Ogi-apurra

Eduki publikatzailea

Atzealdea Isabel Sanchis, SKFK, Amaia Kids, Loreak Mendian y Mauska, alta costura y artesanía en el San Sebastián Moda Festival otoño-invierno

Isabel Sanchis, SKFK, Amaia Kids, Loreak Mendian y Mauska, alta costura y artesanía en el San Sebastián Moda Festival otoño-invierno

Parte hartzen duten nazioko eta nazioarteko enpresez gain, berrogeita hamar euskal marka eta diseinatzailek Balentziaga eta San Telmo museoen pasarelatan aurkeztuko dituzte beraien proposamenak.

SSMF

Urriaren 25ean, 26an, 27an eta 28an, San Sebastian Moda Festival-eko udazken-neguko edizioa gure agendetan izango da, bost kokaleku, berrogeita hamar marka eta hogei bat hizlari izango dituen programazioarekin.

Jaialdiaren erakargarri nagusietako bat desfileak izango dira berriz ere. Urriaren 26an, 20:00etatik aurrera, Cristóbal Balenciaga Museoak ateak irekiko ditu Isabel Sanchisen 'fashion shows' delakoak hartzeko, azken bi hamarkadetako estatuko firma eragingarrienetako bat baita, eta Kutxa Fundazioa Moda, argitaratu gabeko 18 sorkuntzarekin batera. Laura Chamorrok, San Sebastian Moda Festival jaialdiaren zuzendariak, adierazi duenez, "Isabel Sanchisek argitaratu gabeko atzera begirakoa aurkeztuko du, eta berrogeita hamar bat proposamen egingo ditu, bolumen, ehundura eta goi-mailako joskintzaz betetako pieza ikusgarrien bidez. Gainera, diseinatzaileak bilduma osatuko du, Balentziagan parte hartzeko soilik berreskuratutako lan ikonikoenetako batzuekin". Chamorrok gaineratu duenez, "desfilea modaren eta artisautzaren lezioa izango da. 30 metroko pasarela baten gaineko artelanak. ‘Made in Spain’ horrek industria nazionala eta nazioarteko panoramaren zati bat konkistatu ditu bere fintasun eta sofistikazioagatik. Antolaketatik altueran egotea espero dugu, sortu duen espektatiba gorena delako".

Jaialdiaren arduradunak, bestalde, azpimarratu du garrantzitsua dela Kutxa Fundazioa Modaren laguntza izatea, lurraldeko ‘made in Gipuzkoa’ moda-plataforma garrantzitsuena da, ostegun horretan bertan gauean. "Balentziaga Museoko pasarelak ‘fashion film’ bat eta desfile bat izango ditu, tokiko 18 diseinatzaileren parte-hartzearekin. AEGeko ordezkariek, Ansola & De Oliveira, Haizea Arranz, Hamarhamairu, Ione Iruretagoiena, Kibo, Kotoi, Maider Alzaga, Marta Arribas, Nahia Salaberria, Naia Iturroz, Neela, Nerea Lurgain, Soia, Tocados OH, Tytti Thusberg, Ural eta Urdairekin batera, baterako desfilean parte hartuko dute". Ander Aizpurua Kutxa Fundazioko zuzendari nagusiak azpimarratu duenez, "Kutxa Fundazioa Modaren helburua da gure diseinatzaileen, moda motelaren, moda jasangarriaren eta gure ingurunean enplegua sortzearen aldeko apustu. Tokian tokikoaren alde egin behar da, moda denborazkoaren alde, gure bizitzaren eta izateko eta pentsatzeko moduaren parte izango diren jantzi garrantzitsuen alde". Nabarmentzekoa da Kutxa Fundazioak hamar urte baino gehiago daramatzala hurbiltasun-modaren eta kontsumo arduratsuaren aldeko apustua egiten, sektoreko beste eragile batzuekiko lankidetza-sareak ehunduz, balio-katea berrezartzen laguntzeko eta Gipuzkoa modaren munduan erreferentzia gisa sendotzeko.

Kulturako diputatu Goizane Álvarezek ere aipatu du Balenciagaren jardunaldia aukera bat dela "lurraldeko sortzaileak bultzatzeko eta ikusarazteko, 18 guztira, Espainiako enpresa garrantzitsuenetako batekin batera. Gipuzkoako Foru Aldundiko Kultura Departamentuak apustu sendoa egiten du gure diseinatzaile gazteak, modaren industria berriak eta beren proiektuen proiekzioa sustatzeko eta ikusarazteko. Estrategia horretan, Balentziaga Museoa da gure modaren kultura proiektatzeko erreferentzia ".

Era berean, Álvarezek azpimarratu duenez, "Gipuzkoa ez da modaren sektorean ohiko lurraldea. Liderrak gara, ez bakarrik Euskadin, baita Espainiako gainerako tokietarako erreferentzia ere. Era berean, industria-sektorea gero eta garrantzi eta presentzia handiagoa hartzen ari da Gipuzkoan, Cristóbal Balenciaga edo Paco Rabanne figura handien lekuko diren tokiko talentu sortzaileak hartuz”.

  • Euskaditik mundura

Bestalde, urriaren 28an, San Telmo Museoko elizak sei fashion show izango ditu, 10:45etik 21:45era. Alex Vallejo luxuzko bitxigile sinadura, Matsu Studio marka nafarrak egindako proposamen ikusgarriak, momentuko haurrentzako sinadura mediatikoena, Amaia Arrieta London (Amaia Kids), Loreak Mendian eta SKFKren bilduma ikusgarriak, mundu osoan 1.000 salmenta-puntu baino gehiago dituzten bi euskal ehun-enpresa garrantzitsuenak, eta Mauska luxuzko sorkuntzak. Jaialdiko zuzendariak azaldu duenez, "Leku zoragarria bere argiarekin gailenduko da berriro, Donostia lehen aldiz aukeratu duten nazioarteko hiru sinaduraren eskutik, bere bilduma eta premium produkzioak bikaintasunaren sinbolo dituzten beste hiru enpresaren eskutik".

Gainera, Eusko Jaurlaritzako Merkataritza eta Turismo Sailak bultzatutako "Euskadiko Modaren Sarien" laugarren edizioa ere izango da ekitaldian. Jaialdiaren azken egunean, Ness by Esti Garcíak ("Concept store nabarmenenaren saria"), Micolet-ek ("Jasangarritasunaren saria") eta Tocados OHk ("Artisautzaren saria") sari horiek jasoko dituzte ekitaldi batean. Ekitaldi horren helburua hiru enpresa horiek gure mugen barruan eta kanpoan egiten duten lana balioestea eta ikusaraztea da.

Eusko Jaurlaritzako Merkataritza, Turismo eta Kontsumoko sailburu Javier Hurtadorentzat "gaur inoiz baino garrantzitsuagoa da tokiko modak hurbileko merkataritzan duen garrantzia nabarmentzea. Gure diseinatzaileek gure kultura, gure historia eta nortasuna islatzen dituen ikuspegi freskoa eta originala eskaintzen dute. Hurbiltasun-moda komunitate gisa garenen isla da, eta gero eta homogeneoagoa den merkatu batean berezitasun-iturri bat da ", eta honako hau gehitu du: “Gure tokiko modak funtsezko zeregina betetzen du gure hurbileko merkataritza indartzeko. Gure diseinatzaileen berezitasuna nabarmentzea eta tokiko kontsumoa sustatzea funtsezko urratsak dira gure gizartean bizi-kalitatea eta gizarte-kohesioa bermatzeko ".

Udaberri-udako edizioaren bideari jarraituz, saritutako hiru merkataritza-kasuek ere «face to face» bat izango dute sektorearekin, beren ibilbideari balioa emateko eta DAFO analisi bat egiteko, merkataritzaren, ingurumenaren eta artisautzaren ikuspegitik.

Eta, gainera, 32 mikrodesfile aire zabalean

Balentziaga Museoko eta San Telmo Museoko jardunaldiak beste kokaleku batzuekin osatuko dira. Urriaren 25ean, Donostia Shops enpresak berriz ere "performance" bat bultzatuko du, Donostiako hogeiren bat markarekin, eta Urumea ibaian dagoen pasarelara joango dira, Loiolako Erriberak inguratuz. "Balioa eman nahi diogu Donostiako tokiko merkataritzari, auzoa edo hiria egiteko egunero lan egiten duenari, jaialdiekin edo jaialdirik gabe. Eta, azken urteotan bezala, hiriko tokiko saltokiei eskua emanez, ibaiaren ertzean performance berezi bat egingo dugu, Cristina Eneako naturarekin. Bide batez, omenaldia egingo diegu Arraun Lagunak Kontxako Banderaren arraunlariei. Hiriko ekitaldi bat, etxekoa, Donostiako moda kudeatzen eta ikusarazten duten saltoki eta establezimenduekin ", azaldu du Marisol Garmendiak, Donostiako Ekonomia eta Enpleguko zinegotziak.

Nabarmentzekoa da urriaren 27an, Gipuzkoan salmenta-puntuak dituzten nazioarteko beste hamabi enpresa nabarmenek – Secalpers, Nike, Jack & Jones, Boston, Celio, Aristocrazy... – edizio bakoitzean gehien espero den beste pasarela batean parte hartuko dutela, oraingoan Garberaren eskutik.

Ekonomia zirkularra, egungo modaren industriaren ardatz nagusia

Urriaren 26ko goizean, Gipuzkoako Foru Aldundiko Jasangarritasun Departamentuak edizio bakoitzean gehien espero den prestakuntza-jardunaldietako bat bultzatuko du berriro. "Eragin positiboa duen ehun-industria bat diseinatzen" lelopean, GK Green Fashioneko kideek heltzen zaizkigun Europako azken araudietan sakonduko dute, arreta berezia jarrita arroparen trazabilitatean eta pasaporte digitalean, gardentasuna handitzeko eta moda jasangarria sustatzeko behin betiko modu gisa.

José Ignacio Asensio Jasangarritasuneko diputatuak adierazi du moda jasangarriaren jardunaldi honek erreferentzia izaten jarraitzen duela nazio mailan, eta Gipuzkoako diseinatzaileak modaren industriaren sektore berri baten abangoardian jarri ditu. "Ehungintza ekonomia zirkularrerako trantsizioaren giltzarrietako bat da eta. Gipuzkoan, ehungintzaren zirkularizazioan ibilbide luzea egin dugu GK Green Fashionekin, eta prest gaude Europatik proposatzen diren neurri berriak ezartzen jarraitzeko, industria gero eta iraunkorragoa eta ingurumen-inpaktu txikiagokoa bermatzeko. Horixe izango da, zalantzarik gabe, gure industriaren lehiakortasuna bermatzeko eta gure herritarrentzat kalitatezko enpleguaren sorrera bermatzeko modurik onena. Tokiko moda eta hemengoa da elkarlaneko ekonomiaren adibiderik onena ".

  

1878