Taxi partekatuaren foru proiektu pilotu batek Elizateak Eskoriatzako herrigunearekin lotuko ditu
Taxi partekatuaren foru proiektu pilotu batek Elizateak Eskoriatzako herrigunearekin lotuko ditu
Proiektu pilotua datorren astelehenean, irailaren 27an, jarriko da abian, 9 asteko iraupena izango du eta azaroaren 28an amaituko da.
Ander Iturri Mugikortasuneko zuzendariak taxi-zerbitzu pilotu partekatua aurkeztu du Eskoriatzan. Zerbitzu horrek bederatzi astez lotuko ditu udalerri honetako elizateak hirigunearekin, irailaren 27tik aurrera.
Proiektu pilotu honek elizateetako eta hiriguneetako biztanleen eskaerak testatzeko balioko du, bai eta joan-etorrien ordutegiak eta bidaien xedea ere. Hori guztia proba gisa erabiliko da ondorioak ateratzeko, lehendik dauden autobus-zerbitzuen osagarri izango den taxi partekatuko zerbitzu bat ezartzeari begira.
Taxi partekatuko proeiktu pilotuak Eskoriatzako udalerriko elizateen (Marin, Marulanda, Zarimutz, Mazmela, Apotzaga, Bolibar, Lete, Gellao, Arkarazo eta Mendiola) eta Eskoriatzako herrigunearen arteko lotura hartzen du. Gellao eta Mendiolak, gainera, geldialdi bat izango dute Aretxabaletan.
Konexioak egunero egingo dira (igande eta jaiegunetan izan ezik), eta jaitsiera bat izango da goizean (elizateetatik herrigunera) eta igoera bat arratsaldean (herrigunetik elizateetara) astelehenetik larunbatera. Gainera, ostiralean eta larunbatean bigarren igoera bat egongo da gaueko azken orduan. "Joan-etorriek elizateetako biztanleen eguneroko eskaera handienak estaltzen dituzte, hala nola lanerako eta ikastetxeetarako mugikortasuna, baita gaueko aisialdia eta larunbatetako merkataritza-ordutegia ere".
Bere hizketaldian, Iturrik azaldu duenez, taxien ordutegiak ekainean tokiko biztanleei egindako inkesten emaitzen arabera diseinatu dira, eta zehaztu duenez, "zerbitzu horrek 2 euroko kostua izango du, eta tokiko lau taxilarik jardungo dute; horiek egunero hamabi udalerri konektatuko dituzte Leniz Haraneko bi udalerritan".
Joserra Zubizarreta Eskoriatzako alkateak proiektuaren garrantzia azpimarratu du: "Udalerriko biztanleriaren zati baten mugikortasun beharrari erantzuten dion ekimena da. Ziur nago gaur proba pilotu gisa aurkeztu arren, ibilbide luzea izango duela, hirigunetik urrun bizi diren guztiei gizartean eta komunikazioan ekarriko dizkien onurak direla eta ".
Era berean, Zubizarretak proiektu honen izaera kolaboratzailea azpimarratu du; izan ere, Gipuzkoako Foru Aldundiko Mugikortasun Departamentuak eta La Caixak taxi-proba partekatu hau martxan jartzea ahalbidetuko dute, udalerriko landa-eremuko bizilagunen mugikortasuna hobetzeko ".
Taxi partekatuaren proiektu pilotuak Gipuzkoako Foru Aldundiko Mugikortasuneko eta Lurralde Antolaketako Departamentuaren finantzaketa eta laguntza instituzionala ditu, eta Debagoieneko eskualdeko Landa Mugikortasun inklusiboaren proiektuaren barruan sartzen da. Proiektu hori Caixa Fundazioak finantzatzen du, Landa Eremuko Gizarte Ekintza 2020 programaren barruan.
Amaitzeko, Iturrik gogorarazi du "mugikortasun jasangarriaren erronka landa-eremuan ere badagoela, eta proiektu honek herritarren mugikortasun-beharrak asetzen dituela, garraio publikoaren aukerak urriak baitira sektore horrentzat. Ekimen horrek, gainera, gizarte-kohesioa hobetzen du, ingurumen-kostuak eta -inpaktuak murriztuz".
1877