San Sebastián Moda Jaialdiaren hamargarren urteurrenean herrialdeko 10 enpresa garrantzitsuenek parte hartuko dute
San Sebastián Moda Jaialdiaren hamargarren urteurrenean herrialdeko 10 enpresa garrantzitsuenek parte hartuko dute
San Sebastián Moda Jaialdiaren hamargarren urteurrenean herrialdeko 10 enpresa garrantzitsuenek parte hartuko dute
Maiatzaren 4an, eta zazpi urteotan egin duen bezala, Aldundiko Ingurumen Departamentuak moda jasangarriaren inguruko ekitaldi zabala sustatuko du.
Maiatzaren 3, 4, 5 eta 6an, San Sebastián Moda Jaialdia gure agendetara iritsiko da bost kokaleku zoragarrien bidez, parte hartzen duten ehun marka eta denda egitarau zabalarekin, nazioarteko hogei hizlari gonbidatuekin eta guztia bateratuko duen hari batekin: ekitaldiaren hamargarren urteurrenaren ospakizuna.
Desfileak izango dira berriro ere ekitaldiaren aldarrikapen nagusietako bat. Maiatzaren 4an, 20:15ean, Cristóbal Balenciaga Museoak ateak irekiko ditu hamargarren urteurreneko ekitaldi nagusia ospatzeko, azken hamarkadako hamar enpresa garrantzitsuenen parte hartzearekin. Nazioko eta nazioarteko proiekzio markek, merezitako bereizketa jaso eta euren ibilbideko adierazgarri eta garrantzitsuenak aurkezteko, Museoko elementu eta espazioak integratuko diren moda desfilean parte hartuko dute eszenaratze esklusiboarekin. Laura Chamorrok, San Sebastián Moda Jaialdiko zuzendariak azpimarratu zuenez, “azken hamarkadako markarik adierazgarrienak espazio bakar batean eta elkarrekin eszenaratze batekin biltzea ekitaldi paregabea eta ziurrenik errepikaezina bihurtuko du. Hilabete askotako lana izan da, eta ondo egin behar izan dugu euren ordutegiak jaialdiko beharretara egokitzeko. Haien eskuzabaltasuna eskertu behar dugu, gurea bezalako lurralde batean marka onenetariko batzuk edukitzea gertakari berezia baita, lurralde-sustapenerako plataforma gisa hamar urteko sorrera, sendotze eta hazkuntzaren amaiera ezin hobea emango diguna”.
Publikoaren txaloak jasoko dituzten zortzi marka eta bi diseinatzaile plataformak YolanCris, Juan Vidal, The 2nd Skin Co., Otaduy, Santos Costura, Isabel Zapardiez, Teresa Helbig, Sophie et Voilà, Es Fascinante eta Kutxa Kultur izango dira. Chamorrok aitortu zuenez, “10 izen hauen bitartez etengabeko gorabeheren hamarkada bat errepasatuko dugu, zeinetan ekitaldiko taldea testuinguru guztietara egokitu den ahalegin eta jakintzaz. Hamarkada konplexu bezain zirraragarria izan da eta maiatzaren 4an Getarian ikusiko duguna gure abenturaren isla fidela izango da”.
Ildo beretik, María José Telleríak berak, kultura diputatuak, nabarmendu zuenez, "moda kultur adierazpen bikoitzaren forma bat da, batetik, sortzailearen eta arropekin transmititu nahi duenaren ikuspegitik, eta bestetik, janzten dituen pertsonarena eta komunikatzeko moduarena”. Gaineratu zuenez, “Gipuzkoan gero eta garrantzia eta presentzia handiagoa hartzen ari den industria-sektorea ere bada, Cristóbal Balenciaga bezalako pertsonaia handien lekukoa hartzen duten tokiko sormen talentuak hartzen dituena. San Sebastián Moda Jaialdiak, hamargarren urteurren honetan, euskal modak adierazten duen errealitate oparoa proiektatzen eta areagotzen laguntzen du”.
Euskal Herritik mundura
Maiatzaren 6an, San Telmo Museoko eliza dotoreak bost desfile ospatuko ditu 11:00etatik 21:30era. Álex Vallejo Joyeros luxuzko markaren estreinalditik eta Sastrería Aldabaldetrekuk sortutako gizonezkoen proposamen ikusgarrietatik, Euskal Herrian 'premium' multimarka nagusien presentziaraino. La Central (Anine Bing, Sita Mur...), Berriz (Isabel Marant, Zadig & Voltaire...) eta Manilak (MM6 Maison Margiela, Annette Görtz...) beren proposamenak aurkeztuko dituzte parte hartzen duten moda-etxeen berezitasuna dela eta aurrekaririk gabeko eszenaratze batean. Jaialdiko zuzendariak jakinarazi zuenez, “'moda desfileek sormen zuzendari bakoitzaren unibertsoan sartuko gaituzte. Ez da erraza izan erreferente hauek gure programazioan bat egiteko konbentzitzea, eta dauden korronte eta sentsibilitate ezberdinak ikusgai jartzeko asmoz egin dute esfortzua. Enpresa horien egiturak ezagutzen ez dituenarentzat, gogoratu behar dugu saltzen duten produktua Madril edo Bartzelona bezalako plaza handietan soilik aurki daitekeela. Bertako talentua erakusteko garaia da”.
Gainera, laugarren eta azken egun honetan Eusko Jaurlaritzako Merkataritza eta Turismo Sailak sustatutako 'Euskadi Fashion Awards-en III. edizioa' ospatuko da. Helena Iturraldek ('Ibilbide komertzialaren saria'), Erika Gómezek ('Jasangarritasunaren saria') eta Eder Aurrek ('Eskulangintzaren eta egilearen lanen saria') jasoko dituzte sari hauek, erabiltzailearen lana baloratu eta ikusgai jarri nahi duen ekitaldi batean.
Jesús García, Turismo eta Merkataritza sailburuordeak, azpimarratu zuen Eusko Jaurlaritzak Euskadiko tokiko merkataritzaren aldeko apustu garbia duela: "Ekintzailetzari eta lehiakortasunari laguntzeko programak sustatzen ditugu. Horrez gain, bertako merkatarien produktuak sustatzen ditugu desfileetan, eta haien lana eta ahalegina aitortzen dugu sari eta pizgarriekin. Ekitaldiaren hamargarren urteurrena ospatzeaz gain, aurtengoa merkataritzarako garrantzitsua da, Jaurlaritzatik, sektoreko eragile guztien lankidetzarekin, aurre egiteko benetako oinarriak jarriko ditugulako bere eredua aldatzeko 2030 Merkataritza Estrategiarekin».
Ekonomia zirkularra, SSMFren ardatz nagusia
Maiatzaren 4an, eta zazpi urteotan egin duen bezala, Gipuzkoako Foru Aldundiko Ingurumen Sailak moda jasangarriaren inguruko ekitaldi zabala sustatuko du. Hainbat hizlari, arloko nazioarteko liderrak, modaren etorkizunean aurrera egiteko partekatzeak duen garrantziaz hausnartuko dute.
Honen harira, José Ignacio Asensio Ingurumen diputatuak adierazi duenez, "Europako, estatuko eta eskualde mailako araudi berriak sektorearen jasangarritasuna esponentzialki handitu nahi du ehun-hondakinak aukera batean bihurtzeko". Era berean, Asensiok nabarmendu duenez, “horrek guztiak ehungintzaren balio kate osoa birpentsatzen du. Beharrezkoa da enpresak euren produktuak diseinatzen eta prestatzen hastea, birziklatzea ahalbidetuz. Era berean, joera berri honek herritarren kontzientzia areagotzea bultzatzen du kontsumo praktiken inguruan eta baita ekoizle eta erabiltzaileen erantzunkidetasuna ere. Eta horixe izan da, hain zuzen ere, SSMF elkarlanean urte hauetan guztietan garatu dugun helburua eta lana”.
Tokiko merkataritzaren garrantzia
Bertako moda saltokiak Donostiako enbaxadore onenetarikoak dira, eta euren eskaintzaren kalitatea, berezitasunagatik, beti bikaintasuna bilatuz eta bezeroak behar eta modu berrietara egokitzeko ahalegina eztabaidaezina da. Eta azken edizioetan ohikoa den moduan, SSMF-ri hasiera emateaz arduratuko dira 'performance' batekin.
Marisol Garmendiak, Donostiako Udaleko Ekonomiaren Garapeneko zinegotziak azpimarratu zuenez, "hamargarren urteurren honetan, San Sebastian Shops-en konpromisoa da merkataritzaren ikusgarritasuna eta protagonismoa indartzea hiriko eguneroko bizitzan. Eta baita Donostiako modaren errebindikazio gisa, ez bakarrik merkataritzarena, baita gure hiria modan jartzen duten diseinatzaile, estilista eta sortzaile gazteen, eta ekintzaileenak ere”.
Horrez gain, lurraldean hamarkada bat daramaten enpresa handien moda desfileak ere ikusgarriak izango dira.
3009