Gipuzkoak erreferentzia gisa berretsi du mugikortasuna, Loiolako Erriberako aldageltokia eraikitzeko hitzarmena onartu ondoren
Gipuzkoak erreferentzia gisa berretsi du mugikortasuna, Loiolako Erriberako aldageltokia eraikitzeko hitzarmena onartu ondoren
Gipuzkoak erreferentzia gisa berretsi du mugikortasuna, Loiolako Erriberako aldageltokia eraikitzeko hitzarmena onartu ondoren
Gipuzkoako Foru Aldundiko Mugikortasun Departamentuak, ADIFek eta Euskal Trenbide Sareak lortutako akordioari esker, herritarrek trenez egin ahal izango dute Gipuzkoako lurraldea, proiektu estrategiko hau burutu ondoren.
Loiolako Erriberako aldagunea eraikitzeko obrek baimena jaso dute, ADIF, Euskal Trenbide Sarea eta Gipuzkoako Foru Aldundiko Mugikortasun Departamentuaren arteko hitzarmena onartuta. Aldagune honen obrak 36 hilabetez luzatuko dira, eta 40 milioi euro inguruko kostua izango dute. Horri esker, bi lineen erabiltzaileen arteko garraio-aldaketak erraztuko dituen azpiegitura bat izango da, eta horrek berekin ekarriko du trenbide-zerbitzua operadore desberdinek ordaintzen duten lurraldearen eremu geografiko desberdinak lotzea. Horrela, Loiolako Erriberak Topoaren eta Renfe aldirien bidez mugitzen diren lurraldeko gune geografikoen elkargune bihurtuko dira.
Azpiegitura honek Gipuzkoa jarriko du Euskadiko Mugikortasunaren Lege berriak ezartzen dituen postulatuen buruan; izan ere, lege honen arabera, trenbide-garraioa mugikortasunaren ardatz nagusia da.
Kasu horretan, lehendik dauden trenbideak prestazio handiko metro-sistema bihurtuko ditu proiektuak. Sistema horren helburua izango da ibilgailu pribatuaren erabiltzaileak garraio publiko batera eramatea. Garraio publiko horrek, MUGI sistemari esker eta behin aldageltoki berri hori eraikita, osatu egingo du herritarren eta gure lurraldean dagoen garraio-sare publiko osoaren arteko konexioa.
Rafaela Romeroren hitzetan, «Erriberetako aldageltokia mugarri aipagarria izango da MUGI mugikortasun-sare osoaren integrazioan, azpiegitura hori Gipuzkoako garraio publiko guztia sistema bakar batean, MUGI sisteman, integratzea islatuko duen espazio fisiko bihurtuz. Sistema horri esker, erabiltzaileek gure garraio publikoa bakar gisa hautematen dute. Frogatuta geratu da kalitatezko zerbitzuak eskaintzen direnean eta garraio publikoko sistema bakar gisa koordinatzen direnean, herritarrek mugikortasun-eskubidea MUGI txartelaren bidez baliatzearen aldeko apustua egiten dutela».
Loiolako Erriberetako aldageltokia martxan jartzea Gipuzkoako garraio publikoaren erabilera sendotzeko testuinguruan dago, batez ere tarifa-sistemaren eta MUGI txartelaren ondorioz. Garraio-titulu horrek Gipuzkoako herritarren artean ahalik eta fidelizaziorik handiena lortu du, eta azken 3 urteetan Estatuko eta Europako erreferente nagusietako bat bilakatu da. Aldagune horrek Donostiako hiri-garraio publikoko sareetarako eta lurraldeko hiriarteko zerbitzuetarako sarbidea erraztuko dio erabiltzaile bakoitzari.
Gogoratu Loiolako aldagunea Euskotrenek E-2 Lasarte-Oria – Hendaia linearen eta ADIFen aldirietako C-1 linearen arteko bidegurutzean dagoela, Loiolako Erriberan. Puntu estrategikoa da, eta, gaur egun, E-2 lineak (topoa) perpendikularki gurutzatzen du Renferen linearen gainetik, nahiz eta ez dagoen geltokirik edo geralekurik bi trenbide-linea horietako batean ere, interkonexioa ahalbidetzeko.
8403