Gipuzkoako Kultura Departamentuak Juan Carlos Eguillorren 1.089 pieza utzi ditu gaur Bilboko Errekalde Aretoan inauguratu den erakusketara
Volver Gipuzkoako Kultura Departamentuak Juan Carlos Eguillorren 1.089 pieza utzi ditu gaur Bilboko Errekalde Aretoan inauguratu den erakusketara
Gipuzkoako Kultura Departamentuak Juan Carlos Eguillorren 1.089 pieza utzi ditu gaur Bilboko Errekalde Aretoan inauguratu den erakusketara
Haren familiak Koldo Mitxelena Kulturunaren liburutegian gorde zuen funtsak erakusgai jarritako materialaren % 90a osatzen du. Koldo Mitxelenaren obrak egin bitartean, material hori Oñatiko Artxibo Historiko Probintzialean gorde da, eta erakusketa amaitu ondoren, irailaren 28an, bertara itzuliko da.

Bizkaiko Foru Aldundiko Rekalde Aretoak Labirintoa erakusketa inauguratu du gaur arratsaldean. Erakusketa horrek Juan Carlos Eguillor artistaren lanaren erakusketa osatuenetako bat eskaintzen du. Artistaren funtsa Oñatiko Artxibo Historiko Probintzialean gordetzen da gaur egun. Bertan, erakusketaren % 90 baino gehiago osatzen duten 1.089 pieza hautatu dira, Bilboko aretoari lagatzeko. Piezak irailaren 28ra arte bisitatu ahal izango dira.
Juan Carlos Eguillor Uribarriren funts dokumentala –liburuak, jatorrizko obra grafikoa eta objektu artistikoak, hala nola jatorrizko xaflak, koadroak, zirriborroak, koadernoak eta testuren bat– marrazkilariaren familiak utzi zuen Gipuzkoako Foru Aldundiko Kultura Departamentuko Koldo Mitxelena Kulturunearen Liburutegian (KMK). Aldi horretan, Gipuzkoako erakundea arduratu da, besteak beste, funtsaren inbentarioa egiteaz, dokumentazioa antolatzeaz, materiala zaindu eta kontserbatzeaz eta funtseko ikertzaileen kontsultei erantzuteaz.
Zentzu horretan, Gipuzkoako Kultura diputatu Goizane Alvarezek adierazi duenez, "pozik gaude Juan Carlos Eguillorren ondarearen kontserbazioan laguntzeaz, are gehiago bere ilustrazio eta tira komikoengatik publiko zabalaren artean ezagututako erreferentea izanik. Guretzat garrantzitsua da ondarea kontserbatzearen eta zabaltzearen aldeko apustua egitea, baina, batez ere, ondare bizia izatea, Gipuzkoako gizartearen memoria partekatua islatuko duena, eta gizartearen parte izan diren artistak ".
Erakusketa amaitu eta Koldo Mitxelena berriaren lanak amaitu bitartean, pieza guztiak Oñatiko biltegira itzuliko dira.
Bizkaiko Euskara, Kultura eta Kiroleko diputatu Leixuri Arrizabalagak Garikoitz Fraga Angoitia komisarioarekin batera aurkeztu du erakusketa berria, hura arduratu baita lagina osatzen duten piezen ikerketa eta hautaketa koordinatzeaz. Garikoitz Fraga editore eta Eguillorren obran adituak, berriz, nabarmendu du garrantzitsua dela galdutako piezak berreskuratzea eta artistak bere garaian utzi zituen marrazki eta koaderno ugariak arakatzea.
Labirintoa, bere alde pertsonala eta profesionala
Labirintoa erakusketak mila obra inguru biltzen ditu, Juan Carlos Eguillorrek eginak (1947-2011). Sortzaile polifazetikoa izan zen, komikitik bideoartera bitarteko bidea egin zuena. Erakusketan marrazkiak, komikiak, kartelak, argitalpenak, artikuluak eta bideoak ikus daitezke, artistaren ekoizpenaren panorama bakan bat. Eguillor bere ironia eta estilo ikonoklastagatik nabarmendu zen, eta Mari Aguirre, Miss Martiartu edo Abuelita bezalako pertsonaiei esker da ezaguna. Pertsonaia horiek haren pieza ospetsu eta eskuragarrienetan ikus daitezke irudikatuta. Hala ere, bere lanaren zatirik ezezagunena eta pribatuena ere azaltzen da, bere obsesio pertsonalak eta munduari buruz duen ikuspegia islatzen dituzten piezekin.
Labirintoa
Erakusketa Garikoitz Fraga Angoitiak sei urtez egindako ikerketa sakon bati esker antolatu da, eta artistaren etapa guztiak hartzen dituzten lanak biltzen ditu, hala nola 70eko hamarkadan prentsan egindako lehen kolaborazioak zein 80ko eta 90eko hamarkadetan egin zituen animazio digitaleko berrikuntzak. Errekalde aretoko Labirinto erakusketarako, Fragak Juan Carlos Eguillorrek kolaboratu zuen argitalpen askotan bilatu du, galdutako bideoak erreskatatu ditu, ezagutu zutenen datuak eta testigantzak bildu ditu, hainbat hemeroteka arakatu ditu, eta, bereziki, etxean jasotako milaka marrazki eta koaderno ugari sailkatu ditu. Horietako asko Gaztanbide familiak zaindu zituen, lehenik, eta Donostiako Koldo Mitxelena Kulturuneak ondoren.
Laginean 70eko hamarkadako prentsa-lanak sartu dira: El Correo Español, Egin, Diario 16, Mundo Joven, Triunfo, Nuevo Fotogramas, etab., Mari Aguirre, Miss Martiartu, Tartarela edo Txangurro Marx pertsonaiekin, besteak beste. Urte haietan, Eguillorrek harridura sortzen zuen bere ironia ikonoklastarengatik eta komikiaren bilakaera artistikoan lagundu zuen estilo berritzailearengatik. Era berean, 80ko hamarkadan Bernardo Atxaga eta Carmen Martín Gaite bezalako egileekin lankidetzan irudiztatu zituen haurrentzako liburuak daude erakusgai, baita Cuentos de la Abuelita eta Potolos bezalako komikiak ere. Bideoartista gisa, Bilbao la muerte eta Meninaren moduko lanak nabarmentzen dira (ordenagailuz egindako lehen animazio espainiarra izan zen azken hori).
Erakusketaren izenburuak Eguillorren obran errepikatzen diren metaforetako bati egiten dio erreferentzia. Bere hitzak dira hauek: «bizi naizen kaos honetan, bizitza den maitagarrien ipuin gaizto honetan, metafora bat behar dut mundua osatzen duen labirinto engainagarrian bizirauteko eta borrokatzeko». Erakusketan, ibilbide hori jarraitu daiteke labirinto pertsonalaren eta kolektiboaren ikuspegia, kaosaren esplorazioa, obsesioak eta eraldaketa erakusten dituzten marrazki eta lanen bidez.
Labirintoa, zalantzarik gabe, aukera paregabea da Juan Carlos Eguillorren lanaren konplexutasuna ezagutzeko. Artista horrek, bere izenak adierazten duen bezala, bizitzari eta arteari buruzko emozioen, oroitzapenen eta hausnarketa sakonen labirintoan ibiltzera gonbidatzen gaitu.
2419