Gipuzkoa mugaz gaindiko proben laborategia izango da etorkizuneko mugikortasunerako
Gipuzkoa mugaz gaindiko proben laborategia izango da etorkizuneko mugikortasunerako
"Errepide adimendunak errealitate bihurtu dira Gipuzkoan, eta Living Lab hau Europarekin zuzenean lotzen gaituen nazioarteko proiektu bat da".
AP-8 eta AP-1 autobideak mugaz gaindiko proben laborategi bihurtuko dira, eta lurraldeko eta mundu osoko puntako mugikortasun- eta teknologia-enpresek beren ibilgailu autonomoak eta hainbat irtenbide teknologiko probatu ahal izango dituzte gure lurraldeko errepideetan. Mugaz gaindiko enpresak errealitate bihurtu dira Gipuzkoan. Markel Olano ahaldun nagusiak egin du iragarpena, Aintzane Oiarbide Bide Azpiegituretako diputatuarekin batera egindako prentsa-agerraldian, eta korridore adimendun horrek izango duen garrantzia azpimarratu du, batez ere kokapenagatik. "Gure lurraldea komunikazioen korapilo estrategiko bat da, eta Gipuzkoa Living Lab mugaz gaindiko eta nazioarteko proiektu bat da, Europarekin zuzenean lotzen gaituena", azpimarratu du Olanok. Errepideen egokitzapenak milioi bat euroko aurrekontua du hasieran, eta Foru Aldundia AP-8 eta AP-1 errepideen 108 kilometroak 25 balizarekin eta sentsorerekin hornitzen hasiko da uda hasieran. Gipuzkoa Living Lab 2022rako egongo da martxan.
"Aipagarria da proiektu honek duen potentziala. ITS (Garraio Adimenduneko Sistemak) zerbitzuek hizkuntza teknologikoa bera izatea eragingo dute mugaren bi aldeetan, eta hizkuntzak ere jarraipena izango du aukeratutakoa edozein dela ere, euskara, frantsesa edo gaztelania. Elkarreragingarritasun hori lortzeko probak egin behar dira, eta gurea ingurune ezin hobea da probak horiek egin ahal izateko. Hori dela eta, Gipuzkoa Living Laben muga eremua lehenetsiko dugu eta balizak Behobian jartzen hasiko gara, ondoren gure lurraldeak dituen 108 kilometroko autobidearekin jarraitzeko. Gipuzkoako enpresei eta zentroei zerbitzua emateaz gain, egunero AP-8 eta AP-1a erabiltzen duten 50 mila ibilgailu baino gehiagori eman nahi diegu zerbitzua ", azaldu du diputatu nagusiak.
Proiektu hori Gipuzkoako Foru Aldundiaren eta CEIT -Gipuzkoako Ikasketa eta Ikerketa Teknikoen Zentroa- en artean lantzen ari da. Uda honetan instalatuko dira ITS-G5 komunikazio-sistemarekin funtzionatuko duten balizak eta sentsoreak, eta horiek datuak transmititu eta jasoko dituzte azpiegiturak, ibilgailuak eta bide-sarearen kudeatzaileak datuak eta informazioa denbora errealean parteka ditzaten. "Datu guztiak, sentsoreetatik eta hainbat iturritatik jasotakoak, Big Data plataforma batean sartuko dira, eta adimen artifizialeko algoritmoen bidez, mugikortasun adimentsu, konektatu eta segururako balio erantsia duten zerbitzuak sortuko dira", adierazi du Aintzane Oiarbidek, eta erabiltzaile bakoitzari informazio espezifikoa eskainiko zaiola gaineratu du, hala nola, obrak, istripuak, trafikoaren egoera edo zoruko auto-ilarei edo izotzari buruzko ohartarazpenak, eta guztia denbora errealean.
Diputatu nagusiak gogorarazi duenez, mugikortasuna eta garraioa eraldaketa sakonean murgilduta dauden esparruak dira, "digitalizaziotik, adimen artifizialetik eta ibilgailu ekologikoetatik eratorritako jauzi teknologikoaren ondorioz". "Etorkizuneko autoak, autobusak eta kamioiak errealitate bihurtzen hasi dira eta, aldi berean, etorkizuneko errepideak garatu behar ditugu. Garraio adimendunaren sistemek eskaintzen duten potentzial guztia zabaltzeak gure bideetan erosotasuna eta segurtasuna hobetzea ahalbidetuko digu ", adierazi du Olanok, eta gaineratu du Gipuzkoakoa mugaz gaindiko bigarren living lab dela Europan, Alemaniakoarekin eta Austriakoarekin batera.
Halaber, diputatu nagusiak azpimarratu duenez, Gipuzkoa lanean ari da "mugikortasun berriaren abangoardian jartzeko", Mugikortasun Berriko Mubil Zentroaren bidez, Etorkizuna eraikiz programaren barruan. "Lurraldeko errepideak Living Lab bihurtzea funtsezko tresna izango da gure enpresentzat, zentro teknologikoentzat eta unibertsitateentzat", adierazi du, eta azaldu du esperimentatzeko espazio errealak eskaintzea funtsezkoa dela Gipuzkoako industriak etorkizuneko ibilgailuak garatzeko irtenbide berritzaileak garatu ahal izateko, "Mugikortasun elektriko, konektatu eta autonomoaren" paradigmetan oinarrituta.
"Gipuzkoak nazioarteko lehen mailako trakzio-enpresak, puntako teknologia-zentroak eta mugikortasunaren arloko ezagutza-sare aurreratua ditu. Living Lab martxan jarrita, beste urrats bat eman dugu mugikortasun berriaren sektorearen garapenean, eta gure enpresen gaitasun berritzailea eta lehiakorra hobetzen lagundu dugu ", adierazi du.
Bide Azpiegituretako diputatuak aurreratu duenez, uda honetan autobideetan egiten hasiko diren eraldaketa foru sareko gainerako errepideetara zabalduko dute. "Gure azken helburua sistema guztiak gainerako errepide-sarera zabaltzea da, gure Living Laben probatu ondoren. Proiektu honi esker jasoko dugun informazio guztiak gure azpiegiturak hobetzen eta etorkizunerako prestatuago izaten lagunduko digu ".
Foru erakundeak urteak daramatza tuneletako eta bidezubietako garraio-sistema adimendunekin (ITS) lan egiten, eta duela gutxi, N-I eta A-15 errepideetan kamioien kanonerako ezarritako AT bidesari-sistemarekin. "Komunikazio-sistema azkar aldatzen ari da. Mugikortasunaren eraldaketa disruptiboaren testuinguru berri honetan, ibilgailu adimendun berriekin, errepideak bat egiten ari dira, eta guk, beste urrats bat eman dugu bilakaera horretan ", amaitu du Aintzane Oiarbidek.
3318