Cedefopek bi urtez behin egiten duen txostena argitaratu du, LHko politika nazionaletan izandako aurrerapen nagusiekin. 26 herrialdetako 400 neurri baino gehiago biltzen ditu, lau joera nagusituz:
Gehiago irakurriCedefopek bi urtez behin egiten duen txostena argitaratu du, LHko politika nazionaletan izandako aurrerapen nagusiekin. 26 herrialdetako 400 neurri baino gehiago biltzen ditu, lau joera nagusituz:
Gehiago irakurri
Espainiako Ekonomiako Paperen 180. zenbakiak (Funcas) unibertsitatearen erronkei eta aukerei buruzko gogoeta egiten du, hiru ataletan banatuta:
Gehiago irakurri
Garapen teknologikoa (automatizaziotik hasi eta adimen artifizialeraino) lanbideak eta enplegurako beharrezkoak diren trebetasunak eraldatzen ari da. Europarako egindako kalkuluen arabera (2030erako muga, Mckinsey):
Gehiago irakurri
PISA 2022ren laugarren txosten partzialak finantza-hezkuntza du ardatz. Esparru hori Espainiako eskola-curriculumean txertatuta dago, baina diziplinarteko ikuspegia gomendatzen du.
Gehiago irakurri
Datozen 15 urteetan, Gipuzkoak lan egiteko adinean dagoen biztanleria galduko du (20-64 urte), INEk egindako proiekzioen arabera. Erregistratutako bilakaeratik (azken 15 urteak) eta aurreikusitako proiekziotik (hurrengo 15 urteak) honakoa ikusten da:
Gehiago irakurri
PISAren bost txostenetako hirugarrenak -2022an jasotako emaitzetan oinarritutakoak- pentsamendu sortzailea ebaluatzen du lehen aldiz, 15 urteko ikasleen artean ideia originalak eta askotarikoak sortzeko gaitasuna bezala definitua.
Gehiago irakurri
Ikasketak aukeratzeko orduan, hainbat faktorek eragiten dute: gogobetetze pertsonala (gustuko izatea), enplegagarritasuna (lana egotea), baina baita soldata ere (ondo bizi ahal izatea).
Gehiago irakurri
Cedefopen arabera, pertsonen % 17a (EB-27) talentu eskasia duten lanbideetan aritzen dira, ratio handiagoarekin profil kualifikatuetan (IKT, Osasuna edo STEM) eta lanbide tradizionaletan (garraiolariak, ostalaritza, industriako langileak...).
Gehiago irakurri
Etorlan Adegik (2021) bultzatutako webgunea da, Ekonomia Sustapeneko eta Proiektu Estrategikoetako Sailaren laguntzarekin (GFA). Helburua ikasketak aukeratzeko orientazio-tresna izatea da, ikasleei, familiei, hezkuntza-komunitateari eta, oro har, gizarteari zuzenduta.
Gehiago irakurri