Ogi-apurra

Eduki publikatzailea

Atzealdea Lurraldebusek MUGIren tarifak aplikatuko ditu Loiuko aireportura egiten dituen bidaietan, eta lehenengo aldiz iritsiko da Euskal Herriko Unibertsitateak Leioan duen campuseraino, Campusean erabiltzaileek MUGIren onurak jaso ahal izango dituzte, MUGI gaztea barne

Lurraldebusek MUGIren tarifak aplikatuko ditu Loiuko aireportura egiten dituen bidaietan, eta lehenengo aldiz iritsiko da Euskal Herriko Unibertsitateak Leioan duen campuseraino, Campusean erabiltzaileek MUGIren onurak jaso ahal izango dituzte, MUGI gaztea barne

Mugikortasuneko eta Lurralde Antolaketako diputatuak, Ander Iturri Mugikortasuneko foru-zuzendariarekin batera, Lurraldebus 2022 txosteneko datu garrantzitsuenak aurreratu ditu, eta laster ezarriko diren zerbitzuen hobekuntza nagusien berri eman du, Lurraldebusen erabiltzaile diren gipuzkoarrentzako onurak areagotuko baitituzte. Hobekuntzen artean, honako hauek nabarmentzen dira: lehenik eta behin, MUGI tarifaren deskontuak aplikatzea Bilboko aireportura egiten diren bidaietan, orain arte ezin baitzituzten MUGIren tarifa ekonomikoak baliatu; eta, bigarrenik, Lurraldebus lehenengoz iristea EHUren Leioako campusera, non, Romerok iragarri duenez, herritarrek MUGI tarifez baliatu ahal izango duten, bereziki Mugi Gaztea txartelaren titular diren ikasleek.

2023/03/27
Informe Lurraldebus 2022

Mugikortasuneko diputatuak, Rafaela Romerok, garrantzitsutzat jo ditu Ekialdebusen emakidan ezarriko diren berehalako hobekuntzak, apirilaren 11-tik aurrera abian jarriko direnak. Konexio berri bat Errenteriatik Astigarragaraino, Garberako geralekuarekin, E6 linearen bidez, bere zerbitzuak maiztasun hobeekin zabalduko dituena. Errenteria-Garbera-Astigarraga konexio berri horrek garraio publikoaren eskaintza nabarmen handituko du Lurraldebusen erabiltzaileentzat eta Astigarraga, Donostia eta Errenteria udalerrietako herritarrentzat. Gainera, Romerok iragarri duenez, hobekuntza horrekin batera, apirilaren 11n E21 linearen (Donostia-Hondarribia) eta Donostiako aireportuaren (45 minuturo zerbitzua emango duena) maiztasuna handituko da.

Ander Iturrik, Mugikortasuneko Foru zuzendariak Lurraldebusek eskaintzen duen zerbitzuaren kalitateari buruzko azterlanaren daturik azpimarragarrienak zehaztu ditu. Azterlan hori garraio publikoa etengabe hobetzeko prozesuaren barruan egiten da, herritarren beharretara egokitzeko. Iturrik nabarmendu duenez, Lurraldebus da oraindik ere baloraziorik handiena jaso duen zerbitzu publikoa, eta, berriz ere, kalifikazio ona lortu du (7,1). Mugikortasuneko zuzendariaren arabera, erabiltzaileek bereziki nabarmentzen dute zerbitzuaren segurtasuna; azken atal horretan, emakumeen balorazio positiboa nabarmentzen da.

Rafaela Romerok: “Guretzat lehentasuna zen gipuzkoarren eskaria betetzea, Loiuko aireporturako bidaietan Mugiren deskontuak jasotzea eskatzen baitzuten; gure agendan zegoen bezala Lurraldebusek Gipuzkoa, lehen aldiz, EHUren Leioako Bizkaiko campusarekin lotuko zuen zerbitzu bat bultzatzea bermatzea, eta, gainera, MUGIren onurez gozatzeko aukera izatea, bereziki MUGI GAZTEArena ikasleentzat.

Loiuko aireporturako bidaian MUGIren deskontuak aplikatzearen kasuan, bazen garaia MUGIren deskontuak erabiltzerakoan justifikaziorik gabeko salbuespenak amaitzeko. Garraio publikoa ez dago etekinak ateratzeko. Neurri horrek ekonomian eta aurrekontuetan izango duen eraginaren ebaluazioak (3.466.547 euro) Lurraldebusek Foru Aldundiarentzat duen funtsezko zerbitzuaren aurrekontu-kostua handitzea dakar, baina, gure ustez, lehentasunezkoa eskubideak bermatzea da, eta gipuzkoarrei bermatzea MUGIren erabilera eta haren deskontuak aireportua hain eskatua den helmuga horretarainoko bidaian. Leioako EHUra iristea ere funtsezko eskubidea da, unibertsitatera sartu ahal izateko mugak, edonolakoak, ekonomikoak eta geografikoak kentzeko dugun lehentasuna betetzea dakarrelako. Izan ere, edozein gaztek – bizi den lekuan bizi dela ere, eta familia-baliabideak alde batera utzita – garraio publikoko tarifa ekonomikoekin joan ahal izan behar du EHUren Bilboko fakultateetara.

Rafaela Romerok, Mugikortasuneko eta Lurralde Antolaketako diputatuak, Ander Iturri Mugikortasuneko foru-zuzendariarekin batera, Lurraldebusen 2022ko jarduerari buruzko txostena aurkeztu du, zerbitzuaren erabiltzaileek hautemandako kalitateari buruzko azterlan bat barne, eta datozen hilabeteetan garraio publikoan abian jarriko diren hobekuntzen berri eman du.

Romerok zerbitzu berri horien berri eman dio Lurraldebusek Gipuzkoako herritarren mesedetan abian jarriko dituen zerbitzuei. Besteak beste, Lurraldebus Leioako EHUren Bizkaiko Campusera lehen aldiz iritsi izana, eta, horrela, gazteen eskubideak handitzea, MUGI Gaztearen tarifen arabera. Zerbitzua irtenbide ona izango da Leioako campuseko Gipuzkoako langileentzat ere. Horri dagokionez, foru-diputatuak azpimarratu duenez, bete egiten da departamentu honen borondate politikoa, diskrezioz eta irmotasunez lan egin baitu lau urte hauetan, Gipuzkoa EHUk Leioan duen Bizkaiko campusarekin lotu ahal izateko. Gipuzkoarrak beren aukerekin eta eskubideekin batzen ditugu. Guk uste dugu Leioako Bizkaiko campusean ematen den EHUko goi-mailako prestakuntza jaso ahal izateko ezin dela mugarik egon – ez ekonomikorik, ez geografikorik –.

Laster, EHUk eta Gipuzkoako Foru Aldundiak jarduera-protokolo bat sinatuko dute, Bizkaiko Leioako campusari zerbitzu zuzena emateko baldintzak arautzeko. Hasiera batean, diskrezionalki emango da, baina MUGIren deskontuak aplikatuko dira Mugikortasuneko Foru Departamentuaren kargura, eta hitzarmen bidez arautuko da 2025era arte, zerbitzu hori zuzenean sartuko baita Lurraldebusen ibilbide luzea arautzen duen emakidan.

Loiuko aireportura egiten diren bidaietan MUGI txartelaren deskontuak aplikatzeari dagokionez, foru-diputatuak adierazi du garaia zela aireporturako bidaian MUGIren deskontuak erabiltzeko garaian justifikatu gabeko salbuespenekin amaitzeko. Garraio publikoa ez dago onurak ateratzeko. Neurri horrek ekonomian eta aurrekontuetan izango duen eraginaren ebaluazioak (3.466.547 euro) Lurraldebusen funtsezko zerbitzuaren aurrekontu-kostua handitzea ekarriko du Foru Aldundiarentzat, baina guk uste dugu lehentasuna duena eskubideak bermatzea dela, eta gipuzkoarrei MUGIren erabilera eta horren deskontuak ziurtatzea aireportura iristeko behar den bidaian.

Foru Gobernuko Mugikortasuneko diputatuak Ekialdebusen emakidan ezarriko diren berehalako hobekuntzak ere nabarmendu ditu. Hobekuntza horiek  apirilaren 11-tik aurrera baliatu ahal izango dira, eta konexio berri bat jarriko dute Errenteria Astigarragarekin lotzeko, Garberan geldituta. Konexio berri horrek, E6 linean egiten diren aldaketen bidez, zerbitzuak nabarmen handituko ditu, maiztasun hobeekin. Errenteria-Garbera-Astigarraga konexio berri horrek Astigarraga, Donostia eta Errenteriako Lurraldebusen erabiltzaileentzako garraio publikoaren eskaintza nabarmen handitzea dakar.

Gainera, Romerok iragarri duenez, datorren astean E21 linearen (Donostia-Hondarribia) eta Donostiako aireportuaren maiztasuna ere handituko da, eta maiztasuna 45 minuturo izango da.

Lurraldebusek bere zerbitzuak zabaldu eta gipuzkoarren eskubideak hobetuko ditu datozen hilabeteetan

Datozen hilabeteetan, 2023an, Lurraldebusen Ticketing sistema berri eta berritzailea martxan jartzea ere aurreikusita dago, Lurraldebusen beste bi euskal garraio-txartelen (Bat eta Barik) interoperabilitatea osatzeko, baita MUGI birtuala eta kreditu-txartela erabiltzeko ere. Romeroren hitzetan, Europan punta-puntakoa da digitalizazioan, informatizazioan eta berrikuntza teknologikoan Europako ordainketa-sistemetan. Guztia herritarrentzako zerbitzua hobetzeko, Mugikortasun diputatuak Transport Ticketing Globalen azaldu zuen bezala, hilabete honetan bertan Londresen egin zen garraio publikoko mundu mailako kongresurik garrantzitsuenean. 

Gainera, Romerok gogorarazi du joan den astean Diputatuen Kontseiluak Oarsoaldean eta Bidasoan Lurraldebusen emakida berritzeko proiektua onartu zuela, eta proiektu horrek eraldaketa bat dakarrela Oarsoaldeko eta Bidasoako erabiltzaileentzako garraio publikoaren zerbitzuaren hobekuntzan – Hobekuntzak, bai zerbitzuen aldetik, bai maiztasunen aldetik, herritarrek – Irundik Errenteriara – garraio publikoan batez ere mugitzeko duten eskubidea bermatzen dutenak, gure lehentasuna delako, beti eta zerbitzu publikoen eraginkortasunaren funtsezko printzipiotik, Gipuzkoako pertsonek ibilgailu pribatura jo beharrik gabe bidaiatu ahal izatea, ibilgailu hori garestiagoa eta kutsagarriagoa baita.

Prentsa oharrean jakinarazi dutenez, laster, Diputatuen Kontseiluak behin betiko bozketa egingo du Bidasoa eta Oarsoalderako zerbitzuak hobetzeko kontratazio-espedientea onartzen denean. Proiektua datorren asteazkenean aurkeztuko da prentsaurrekoan.

Lurraldebusek Gipuzkoako zerbitzu publiko baloratuena izaten jarraitzen du

Deitel Direct enpresa donostiarrak egindako balorazio-inkestak erakusten duenez, herritarren batez besteko nota nabarmena da Lurraldebusi dagokionez 7,1.  Gainera, inkestatuen % 72k positiboki baloratzen dute foru-konpainiaren informazio- eta arreta-zerbitzua, eta eskainitako zerbitzuarekin nahiko edo oso pozik daude.

Lurraldebusen ohiko erabiltzaileei dagokienez, azterketak adierazten du aurreko laginketaren aldean 5 ehuneko-puntuko igoera izan dela, 2022an % 63koa izan dela eguneroko edo ohiko erabileraren ehunekoa (astean 1 egunetik 4ra). Emakumeak 10etik 7 eta 25 urteko edo gutxiagoko pertsonak dira Lurraldebus gehien erabiltzen dutenak.

Segurtasuna da, gainera, emakumeen artean ondoen baloratutako alderdietako bat, Ander Iturrik, Mugikortasuneko zuzendariak, azpimarratu duenez, Lurraldebusek emakumeen artean eremu segurutzat duen pertzepzio hori oso alderdi azpimarragarria iruditzen zaio, elementu hori gabe, beldurra badago, mugikortasuna ez delako librea. Eta gure sailaren lehentasunezko gaietako bat izan da, lehen egunetik, bere mugikortasuna emakume batek ere ez ikustea mugatuta, segurtasuna emanez gure erabiltzaileen joan-etorrietan.

Beste datu esanguratsu baten arabera, 45 eta 65 urte bitarteko erabiltzaileen artean Lurraldebusen borondatezko erabilera nagusi da, autoa erabiltzeko aukera baitute. Adin-tarte horretan, ehuneko berrogeita hamalauak  aukeratzen du foru-garraio publikoa. 25 eta 44 urte bitarteko adin-tartean, ehuneko hori %41 da.

Txostenak, halaber, herritarrek Lurraldebusen bezeroarentzako arreta-zerbitzuarekin dituzten kontaktuei buruzko datuak jasotzen ditu. Kasu horretan, 84.000 eskaera baino gehiagotatik, harremanetan jarri ziren erabiltzaileen %66k informazioa bilatzen zuten, eta % 14 inguruk eskariaren araberako zerbitzuak eta geldialdiak. Kexa eta erreklamazioen atalean soilik geratu ziren %5.

Amaitzeko, eta Romeroren hitzetan, garrantzitsua da kontuan hartzea hazkunde horren beste gakoetako bat Mugikortasuneko eta Lurralde Antolaketako Departamentuan etenik ez duen etengabeko hobekuntzaren bilaketan datzala, eta horrek, jakina, inbertsio ekonomikoa eskatzen duela. Eskubideetan egindako inbertsioa da gipuzkoarrentzat. Lurraldebusi dagokionez, 2020tik aurrera bermatzen dugu aurrekontu publikoarekin finantzaketa, zerbitzuaren kalitateari eragin gabe.

Datuen arabera, Lurraldebusen erabilera %19,2 hazi da aurreko urtearekin alderatuta, batez ere zerbitzuaren kalitateari eta erabiltzaileen beharretara bideratutako politikei esker; izan ere, 7,1eko batez besteko nota orokorra ematen diote foru-garraio publikoak eskaintzen duen zerbitzuari. Rafaela Romerok adierazi du “Lurraldebusen hazten jarraitzen dugu, gelditu gabe. Eta haztea ez da erabiltzaile kopurua handitzea soilik. Haztea zerbitzu hori hobetzea da, herritarrek gero eta konfiantza handiagoa izan dezaten eta garraio publikoa gero eta gehiago erabil dezaten. Eta hobekuntza horiek baliabide ekonomikoak eta borondatea eskatzen dituzte, baita pertsonen onurarako aplikatzea ere, haien premiak kontuan hartuta”.

  

16009