Atzealdea "TRATU ONEN ARPILLERA"

Egitasmoaren izena : "TRATU ONEN ARPILLERA"

Eragilea : ARAKNE LAB - Kultura eta Sormen Laborategia

Telefonoa
+34 633 60 20 15
Kontaktua
Laura Vega

Lantzen dituen arlo artistikoak:

Ikusentzunezkoak

Zein eskola-ikasgairekin duen harremana:

Gizarte zientziak
Matematika

Formatuak:

Ikus-entzunezko emanaldia
Zein balio sustatzen ditu
Hezkidetza-ereduan, honako hauek sustatzen dituzten balioak transmititzen lan egiten dugu: TRATU ONAK, BERDINTASUNA, ARDURA, IRAUNKORTASUNA, ABERASTASUNAREN BIDEZKO BANAKETA, TOLERANTZIA, ELKARKIDETASUNA, ASKATASUNA, ENPATIA ETA ERRESPETUA
Zein ikas mailari edo adinari zuzentzen zaio:
Oinarrizko Mailako Heziketa Zikloak (OMHZ).
Zenbat ikaslek parte har dezakete ekitaldi baten:
20 nerabe arteko talde bat, gutxi gorabehera
Ekitaldi bakoitzaren prezioa:

Taldeko 3 saio proposatzen dira, bakoitza 2 ordukoa, hiruhileko batean zehar. Saioak bi teknikaren bidez
dinamizatuko dira. Eta esku-hartzearen prebentzio-izaera kontuan hartuta, jarduera hori lehen hiruhilekoan garatzea gomendatzen da, ahal dela.
★ 2 orduko 3 saio, bi teknikarekin: 1479€ + %21eko BEZa (310.6€) = 1789.6€

Jardueraren deskribapena:

TRATU ONEN ARPILLERA” nerabeen arteko eta nerabeekiko bizikidetza hobetzea sustatzen du etxeetan,gelan, kaletan, ikus-entzunezkoen bidez. Taldeko erreferentziazko tutorearekin adostu behar dugu, aldez aurretik, 3 testuinguruetatik (etxeak/gelak/kalea) zein den egokiena, baloratutako testuinguruaren arabera.
"Tratu onetan" oinarritutako metodologiarekin, eta Ekonomia Feminista eta Solidarioa zeharkako ardatz
izanik, DOKUART formatuko ikus-entzunezko edukia sortzen dugu kolektiboki, josteko-terapiaren eta PIBE antzerkiaren bidez, bizikidetzaren gaiari buruz hausnartzeko.
Ikasturtea honela osatuko dugu:
● ikus-entzunezko Arteetara, joskintzara eta antzerkira hurbiltzea
● arreta emozionala eta motibazioa “DBHtik eratorri berri den kolektibo bati”
● absentismoa, "modako" adikzioak, eta “senideko dramak" prebenitzea.
● emozioak modu osasungarri eta sortzailean bideratzeko bide bat ematen da

Bizikidetza-giro egokia izatea komunitate osoak partekatzen duen erantzukizuna da, eta jendarte- eta hezigarria-ekintza ororen oinarri den funtsezko zutabea

JARDUAREN SEKUENTZIA LABURRA

● HASIERAKO SAIOAK:
Hemen jokatzen dugu, "Tratu Onei" buruz sentsibilizatzen dugu, eta PIBE ANTZOKIAren bidez, zeina gatazkak konpontzeko metodo berritzailea baita PONTE elkarteak Sevillan sortutakoa, gerran amaitzen duten egoerak antzezten ditugu, berdinen artekoak edo helduen eta nerabeen artekoak (taldeko
erreferentziazko tutorearekin adostutakoaren arabera), eta gero gogoeta egiten dugu eta ikasleak motibatzen ditugu gidoia alda dezaten, irtenbideak eta aholkuak emanez, eszena horiek bakean amai daitezen. Proposamen horiek idatziz idatziko dira, labur eta zehatz, eta hainbat hizkuntzatan.

TARTEKO SAIOAK:
Bihotzeko zauriak sendatzeko balio duen josteko-terapiaren bidez. Besteak beste, onura hauek dakartza:
- kontzentrazioa eta memoria hobetzen dituena
- apustu egitea, oihu egitea, erretzea, jatea, etab. bezalako jokabide konpultsiboak gutxitzen dituena.
- autoestimua eta sormena areagotzen dituena
- estresa eta tentsio muskularra murrizten dituena
Hasierako saioan elkarrekin sortutako proposamenak "Tratu Onen Arpillera” batean estanpatuko dituzte, "Arakne, Sozial Berrikuntzako Partizipatiboa Programan” bildutako hondar-materialekin. Nerabeen taldeak  oinarrizko trebetasunak eta ezagutza teknikoak eskuratuko ditu joskintzaren lanbidean eta horiek militantzia-tresna gisa duten erabileran, eta jarrerazko gaitasunak hobetuko ditu, jostura medikuntza emozional gisa aplikatuz.
Eta ere, eszenografiarekin jolastuz beren lan-perspektibak osatzen eta zabaltzen dituzten lanbide eszenikoen ikaskuntzara hurbiltzen gara: Taldeak telefono mugikorrak erabil ditzake saiotik argazkiak eta bideoak ateratzeko, eta gero whatsapp bidez pasatuko dizkigute, jarduera amaitzean editatuko dugun eta sustapen-teaser gisa erabiliko dugun bideo-art batean sartzeko.

IXTEKO SAIOAK:
Hemen, kolektiboki sortutako DokuArt ikusten dugu, eta jarduera ikasleekin, irakasle-taldearekin eta barruan ebaluatzen dugu, hurrengoan hobeto egiteko.
Ekonomia kapitalistaren triangeluari buelta emanez goaz, Ekonomia Feminista eta Solidarioa aplikatuz:
TRATU ONEN ARPILLERAren itxiera taldean ospatzen dugu, demokratikoki aukeratzen ditugun produktu edo zerbitzuekin, emakume ekintzaileei erosita, tokiko merkataritza txikian, edo REASen "MERCATU SOZIALA" aplikazioaren bidez. Aurrekontuaren zati bat horretarako gordeko dugu.
Eta, gainera, nerabeen taldea gurekin korapilatzera animatzen dugu, zerbait behar badute ere, praktikak hemen egiteko, edo sortzen ari garen elkarlaetza-poltsaren bidez laguntzeko…

Jarduera gauzatzeko behar diren baldintzak eta baliabideak:

➔ Hasierako saioak eta tartekoak Lanbide Esparruko Tailerrean kokatu nahi genituzke.
➔ Itxiera-saioetarako, espazio zabal batean kokatu nahiko genuke, non edan eta jan ahal izango dugun, eta, gainera, ordenagailua, proiektagailua eta pantaila izango dituen.
➔ Hori ezinezkoa balitz, malgutu egingo litzateke, eta aurkituko genuke beste aukera bat.
 

Jarduerari buruzko txostena:

ALDERDI ARTISTIKO-KULTURALEI BURUZKO IRIZPIDEAK
Benetako gertakarietan oinarritutako trama kritikoa, nerabeen artean edo nerabeekin, etxeetan, ikasgeletan edo kalean izaten diren bizikidetza-gatazken arabera garatua, eta "Tratu Onak" sustatzen dituena.

20 urte baino gehiagoko esperientzia dugu Esku-hartze Komunitarioan justizia sozialerako eta bakearen kulturarako bitartekaritza-proiektu berritzaileak kudeatzen, eta gure konpromiso sozial eta politikoak testuingurua ardatz duen eta bizitza duina eta zaintzak erdigunean jartzen dituen Lankidetza Artearen aldeko apustua egiten du. Gainera, Haurrak eta Nerabeak Osorik Babesteko Lege Organikoarekin (LOPIVI) konpromiso bat dugu, biztanlerian, planetanean, eta ekonomian eragin positibo hirukoitza sortzeko helburuarekin. Horretarako, horrelako esku-hartzeak behar izan ditzaketen nerabeekiko bizikidetza hobetzen laguntzen dugu, nerabeek dituzten zailtasunak gainditzeko.

Nerabeei: "ez da nahikoa haiek maitatzea". Ikusten ditugu, bideo-kamerarekin bideratzen ditugu, eta erronka egiten diegu bizikidetza hobetzeko irtenbideak proposatzen dituzten protagonistak izan daitezen.

Berdintasun-maila berean kokatutako esku-hartze aktiboak ikasleak identifikatzen, sentsibilizatzen eta indarkeria-mota ororen aurrean jarrera kritikoa hartzen laguntzen duten ezagutzeak eta tresnak eraikitzea sustatzen du.
Josteko-terapiaren, PIBE Antzerkiaren, eta Hezkuntzaren Artearen arteko sormenezko elkarrizketa da, nerabeen taldean ikus-entzunezkoekiko zaletasuna sortzen saiatzen dena.

Ikus-entzunezkoak eta Arte plastikoak eszenaratzeko imaginario eder eta zaindua. "TRATU ONEN ARPILLERA" baten eta DokuArt baten Sorkuntza Kolektiboaren bidez, emaitza artistiko estatikoei ez ezik, senidean, eskolan eta komunitatean elkarbizitza hobetzeko beharrari erantzuten dioten azken produktu gisa, esperientziaren bidez harremana, hausnarketa eta mobilizazioa ahalbidetzen dutenak.

IKAS-EGOAREN MARKOA
testuingurua
Oinarrizko Mailako Heziketa Zikloaketan (OMHZ), institutua oso arrazoi desberdinengatik amaitzen ez duten nerabeak “lurreratzen” dira, desgaitasun txikietatik hasi eta seme-alabek gurasoei eragindako indarkeria kasuetara arte. Emozionalki nahiko kaltetuta iristen dira, eta hezkuntza-sistemak ez ditu irakasle-taldeetan jendarte-hezigarriko profesionalak sartzen, ezta arte-bitartekaritzakoak, nahiz eta frogatuta dago giza
harremanak hobetzen direla curriculuma jarduera artistiko eta kulturalekin osatuz. Esan liteke kolektibo horrek, oro har, zailtasunak dituela bere bizitzako arloren bateko elkarbizidetzan.

Elkarbizitza-giro egokiari eustea da jendarte- eta hezigarria-ekintza ororen funtsezko eta oinarrizko zutabea, eta erantzukizun partekatua da; gainera, prebentzioan inbertitzeak esponentzialki murrizten ditu gastuak "tiritetan" eta ondorio negatiboak komunitatearentzat.

KULTURA ESKOLA programa aukera paregabea da eragile soziokulturalei aukera ematen diena irakaskuntza-taldeen lana jarduera eraldatzaileekin osatzeko. Jarduera horiek artea eta kultura erabiltzen dituzte sentsibilitate eta irizpide artistikoa sortzeko, emozioak entrenatzeko, sormena suspertzeko eta
patriarkatuak inposatutakoa edo jasandako kaltearen defentsarako arma gisa agertzen dena ez den beste modu batean erlazionatzeko.

Abiapuntua
Irakaskuntzako Erakunde Librea (ILE 1876) sortu zuten gure arbasoei lekukoa hartu genien eta Hezkuntza Librea aplikatu genuen gure artelanetan, guztion onerako ekarpena eginez. Orain Ikaskuntzako Diseinu Unibertsala (IDU) deiturikoan, esaten zaio.
ARAKNE LABen Kultura-Bitartekaritza aritzen gara, Elkarlaneko Artea bide gisa hartuta, «Tratu Onak» sustatuz eta Ekonomia Feminista eta Solidarioa elikatuz.

Eredu ko-hezigarritik berdintasunaren, enpatiaren eta "Tratu Onen" balioak sustatzen ditugu, askatasunean hazteko espazioak sortuz aniztasuna errespetatuz eta edozein diskriminazio moduri nola aurre egin ikasiz.
Berdinen arteko, eta helduen eta nerabeen arteko bizikidetzako zailtasunak gero eta ugariagoak eta larriagoak dira, eta lehen balio zuenak orain ez du balio. Nerabe bakoitzaren testuingurua bakarra bada ere, gehienek gutxienez hurbileko kasuak ezagutzen dituzte, eta, horregatik, ikuspegi intersekzionalarekin
artatzen dugu.

Azken ekoizpena
Zaurgarritasun-egoeran dagoen kolektibo baten ikusgarritasuna eta inklusioa sustatzen dugu. Nerabe taldeak ahozko eta idatzizko adierazpen eleaniztuna trebatzen du, Arpilleran hondar-materialekin josten diren esaldi laburretan aholkuak eta irtenbideak laburtuz, eta, gainera, argazkiak eta bideoak egiten dituzte egindako jarduera laburbilduko duen DokuArt bat kolektiboki sortzeko.
DokuArt hori proiektatzea eta ondoren protagonistetako batzuekin hitz egitea eskainiko dugu esperientzia
hau partekatzeko. Bizitza duina eta zaintza erdigunean jartzeko lan egiten duten beste ekimen batzuetarako erreferente izan nahi dugu, baita nerabeekin eta nerabeen artean bizikidetza hobetu nahi dutenentzat ere.
Matematika funtsezkoa da herrien garapen sozial eta ekonomikorako, eta Ekonomian ideiak komunikatzeko erabiltzen den hizkuntza nagusia da. Ekonomia Feministaren eta Solidarioaren ikasgeletara hurbildu nahi dugu, kasu praktiko batekin, "TRATU ONEN ARPILLERA” Jardueraren amaiera gisa

Proposamenaren egilearen ibilbide profesionala

ARAKNE LAB laborategi kultural eta sortzaile da, Soziala Zientzietako, Jendartesuna Zientzietako, eta Zientzia Juridikoetako Ikerketa-Ekintza Esperimentala jarduera duena. ABAKO, Josteko-Terapiako Euskal Elkarteak bultzatuta, Justizia Sozialera eta Bakearen Kulturara bideratutako Artelanak sortzen eta kudeatzen ari ditu, josteko-terapiaren eta elkarlaneko artearen bidez, eta Kultura Bitartekotzari dihardu, ikuspegi
sistemiko eta feminista intersekzionaletik.
2023-2024 ikasturtean, arrakastaz estreinatu dugu KSI-ICC jarduera, KULTURA ESKOLA katalogoaren parte dena, Gipuzkoako 5 ikastetxetan eta, guztira, adolesenteen 7 talde desberdinekin.