasteko interesetik sortzen da zuzenean, zer den, zertarako, nondik datorren eta egia osteko garaian garrantzitsua den ala ez ezagutzeko. Proposamenaren markoak eta dispositiboak justiziaren eta politikaren inguruan zentzu kritikoaren ihes moral eta etikoen ebaluazioa ahalbidetzen du, erabaki indibidual eta kolektiboen irizpideei buruz hausnartuz, eta existentzialismo kamustarrarekin eta egungo Delulu filosofiarekin nola erlazionatzen diren ikusiz. ikasleen komunitatean nagusi.
Azpimarratzekoa da hemen proposamen honek ikaskuntza emaitzetan duen garrantzia bai ikaslearentzat, bai zentroarentzat eta baita
proposamenarentzat berarentzat ere, aukera espazio bat eskainiz inklusioaren garapenaren inguruan, bai gizartean bai kulturan. Proposamenaren pisua, beraz, pentsamendu/arrazoimendu indibidualen arteko elkarbizitza eta harmoniaren inguruko hausnarketan datza: horiek nola baldintzatzen dituzten gizabanako bakoitza hazten eta garatzen garen klase sozial eta kultura ingurune ezberdinek eta nola elkarrekin bizi daitezkeen ikuspegi eta porrot guzti hauek elkarrizketa enpatikoaren eta indarkeriarik ezaren bidez.
Arrazoi horiengatik, proposamenaren justifikazio osoa zuzenean lotuta dago curriculum gaiekin (ikus 2. puntua Inplikaturiko ikasgaietan ) eta berehala aipatzen diren helburu didaktikoekin. Horrek zehazten du Epaiketa arrotzari ren bezalako lan batek ikasleen arteko bizikidetzan eta harmonian suposatzen duen eragin positiboa, irakasleentzat ere ikaskuntza produktuak bermatuz eta zentroaren garapen kritiko eta baketsuaren aldeko apustua eginez, kulturaren ahalmen eraldatzailearen bitartez.

Trayectoria profesional del autor de la propuesta

Mar Pérez Soler (Barandi irakaskuntza arloko burua Musikari lizentziatua (Oboe espezialitatea) eta interpretazioan lizentziatua ESADCyLn. Oboe, musika-hizkuntza eta estimulazio goiztiarreko irakaslea. Arroyo de la Encomienda (Valladolid) Udal Musika Eskolan 2014tik 2022ra. 2016an OSCYL eta asoc.eko “Mosaicos” proiektuan parte hartu zuen. ASPROAN non, baztertzeko arriskuan dauden neuronormatiboak ez diren taldeekin lan egiten duen elkartean. 2019an zuzendari laguntzaile gisa kolaboratu zuen "Txernobyl"-en, bioekologiaren inguruko Bunraku familiako ikuskizunean (T. del Canal). 2020an, laguntzaile eta hizlari gisa parte hartu zuen Espainiako Semiotika Elkartearen (AES) “Semiotika eta egungo istorioak” nazioarteko 1. mintegian eta BETA nazioarteko kongresuan “Writings of otherness… from cultural studies and the gender perspective”-n. elkartea. Mediku gazteak hispanismoan. Aldi berean, 2021etik 2022ra, Río Secoko Medinako (Valladolid) Antzerki Ikasgelan irakasle agregatu gisa sartu da Valladolideko Hegoaldeko gazte espazioan “Izu eszenikoa gainditzen” tailerra emateaz gain. udaletxea. 2021az geroztik, Menudo Tinglado eta Amalgama Teatral antzerki konpainietako kidea da, non haur, gazte, musika eta familientzako ikuskizunetan lan egiten duen.
Íñigo Santacana ( Proposamenaren eta Barandi prod.-en sortzailea RESADen trebatua, Deustuko Enpresa Zientzietan lizentziatua eta UOCeko kultur kudeaketan masterra. Esperientzia handia du arte eszenikoen bidez hezkuntza zentroekin lanean. Madrilgo “La joven compañía”-rekin hasi zen, non CAM osoko institutuek konpainia horren produkzioetara joaten ziren eta haiekin batera, hainbat bilera egin ziren hezkuntza-zentroekin. 2023. urtearen hasieratik, epaiketa arrotzari esperientzia eszenikoaren bigarren eta goi mailako hezkuntzako zentroetan egiten da.
Silvia Larrauri (Aktorea ESADCyL n graduatua. Aktore profesionala.
Antzerki irakaslea izan da Valladolideko hainbat hezkuntza zentrotan, aisialdia eta denbora librearen jarraipena egiten Gasteizko Elkarbidearekin elkarlanean. Gasteizko Berakan gizarte bazterketa arriskuan dauden haurrei eskola laguntza eman die eta gaur egun Vicente Ferrer fundazioarekin lan egiten du istorioak kontatzen Indiako eskolekin truke programa batean.
Nagore Andrés (aktorea DANTZERTIN lizentziatua eta aktore profesionala.
Interpretazio eta dantza irakaslea izan da haur eta nerabeekin GETXO UTOPIANen. SORMENAREN PARTE IZAN lan egin du, ESTHER URIAren
hezkuntza proiektua, zapalduen antzerkiaren bitartez gatazken konponbidean espezializatutako proiektua. IMPROVING ekin ere lan egiten du 4 eta 18 urte
bitarteko haurrekin ingelesez antzerki jarduerak egiten.