Gipuzkoako Foru Aldundiak "Mintza Lagun Diálogos" zikloa aurkeztu du ezagutzan, hausnarketa kritikoan eta eztabaidan sakontzeko
Gipuzkoako Foru Aldundiak "Mintza Lagun Diálogos" zikloa aurkeztu du ezagutzan, hausnarketa kritikoan eta eztabaidan sakontzeko
Gipuzkoako Foru Aldundiak "Mintza Lagun Diálogos" zikloa aurkeztu du ezagutzan, hausnarketa kritikoan eta eztabaidan sakontzeko
Gipuzkoako Foru Aldundiko Kulturako diputatu Goizane Álvarezek "Mintza Lagun Diálogos" hitzaldi zikloa aurkeztu du gaur goizean. Zikloa urtean zehar izango da, eta duela gutxi desagertutako Lagun liburu-dendaren balio sinbolikoari heltzen dio. Ziklo horren bidez, Koldo Mitxelena Kulturunearen egungo programazioaren barruan eztabaidari eta ideia-trukeari eskainitako ildoak bildu nahi dira.
Goizane Alvarez Kultura diputatua, Elena Recalde eta Ignacio Latierro Lagunen jabeak, Annabell Lieb logoaren diseinatzailea eta Patxi Presa KMK-ko zuzendaria
Proiektuaren asmoa da jarduerak Gipuzkoako hainbat herritara eramatea. Gainera, egun "berezi" honetan, Koldo Mitxelena Kulturune berrian Lagun izena izango duen "gela bat" egongo dela iragarri du, "berezko gela bat", "askatasunerako independentzia sozial eta intelektuala lortzeko pentsamendurako gune" izatea helburu duena.
Gaur goizean Gipuzkoako Foru Aldundian egindako prentsaurreko batean, diputatuarekin batera izan dira, batetik, Elena Recalde, Lagun liburu-dendako arduraduna izandakoa eta liburu-dendaren sortzaileetakoak izan ziren Teresa Castells eta José Ramón Recalderen alaba, bestetik, Ignacio Latierro, Lagunen sortzaileetako bat, eta Patxi Presa, Koldo Mitxelena Kulturuneako zuzendaria.
Alvarezek bere hitzaldian esan duenez, "Mintza Lagun Diálogos" zikloaren helburua da elkarrizketa eta ideia-aniztasuna bultzatzen dituzten espazioak sustatzea. Duela gutxi desagertutako Lagun liburu-dendaren "balio sinbolikoa" ohoratu nahi du, "diktadura frankistaren eta ETAren indarkeriaren aurkako erresistentziaren sinboloa", "hutsune nabarmena" utzi baitu gure gizarte- eta kultura-sarean.
"Lagun liburu-denda itxi zenean, hutsune esanguratsua utzi zuen gure sare sozial eta kulturalean. Umezurtz samar utzi gintuen, eta pentsamendu aniztasuna eta adierazpen askatasuna sustatzen eta indartzen jarraitzeko mugarria ere umezurtz utzi zuen ", azaldu du. Are gehiago, "demokraziaren historiaren, herri honen historiaren protagonista eztabaidaezinak izan dira. Askatasunaren eta pertsonen defendatzaile handi eta betikoak dira". Era berean, "erraza da tolerantzia defendatzea jazartzen ez zaituztenean. Erraza da egungo garaietan aniztasuna besarkatzeaz hitz egitea. Hala ere, María Teresa Castellsek, Juan Ramón Recaldek eta Rosa Cuezvak 1968an sortu zuten Lagun. Erresistentziaren, erresilientziaren eta askatasunaren sinbolo bihurtu dira, eta ezin dugu galdu ".
Gainera, esan du "Mintza Lagun Diálogos" eztabaidarako eta ideiak kontrastatzeko gune bat dela, kultura sustatuz, gizarte aske eta plurala eraikitzeko oinarri gisa. Landuko diren gaiak, bai euskeraz bai gazteleraz, askotarikoak dira: ingurumenetik hasi eta adimen artifizialaren erronka etikoetaraino, feminismoa, (des)konfiantza demokratikoa, autoritarismo politikoaren gorakada, zientzia. Horiek izango dira arlo ezberdinetan adituak diren pertsonek ikuspegi pluraletik eta diziplina anitzetik jorratuko dituzten gaietako batzuk, artearen eta filosofiaren ikuspegia ahaztu gabe.
"Mintza Lagun Elkarrizketak" programaziorako (saioak 19:00etan izango dira, Koldo Mitxelena Kulturuneko Areto Nagusian, Donostiako Alde Zaharreko Santa Teresa Komentuan), kultura eta pentsamenduaren munduko hainbat pertsonaren laguntza du. Lehen saioak Gonzalo Torné idazle eta saiakera egile egin ditu, eta zikloaren marka grafikoaren garapena Annabell Lieb diseinatzaileak egin du.
Bestalde, Elena Recaldek eskerrak eman dizkie Kultura Sailari eta KMK-ri "Lagunen espiritua" mantentzeko interesagatik. Gainera, adierazi duenez, "ohorea da Mintza Lagun Dialogosen bidez elkarrizketa, pentsamendu kritikoa eta ideien askatasuna sustatzeko espazioak sustatzea".
Datorren astelehenean, etorkizuneko hiriei buruzko lehen saioa.
Cristina Goberna arkitektoak eta Jorge Dioni kazetariak irekiko dute programa datorren astelehenean, otsailak 26, 19:00etan. La ciudad del futuro: clima y economía izenburupean, hiri neoliberalak, espazio publikoa eta etxebizitza-politikak nola antolatu diren aztertuko dute. Klima-aldaketari aurre egiteko hirigintza- eta arkitektura-erabaki egokiei buruz ere hitz egingo dute: parkeak eta oinezkoentzako kaleak versus trafikoa, bi hiri-eredu horiek batera existitu daitezkeen galderari erantzuten saiatzeko.
Ostiralean, apirilak 19, Idoia Santamaria eta Maialen Berasategui itzultzaileak izango dira Beñat Sarasola idazleak gidatutako Euskarara itzultzea izeneko eztabaida saioan. Hitzaldi horretan, gero eta globalizatuagoa den eta ingelesa nagusi den mundu batean itzultzearen zentzua, zailtasunak eta lorpenak aztertuko dira. Gai materialei, literarioei eta estilokoei buruz hitz egingo da, etorkizuneko erronkak eta desafioak zeintzuk izango diren pentsatuz.
Apirilean, konfirmatzeke dagoen egun batean, Luis López Carrasco zinegile eta idazleak Cartas desde el futuro: trabajo y utopía izeneko saio batean lagunduko digu. Elkarrizketak, nahiz eta idazlearen El desierto blanco eleberria, 2023ko Herralde Eleberri Saria, izango duen abiapuntu, haren edukiak gaindituko ditu, lan-prekarietateaz, bizi garen munduaz, egungo arazo eta kezkez eta etorkizuna nola irudikatzen dugun hausnartzeko.
Maiatzaren 14an, Mintza Lagun Diálogos zikloan Manuel Borja-Villel izango dugu, Reina Sofía Arte Zentroa Museo Nazionaleko zuzendari ohia eta Bartzelonako Kultura Kontseilaritzaren museo-arloko egungo aholkularia. Data hurbildu ahala, saioaren xehetasun guztiak azalduko ditugu.
Maiatzaren 23an, osteguna, Lucía Lijtmaer idazle eta kultur kritikariak eta Gonzalo Torné idazleak honako premisa honen pean eztabaidatuko dute: ¿Por qué le llaman cancelación cuando quieren decir crítica?(Zergatik deitzen diote ezereztea kritika esan nahi dutenean?) Hainbeste jendek inoiz ez du hainbeste aukera izan hainbeste espazio publikotan nahi duena esateko, eta, hala ere, gizarte erreprimitu batean bizi dela pentsatzen du, non ezereztea eguneroko kontua den eta jendea puritanismo-olatu berri baten zigorraren beldurrez bizi den. Bateragarriak al dira bi mundu horiek? Edo protestaren kriminalizazioa da?
1680