Ogi-apurra

Eduki publikatzailea

Atzealdea Beasainen A-636 errepideko obrak azken fasean sartu dira

Beasainen A-636 errepideko obrak azken fasean sartu dira

Bidegi zubietako dilatazio-junturak berritzen ari da, eta seinaletika horizontalarekin amaituko ditu lanak.

2022/11/10
Aintzane Oiarbide, lanen zehaztasunak ematen.

Aintzane Oiarbide, lanen zehaztasunak ematen.


Beasain-Ormaiztegi tartean, A-636 autobideko zorua osorik birgaitzeko lau hilabete baino gehiago lanean eman ondoren, bideak irudi guztiz berritua du, Aintzane Oiarbide Bide Azpiegituretako diputatuak zonaldera egin duen bisitan egiaztatu duenez.

          Diputatuak azpimarratu du Bidegi foru sozietateak autobiaren zati berritua bere gain hartu zuenetik izandako aldaketa: “25 urte igaro dira A-636 errepidea 1997ko martxoan inauguratu zenetik, eta ordutik ez du izan Beasain eta Ormaiztegiko arteko tarte honek izan duena bezain birgaitze sakonik, eta aldea nabari da. Gidatzeak nabarmen irabazi du erosotasunean”, adierazi du. “Datozen lau urteetan Ormaiztegi eta Zumarraga arteko zatia berrituko dugu”.

          Oiarbide pozik agertu da errepidearen egitura birgaitzeko lanak azkar egin direlako. Urtarrilean Bidegik autobiaren kudeaketa bere gain hartu zuenetik, 10 hilabete eskasetan proiektua idatzi, lizitatu eta obra egin da. Inbertsio handia da, 4 milioi euro baino gehiagokoa, eta erabileraren araberako ordainketarik gabe ezin izango zen egin. Hasieratik esan dugun bezala, autobia honen bilketa autobia honen mantenimendurako eta inbertsioetarako baino ez da.

          Denbora horretan zehar, Bidegi Foru Elkarteak 5,2 kilometroko tarte bat berritu du Beasaingo 0 km-tik Ormaiztegiko 5,200 km-ra, erabat operatiboa den autobia batean jarduteak dakarren konplexutasun guztiarekin, egunean 16.000 ibilgailu inguru igarotzen baitira bertatik.

          Azken fase horretan, eta zorua birgaitu ondoren, Salbatoreko biaduktuetako 18 zabaltze-junturak eta A-636 eta N-I errepideak lotzen dituen Antzizarrekoak eta azpiko pasabide batekoak berritzen ari dira. Lan hori hiru astez luzatuko da, eta, amaitzeko, pintura edo seinaletika horizontaleko azken geruza jarriko da birgaitutako tarte osoan, eta bazterbideen errailak mugatzen dituzten ertzetan soinu-takoak jarriko dira. Aurreikusitako epearen barruan, lanak urtarrilaren amaierarako erabat amaituta egotea aurreikusten da. Esku-hartzeak 4.117.295 €+BEZeko aurrekontua izan du.

Hiru fase

Uztailaren hasieran, lehen faseko lanekin hasi ziren. Fase horretan, errodadura-geruza zaharra fresatu zen, eta, detektatutako deformazioen ondorioz, tarteko geruza ere bai. Jarduketa hori erreietako bat itxita eta bestea irekita zegoela egin zen. Aldez aurretik, ekainean, autobiako hainbat puntutan lekukoen erauzketa izeneko zoruaren laginak hartu ziren, horren egoera zehazteko.

          Irailaren erdialdean bigarren fasea gauzatu zen, eta bi asteburutan errodadura-geruza berria zabaldu zen Beasainerako norabideko erreietan, erreiak itxi eta trafikoa kontrako norabideko erreietako batean prestatutako bypass-etik desbideratu baitzen.

Jarduketak asteburuetan egin dira, trafikoari ahalik eta kalte gutxien eragiteko.

          Hirugarren faseari urriaren 14ko asteburuan ekin zitzaion eta lau egunez jarraian zorua berritu zen Ormaiztegiko noranzkoan. Hemen ere enborra itxi behar izan zuten Bergararako noranzkoan, eta errei batean desbideratze bat muntatu Beasainerako norabidean.

          “Azpimarratu behar da errodadura-geruzak zabaltzeko lanak izaten direla konplexuenak. Iragarpen meteorologikoez gain, kontuan hartu behar dira trafikoari eragindako kalteak, logistika-lanak eta lanak adostutako epean egiteko eta errepidea ahalik eta azkarren irekitzeko behar diren giza baliabideen kudeaketa. Kasu honetan, eta hiru asteburuetako bakoitzean, 100 langile inguruk parte hartu dute”, amaitu du Aintzane Oiarbide Bide Azpiegituretako diputatuak.

  

3570