Briciole di pane

Aggregatore Risorse

Indietro MUGI 2022aren hasieran iritsiko da Metro Bilbora

MUGI 2022aren hasieran iritsiko da Metro Bilbora

Gipuzkoako Garraioaren Lurralde Agintaritzak jakinarazi duenez, 2022. urtearen hasieran Bilboko metroan bidaiatu ahal izango da mugi txartelarekin.

2021/03/16

Rafaela Romero, GGLA-aren Lehendakaria “Mugarri berri bat da, mugarri horren erabileraren irismena hobetzen duena, Gipuzkoaren eta hiritarren mesedetan”.Gipuzkoatik Bilborako urtebetean, guztira, 824.129 bidaiarik erabiltzen dute Mugi, eta, gainera, kopuruak are handiagoak dira egunero, ia 4.000 pertsonak erabiltzen baitute.

Gipuzkoatik Bilborako urtebetean, guztira, 824.129 bidaiarik erabiltzen dute Mugi, eta, gainera, kopuruak are handiagoak dira egunero, ia 4.000 pertsonak erabiltzen baitute.

Tituluen elkarreragingarritasunean aurrera egiteko helburuarekin, garraio publikoa mugikortasun-sistema iraunkorrago baterantz aurrera egiteko funtsezko pieza gisa bultzatzeaz gain, aste honetan erabaki berriak hartu dira diseinatutako Master Plana ezartzen jarraitzeko: 2022aren hasierarako, mugi txartelarekin Bilboko metroaren linea guztietan bidaiatu ahal izango da.

 

Linea horretan, mugi txartela 2022ko lehen hiruhilekotik aurrera erabili ahal izango da Metro Bilbaoko lineetan. Hori guztia Rafaela Romero GGLA-ATTGko Lehendakariarentzat “Mugarri berri bat da, mugarri horren erabileraren irismena hobetzen duena, Gipuzkoaren eta hiritarren mesedetan”.Gipuzkoatik Bilborako urtebetean, guztira, 824.129 bidaiarik erabiltzen dute Mugi, eta, gainera, kopuruak are handiagoak dira egunero, ia 4.000 pertsonak erabiltzen baitute. Uste dugu erkidego osoak, gero eta handiagoa eta eskubide gehiago dituena, "Muga" gainditu behar zuen Bizkaian, eta Metro Bilbao garraio-operadoreetako bat erabili behar zuen, inklusiboenetakoa eta sozialenetakoa, herritar guztiak lotzen dituena Euskadiko hiriburuetako batean”.

 

Horretarako, CTBk metroaren 1. eta 2. lineetan txartel guztien elkarreragingarritasuna ahalbidetzeko beharrezkoak diren aldaketa guztiak jarriko ditu martxan; izan ere, gaur egun, metroaren 3. linean soilik bidaiatu daiteke mugiarekin.

Rafaela Romerok uste du akordio hori "gure asmoari erantzuten dion hobekuntza bat dela, hau da, MUGIrenari, txartel horren erabilera zabaltzea. Hobekuntza hori ezin zen gehiago itxaron. Denbora asko eman genuen iristeko zain ".

Metro Bilbaon MUGI ezarri ahal izan da inplikatu diren agintarien lankidetzari esker, hala nola Eusko Jaurlaritzarena, mugi Metro Bilbaon erabili ahal izateko elkarreragingarritasun-ezaugarri hori lortzeko.

Ildo horretan, presidenteak azpimarratu du "batez ere Bizkaian garraioaren eskumena duten organoek etorkizunean izan duten eta izango duten lankidetzagatik eskerrak eman nahi dituela, ahalik eta azkarren garatu ahal izateko gure mugi txartelari Bilboko metroan irisgarritasun handiagoa eman ahal izateko geratzen diren 7 hilabete horiek".

GGLAtik nabarmendu behar da, eta bereziki Foru Aldunditik, garraio publikoak ez duela mugarik edo oztoporik izan behar, herritarrek gero eta apustu handiagoa egin dezaten garraio publikoaren alde. Eta txartel bakar horren alde lan egitea, aukerak berdintzeko eta herritarrentzako desberdintasunak ezabatzeko, mugikortasunerako eskubidea gauzatzeari dagokionez, ez bakarrik gure lurraldean, baita Herri osoan ere.

2014tik aurrera, elkarreragingarritasuna mugarriak betetzen eta ezartzen, eta hedatzen joan da Eusko Jaurlaritzaren, Arabako Mugikortasunaren Agintaritzaren, Bizkaiko Garraio Partzuergoaren eta GGLA-ATTGren baterako lanari esker. Urte horretan diseinatutako Master Planaren barruan, pixkanaka beste lurralde batzuetako hainbat garraiobide sartu dira: Bilboko tranbia eta Larreinetako funikularra (2014), Gasteizko tranbia (2015), Euskotrenen linea orokorra ibilbide osoan (2016) eta Arabako hiriarteko autobusak (2021). Era berean, Gipuzkoan, 2017an, BAT eta BARIK Dbusen erabiltzeko aukera eman zen, eta laster, berritze teknologikoarekin batera, txartel horiekin Lurraldebuseko zerbitzuetan bidaiatu ahal izango da. Azkenik, Metro Bilbaon (2022) jarriko da martxan.

  

2050