Zarauzko saihesbide berriaren proiektua jendaurrean jarri da, urte amaierarako lizitatzeko asmoarekin
Zarauzko saihesbide berriaren proiektua jendaurrean jarri da, urte amaierarako lizitatzeko asmoarekin
Zarauzko saihesbide berriaren proiektua jendaurrean jarri da, urte amaierarako lizitatzeko asmoarekin
Erakusgai den proiektuaren soluzioak herrigunea zeharkatzen duen N-634 errepidetik industria-jardueraren trafikoa kentzen du eta Zarautz hegoaldeko auzuneak hobeto komunikatzen ditu
Asti biribilgunearen eta Errota-Berri industrialdearen arteko bide berriaren proiektua jendaurrean dago jada, urte honen amaierarako aurreikusitako lizitazioaren aurretik. Honekin, udalerriaren mugikortasunerako funtsezkoa den obra hau gauzatzeko konpromisoan beste urrats bat egin dute bi erakundeek; Bide Azpiegituretako diputatu Maria Ubarretxenak eta Zarauzko alkate Xabier Txurrukak gaur goizean egin duten bileran berretsi dutenez.
Saihesbideak kilometro eta erdiko luzera izango duen ibilbidea izango du, AP-8ko irteerako biribilgunetik Frantsesbideko bidegurutzeraino, Abendañon. Bertan, Frantsesbidea kaleko sarbide berrira lotuko da, 2021 urtetik Errota Berri industrialdea eta Aritzbatalde auzoak lotzen dituena, hain zuzen. Horrela, foru diputatuak garrantzi handia eman nahi izan dio azken urteotan inguruan ematen ari den eraldaketa handiari, departamentua egiten ari den inbertsio desberdinei esker. Besteak beste, AP-8tik kilometro bat baino gehiagoan zehar zarataren aurkako pantailak instalatu dira Bilborako noranzkoan, eta autobidearekin muga egiten duen auzo osoa babesten du, hobekuntza akustiko nabarmen batekin; edo Itxasmendi auzoko beheko pasabidea birgaitzeko obrak, Ubarretxenak gaineratu duenez. Horri esker, autobidean errei gehigarri bat gehitzen ari zaio, ordainleku nagusiko bide-zabaltzaren aurretik, segurtasuna hobetzeko eta auto-ilarak murrizteko. Ubarretxenak aurreratu duenez, lanak amaitzen ari dira, eta errei berria datorren hilaren erdialderako zerbitzuan jartzea aurreikusi dute. “Hobekuntza horiekin eta bide berria eraikitzearekin batera, 14,5 milioi euroko inbertsioa egingo dugu AP-8ko sarbidea eta Zarautz hegoaldeko mugikortasuna hobetzeko, eta horrek eragin zuzena izango du zarauztarren ongizatean eta ingurune horretan kokatutako enpresen lehiakortasunean”, diputatuaren arabera.
Bestalde, Xabier Txurruka alkateak eskerrak eman dizkio foru diputatuari "proiektu honekin eta Zarauzko bide azpiegiturekin lotutako gainerako proiektuetan egindako aurrerapenengatik, bakoitzak bere eremuan hobekuntza handiak dakartzalako zarauztarren bizi kalitatearen mesedetan. Saihesbide hori proiektu estrategikoa da Zarautzentzat, herrigunearen erdigunea zeharkatzen duen trafiko astunaren zati handi bat murriztea lortuko baitu, industrialdera iristeko.
Hiru biribilgune eta bi norabideko bide berriak
Azpiegitura berriak bi errei izango ditu (noranzko bakoitzean bat) eta guztira 1.560 metroko luzera izango du, Astiko biribilgunetik (AP-8 irteera) Frantsesbidea kalearekin bat egiten duen tokiraino. Azken tarte hori T formako elkargune batean amaituko da. Alde batetik, Astiren egungo biribilgunea egokitu egingo da eta elipse forma izango du adar berriari lekua egiteko. Hortik, adar berri hori Bidegiko instalazioen atzetik igaroko da, bi noranzkorekin, eta autobidea azpitik zeharkatuko du, Sarobeaundiraino. Bertan biribilgune berri bat egingo da, hiru
adarrekin, Buztinzuriko biribilguneraino. Bestalde, adarretako batek saihesbidea Zarauzko hirigunearekin lotuko du Buztinzurin, autobidearen azpiko pasagunearen bidez.
Planteatutako diseinua honela laburbiltzen da:
- Astiren biribilgunea: Biribilguneak forma eliptikoa izango du, bosgarren adarra sartu ahal izateko.
- Bi norabideko bidea, Astiko biribilgunetik Sarobeaundiko biribilguneraino (650 m): Astiren biribilgunetik abiatzen den bide berria Bidegiren eraikinaren atzetik doa, bi norabidekoa izango da, eta AP-8a gurutzatuko du autobidearen azpiko kaxoitik. Sarobeaundiko biribilgunean amaitzen da.
- Sarobeaundiko biribilgunea: 40 metroko kanpo-diametroko biribilgunea, 3 adarrekoa (irteera AP-8 autobidetik, Asti biribilgunearekin lotzeko bidea eta industrialderantz lotzeko bidea). Bi norabideko bidea, Sarobeaundiko biribilgunetik Buztinzuriko biribilguneraino (390 m).
- Buztinzuriko biribilgunea: 36 metroko kanpo-diametroko konexio-biribilgunea, Zarauzko hirigunearekin lotzen dena AP-8aren azpiko pasabidearen bidez. Jarduketa koordinatua AP-8ko irteera hobetzeko proiektuarekin. Proiektu hori Bidegik egingo du aldez aurretik, eta ondoko industria-pabiloiaren zati bat eraistea eta Buztinzuriko azpiko pasabidea handitzea barne hartzen ditu.
- Buztinzuriko biribilgunetik T-ko elkarguneraino bi norabideko bidea, AP-8ko goiko pasagunearen parean (Frantsesbidea kalea). Guztira 520 m.
- 'T' erako elkargunea Frantsesbidea kalearekin: 2021ean Frantsesbidea kalearen eta industrialdearen artean gauzatutako bidearekin lotzea, industrialdeari funtzionaltasun handiagoa emango diona. Elkargunearen inguruan, lehendik dagoen bide-sarearekiko lotura berrezartzen da, eta hortik igaroko da oinezkoen trafikoa. Saihesbideko galtzada ibilgailuen trafikorako baino ez da geratuko proiektuan.
Aurrekontua 9.767.654,32 eurokoa da, eta gauzatzeko epea, guztira, 18 hilabetekoa.
1655