Atzealdea Mugikortasuneko, Turismoko eta Lurralde Antolaketako Departamentuak Loiuko aireportuarekin lotzen dituzten Lurraldebuseko lineak MUGIn sartzeko konpromisoa bete ondoren, zerbitzu hori % 45,5 hazi da

Martxotik irailera bitartean 356.299 bidaia egin dira guztira, eta iaz epe berean 244.743 izan ziren. Gainera, sei hilabetetan, 2023. urte osoan egin ziren ia bidaia guztietara iritsi da, orduan 369.595 bidaia egin baitziren.

#language('DGN-THE-viewImage') Mugikortasuneko, Turismoko eta Lurralde Antolaketako Departamentuak Loiuko aireportuarekin lotzen dituzten Lurraldebuseko lineak MUGIn sartzeko konpromisoa bete ondoren, zerbitzu hori % 45,5 hazi da

Gipuzkoako hainbat herri Loiuko aireportuarekin (Bizkaia) lotzen dituzten Lurraldebuseko lineak MUGI sisteman sartzeko Azahara Domínguez diputatuak hartutako konpromisoa bete ondoren, zerbitzu horrek gora egin du etengabe erabiltzaile kopuruari dagokionez. Zehazki, martxotik irailaren 30era 356.299 bidaia zenbatu dira guztira, aurreko urteko aldi berean erregistratutakoak baino % 45,5 gehiago, orduan 244.743 bidaia izan baitziren. Izan ere, MUGIn integratu zenetik, 2023. urte osoko ia zerbitzu berberak eman dira, orduan 369.595 bidaia erregistratu baitziren.
Denbora horretan, Loiurako zerbitzuek 40.000 bidaia baino gehiago izan dituzte hilabete bakoitzean, eta 2023an uztailean eta abuztuan baino ez zen gainditu muga hori. Hala, otsailean (integratu aurreko hilean) 20.978 bidaia erregistratu baziren, eta martxoan 43.448 iritsi ziren. Apirilean 40.070 bidaia egin ziren, maiatzean 46.360, ekainean 54.388, uztailean 58.447, abuztuan 64.276 eta irailean 49.310. Nabarmentzekoa da ekainaren 20tik irailaren 30era bitartean zerbitzu horrek ordu erdiko maiztasunak izan dituela.
“Gipuzkoan garraio publikoaren aldeko apustu sendoa egiten ari gara, gero eta gipuzkoar gutxiago egon daitezen ibilgailu pribatuaren mende joan-etorrietarako. Horretarako, MUGI sistemak eskaintzen duen zerbitzu-zorroa zabaltzen ari gara, eta garraio publikoa indartzen, gure erabiltzaileen benetako beharretara egokitu dadin. Garraio publikoa beste eskubide batzuetarako sarbidea bermatzen duen eskubidea da, hala nola osasuna, hezkuntza edo aisia. Horregatik, Gipuzkoa kohesionatuagoa eta sozialki justuagoa izateko bidean aurrera egin nahi badugu, garraio publiko jasangarri, seguru, eroso, lehiakor eta guztiontzako irisgarria izango denaren aldeko apustua egiten jarraitu behar dugu”, nabarmendu du Azahara Domínguez Mugikortasuneko, Turismo eta Lurralde Antolaketako diputatu eta Gipuzkoako Garraioaren Lurralde Agintaritzako (GGLA) presidenteordeak.  

Gogoratu behar da zerbitzu hori MUGIn integratuta dagoenetik, erabiltzaileek askoz gutxiago ordaindu dutela txartelengatik. Joan den urtarrilean onartutako % 50eko hobariekin Donostiatik bidaiatzen duen pertsona batek 3,35 euro ordaintzen ditu Mugi txartel pertsonalizatuarekin, 4,39 euro Mugi txartel anonimoarekin, eta Mugi txartelik gabe, 12,90 euro balio du txartelak, eta 17 euro, berriz, ordaintzen zituen integratu aurretik. Bestalde, Zarauztik Bilboko aireportura bidaiatzen dutenek Mugi txartel pertsonalizatuarekin egin dezakete, 2,51 eurotik aurrera. Mugi txartel anonimoak, berriz, 3,28 euro balio du, eta Mugik gabeko txartelak, 9,65 euro. Lehen, 14 euro balio zuen. Azkenik, Debagoiena eta Debabarrena udalerriek aireportuarekin dituzten konexioek 1,94 euro balio dute Mugi pertsonalizatuarekin, 2,53 euro Mugi anonimoarekin eta 7,45 euro Mugirekin gabe. Lehen 12 euro zeuden Arrasatetik, 10 euro Bergaratik eta 8 euro Eibartik. Gainera, erabiltzaileek MUGI sistemaren gainerako onura guztiak izan ditzakete, hala nola erabileraren araberako deskontuak edo operadoreen arteko doako transbordoak.