Gipuzkoako Foru Aldundiak biribilgune bat eraikiko du N-I errepide gainean, Lasarte-Orian
Gipuzkoako Foru Aldundiak biribilgune bat eraikiko du N-I errepide gainean, Lasarte-Orian
Diputatuen kontseiluak udazkenean hasiko den obraren lizitazioa onartu du, ia 9 milioi euroko aurrekontuarekin eta zortzi hilabeteko egikaritze-epearekin.
Gipuzkoako Foru Aldundiak biribilgune goratu bat eraikiko du N-I errepidearen gainean, Lasarte-Orian, eta egungo lotunea ordezkatuko du, gero eta ugariagoa den trafikoa antolatuz eta egungo zubiaren galibo-arazoak hobetuz.
Aintzane Oiarbide Bide Azpiegituretako diputatuak prentsaurrekoan aurkeztu du bere departamentuak ekainean lizitaziora aterako duen obra; biribilgune goratu berriak 8.989.292,30 euroko oinarrizko prezioa izango du eta zortzi hilabeteko epea. Diputatuak aurreratu duenez, lanak udazkenean hasiko dira eta inguruko trafikoari irtenbidea emango diote. «Lotune hau hau Donostiako udalerrian dago, eta Merca-Bugatti, Eskusaitzeta, Zubieta eta Zubietako garraio-zentroetako trafikoak jasaten ditu, Lasarte-Oriako agitazio-trafikoez gain», azaldu du Oiarbidek.
Gainera, trafikoak ugaritzen ari dira inguruko garapenen ondorioz. Eskusaitzeta-Zubietak Gipuzkoako industrialde handiena hartuko du; une honetan, Gipuzkoako Ingurumen Zentroaren instalazioak hartzen ditu, eta MUBIL Mugikortasun Berriko Zentroaren behin betiko egoitza ere izango da, Etorkizuna Eraikiz-en erreferentziazko zentroetako bat. Azpiegitura horrek, gainera, sektorean erreferente izango den poloa izango du inguruan, eta ia 40.000 metro koadroko lursail bat erreserbatu da horretarako. "Biharko egunari begira, MUBILek funtsezko rola jokatzen du Gipuzkoa berdeago, digitalago eta lehiakorrago baten eraikuntzan, nazioartean erreferente bihurtu nahi dugun eremu honetan", azpimarratu du.
Eskusaitzetak Etorkizuna Eraikizeko beste erreferentziazko zentro bat ere hartuko du, kasu honetan klima aldaketaren aurkako borrokaren eremuan: Naturklima. Azpiegitura hori, halaber, Eskusaitzetan ekonomia zirkularrean, trantsizio energetikoan eta klima-aldaketan espezializatutako enpresen industria-polo berde bat garatzeko pieza zentrala izango da. Diputatuak azaldu duenez, trantsizio ekologikoaren inguruan talentu ekintzaile eta berritzaile guztia bultzatzeko fokua. Haren ustez, azpiegitura egokiak izatea ezinbestekoa da ekonomia garatzeko. Izan ere, errepide sare indartsu bat ezinbestekoa da herritarren beharrak asetzeko eta asetzeko, baita bizi-kalitatea handitzeko eta hazkunde ekonomikoa sustatzeko ere.
Lasarte-Oriako hegoaldeko lotunea lau adar dituen galibo txikiko goiko pasabide batek osatzen du, bi Donostiarako noranzkoan eta beste bi Andoainerako noranzkoan. Goiko pasabideak, biribilgune baten bidez bideratutako intersekzioa mendebaldean du; hala ere, ekialdean, goiko pasabideko bi erreien, lotuneko adarren eta Lasarte-Oriara sartzeko bidearen arteko elkargunea inolako antolamendurik gabe dago, eta horrek konpondu beharreko gaitasun- eta segurtasun-arazoak eragiten ditu.
Gaur egungo galibo-zubi murriztuaren ordez galibo handiagoko goiko bi pasabide berri jartzea da irtenbidea, hipodromo formako biribilgune goratu bat egitea, mendebaldeko biribilgunea integratzen duena eta ekialdeko intersekzioa antolatzen duena, eta lotuneko lau adarretatik hiru aldatzea.
“Egungo gaineko pasabidea eraitsi egingo da, eta gaineko bi pasabide sortuko dira, biribilgunea 45 metroko luzerarekin osatuko dutenak». Bi egiturak Corten altzairuz bukatuta daude, eta gutxienez 5 metroko galiboa ahalbidetuko dute”, Aintzane Oiarbidek zehaztu duenez. Behin biribilgunea eginda, N-I errepidetik Lasarte-Oriarako noranzkoan dagoen egungo irteera lotune horretara eramango da (gaur egun 800 metro lehenago dago), hiri-bilbetik (Oria etorbidetik) egindako ibilbidea partzialki saihesteko.
Diputatuak gogorarazi du 2016an ere hobekuntza nabarmena egin zela Allerruko lotunean laugarren adarra eraikita, Andoain-Zubieta noranzkoan zihoazen ibilgailuek antzinako nazionalaren hiri-zeharbidea zeharkatu beharrik izan ez zezaten, eta Allerruko zerbitzugunea inbaditu ez zezaten, ohi bezala. Udazkenean hasiko den jarduera honekin trafikoaren arintasuna hobetuko da eta inkorporazioak segurtasun handiagoz egingo dira.
Aintzane Oiarbidek gogorarazi du, halaber, obrek ezinbestean izango dutela eragina zirkulazioan: «Fase batzuetan eragin handia izango dute N-I errepideko trafikoan, batez ere zubi berrien egiturak lekuz aldatu eta muntatzean eta lehendik dagoena eraistean», amaitu du Bide Azpiegituretako diputatuak.
3787