Atzealdea "INPERFEKZIOATIK BILAKAERA: genero-berdintasunean heztea artearen, emozioen eta errealitate birtualaren bidez"

Egitasmoaren izena : "INPERFEKZIOATIK BILAKAERA: genero-berdintasunean heztea artearen, emozioen eta errealitate birtualaren bidez"

Eragilea : silvia & the spyglass SL

Telefonoa
638871609
Kontaktua
Silvia Sánchez Revuelta

Lantzen dituen arlo artistikoak:

Ikus-arteak

Zein eskola-ikasgairekin duen harremana:

Euskara
Teknologia
Etika
Plastika

Formatuak:

Ikus-entzunezko emanaldia
Zein balio sustatzen ditu
Genero-berdintasuna, erresilientzia, norberaren ametsen alde amore eman gabe borrokatzea, gizakien inperfekzioari balioa ematea eta, hala eta guztiz ere, balioestea
Zein ikas mailari edo adinari zuzentzen zaio:
12-16 urte bitarteko Bigarren Hezkuntzako edo OLHko ikasleak
Zenbat ikaslek parte har dezakete ekitaldi baten:
10 betaurrekoekin saio bat egin daiteke 400 ikaslerekin 4 ordutan (100 px/ordu)
Ekitaldi bakoitzaren prezioa:

1.500 euro + BEZaren % 21 = 1.815 €guztira saio bakoitzeko
silvia & the spyglass taldeak zentrora eramango du materiala eta jaso egingo du, saioan zehar errealitate birtualeko betaurrekoen erabileran parte hartuz.

Jardueraren deskribapena:

"Inperfekzioatik bilakaera" ikus-entzunezko lan bat da, errealitate birtualean murgiltzen dena, non Silvia Sánchez artistaren koadro fisikoetako 7k bizia hartzen duten, ikasleari emozioen mundu batean murgiltzeko aukera emanez.

Emakumea da Silviaren lanaren irudi nagusia. Bere mezua bere ahalduntzearen oda bat da. Inperfekzioan eta asimetrian oinarritutako lengoaia piktorikoarekin, esperientzia murgiltzaileak inperfekzioaren edertasunari buruzko galderak piztuko ditu ikasleengan, perfekziorik ez dagoelako eta edertasuna gauza txikietan aurkitzen delako, eboluzionatzeko eta aldatzeko kemena aurkitzean, arintasunetatik norberaren indarguneetara, zeinekin bizitzaren erasoei aurre egiten baitiegu, bizi ahal izateko eta kolore guztietan amestu ahal izateko.

Sentimendu pertsonalen istorio ederrez betetako lan honek emozioak azaleratzea bilatzen du, emozioak erakustea ahuleziaren sinbolo den mundu batean, batez ere genero maskulinoan.

Jardueran entregatzekoak:
• 10 entzungailu dituzten errealitate birtualeko 10 betaurreko: 100 px/orduko fluxua ahalbidetzen du, eta 12-16 urteko ikasle guztiek 2/3 orduko jardueran ikus ditzakete.
• Esperientziak 4 minutu eta erdi irauten du eta euskaraz dago.
• Aurkezpen hau begizta moduan doa (euskaraz eskuragarri dago), eta artistaren hizkera piktorikoari eta haren lanaren mezuari testuingurua ematen zaio. Aurkezpenean, TECNALIArekin egindako neurozientziari buruzko mundu mailako ikerketa aitzindariaren emaitzak erakutsiko ditugu. Azterlan horretan, arteak emozioen eragile gisa gizartean duen eragin positiboa frogatzeko, lehen aldiz neurtu dugu pertsonen egoera emozionala esperientzia murgiltzailea ikustean, eta emaitza oso interesgarriak lortu ditugu, non genero maskulinoak emozioen eta emakumearen ahalduntzearen munduan murgiltzean duen joera erakusten den.
• Murgiltze-esperientziaren azalpen-material guztia ikusi ondoren, irakasleak ikasgelan sakontzen du bere mezuari buruz eta ikaslearengan izan duen garrantziari buruz.

Jarduera gauzatzeko behar diren baldintzak eta baliabideak:

Jardueraren logistika oso erraza da, eta erraz garraiatzen da zentroz zentro.
Ikastetxeak gela/gela bakarra behar du, 10 aulkikoa (ikasleek errealitate birtualeko betaurrekoetan ikusten dute esperientzia), eta pantaila bat, non aurkezpen bat proiektatzen den begizta moduan, murgiltze-esperientziari, artistaren mezuari eta neurozientzia-esperimentuaren emaitzei testuingurua ematen diena, ikasleei gogoeta eginarazteko. Ondoren, irakasleek obraren esanahiaz eta obrak ikasleengan duen eraginaz eztabaida dezakete ikasgelan. silvia & the spyglass enpresak ikastetxera eramango du materiala eta ikasleei betaurrekoak erabiltzen lagunduko die.
10 betaurrekoekin saio bat egin daiteke 400 ikaslerekin 4 ordutan (100 px/ordu)

Jarduerari buruzko txostena:

JARDUERAREN ALDERDI ARTISTIKO KULTURALARI BURUZKO TXOSTENA
Artistak bere koadro fisikoetako 7, animazio-estudio batekin 5 hilabetez lan egin ondoren, 3Dn bizitzea lortu du, 360 gradu errealitate birtualean.

Artea, balioak, teknologia, musika eta emozioak batzen dituen errealitate birtualean murgiltzen den arte-esperientzia hau, formatu bakar eta aitzindari batean, bitarteko digitalen erabilerari buruzko eztabaida bereziki bizia izan den unean iritsi da.

Artistaren ustez, arte tradizionala eta digitala baliozkoak dira, eta elkarrekin bizi eta aberasten dira, bere obraren mezua hobeto transmititu ahal izateko, publiko bakoitzari egokitzen baitzaio, eta, horrela, sortze natibo digitalarekin konektatu ahal izateko, artearen formatu tradizionalekin liluratuta. Antzezlanak harrera ona izan du publiko guztien aldetik, bai gazteen aldetik, bai adinekoen aldetik, gaur egun transmititzeko oso garrantzitsua den emozio- eta balio-karga daramalako.

Artistak artea eta teknologia erabiltzen ditu balioz betetako mezu sakon bat eramateko, ikaslea emozioen mundura egindako bidaia batean murgilduz. Sentires pertsonalen istorio ederrez betetako obra, ikusleen emozioak azaleratzeko helburuarekin. Sinpletasun figuratibotik sinbolismo ia surrealera jauzi egiten du.

Teknologia erabiliz artea sortzeko modu berri bat erakusteko aukera ematen die ikasleei, ikaskuntza-esperientzia berri bat eskainiz, bai arte plastikoei dagokienez, bai kontakizun emozional baten bidez balioetan eduki sendoa duen mezu bat igarotzeari dagokionez.

Youtubeko esperientzia ikusteko (ez du errealitate birtualeko betaurrekoekin duen 3D efektua, baina esperientziaren mezua eta kalitate artistikoa ikusteko aukera ematen du):
a) https://www.youtube.com/watch? v = FUy_0J4eW7M - euskaraz ikusteko
b) https://www.youtube.com/watch? v = izYBnBR8wfQ - gaztelaniaz ikusteko

PROPOSAMENAREN ESPARRU PEDAGOGIKOARI BURUZKO TXOSTENA

Artearen eta teknologiaren bidez, ikasleei mezu garrantzitsu eta gaurkotu bat helaraztea lortzen dugu. Baloreetan heztea inoiz baino beharrezkoagoa da gaur egun, eta proposatutako lan murgiltzaileak transmititzen duen mezuak genero-berdintasunean jartzen du arreta, emakumearen ahalduntze-mezu baten bidez. Mezu horrek bi generoetan barneratzea lortzen du, ez soilik femeninoa, fintasunez egiten baitu, emozioen mundura egindako bidaia baten bidez, non bi generoak ordezkatuta ikus daitezkeen.

Murgiltze-esperientzia hori lehen hezkuntzako, bigarren hezkuntzako, LHko, unibertsitateko, tutoretzapeko adingabeen zentroetako eta hezkuntza bereziko ikasleek ikusi dute, lurraldean, estatuan eta nazioartean. Igortzen duen mezua unibertsala da, kultura edo erlijioa generoa edozein dela ere.
Adibideak:
• Biarritzen erakutsi zenean, balioetan hezteko programaren parte izan zen, eta aurten berdintasuna zen kontua, Frantziako Hezkuntza Ministerioarena. Lehen hezkuntzako ikasleek erakusketa bisitatu zuten eta, ondoren, ikasgelan obraren mezuan sakondu zuten.
• Guatemalan, nazioarteko ikastetxe batek Lehen eta Bigarren Hezkuntzako ikasleentzako balioetan hezteko eskola-programan sartu du.
• Esperientzia azaldu dugun hiri guztietan, hezkuntza-komunitateak salbuespenez jaso ditu obra eta bere mezua
• Murgiltze-esperientziaren ondoriozko film laburra hezkuntza-taldearentzako (ikastetxeak) acontr+ streaming plataformaren katalogoan dago eskuragarri.

Murgiltze esperientziak emozioen mundura bidaia proposatzen du. Askotan, zaila egiten zaigu horiek erakustea, eta, beraz, emozio-karga handia duen esperientzia horrek horiek erakustearen garrantziari buruzko elkarrizketa ahalbidetuko du ikasgelan.

Arteak gizartean emozioen eragile gisa duen eragin positiboa erakusteko asmoz, arteari eta neurozientziari buruzko azterketa bat egin genuen TECNALIArekin, eta lehen aldiz neurtu genuen pertsonen egoera emozionala, gure arte murgiltzailearen esperientzia ikusi ondoren. Azterlanaren ondorioak, aurkezpenean/azalpen-materialean sartuko direnak:
• artea pertsonen emozioak leherrarazteko gai dela frogatu dugu
• Egiaztatu dugu noraez emozionala dagoela, pertsonen egoera emozionala desberdina dela arte murgiltzailearen esperientzia ikusi aurretik eta ondoren, pertsonen egoera emozionalaren bilakaera ikusita.
• frogatu dugu pertsona bakoitzak desberdin erreakzionatzen duela bere aurretiko egoera emozionalaren, bere motxila emozionalaren, generoaren eta adinaren arabera
• egiaztatu dugu genero-berdintasuneko mezu bat askoz ere gehiago enpatizatzen dutela emakumeek, eta tentsioa eta nolabaiteko arbuioa sortzen jarraitzen du genero maskulinoan.
• era berean, ikusten dugu gizonek tentsioa eta nolabaiteko arbuioa sentitzen dutela emozioen munduan murgiltzen direnean. Esperientziaren ondoren, askok diote beren buruari eusten saiatu direla esperientzia bistaratzean.
• hortik ondorioztatzen dugu garrantzitsua dela berdintasuna bezalako balioetan heztea, eta haurtzarotik emozioak adieraztearen eta ez eustearen garrantzia.

Proposamenaren egilearen ibilbide profesionala

 

Duela 15 urte baino gehiago, Silviak zuzenbidearen mundua utzi eta arteari profesionalki ekitea erabaki zuen. Espainian, Portugalen, Suitzan, Mexikon eta Arabiar Emirerrietan bizi da, eta leku horietan guztietan erakutsi zuen bere lana. Kultura horietan guztietan, bere obrarako lehengai gisa balio dioten giza emozioen ikusle anonimoa da, norberarenak eta besterenak.

Jarduera gisa proposatzen dugun murgiltze-artearen esperientziaren ibilbidea:
2022/23/24 ikasturtean egindako edo programatutako erakusketak:
o Tabakalera, Donostiako Kultura Garaikidearen Nazioarteko Zentroa
o Donostiako Udaleko Okendo Kultur Etxea
o Women 's Pavilion Expo City Dubain
o Biarritzeko Mediatheque
o Guatemalako Intellego Nazioarteko Elkargoa
o Malagako Udalaren Artxiboa
o Iruñeko Udaleko Ziudadelako Labe Aretoa
o Kanaria Handiko Kabildoko kultura-zentroak
o Murtziako Udaleko Kartzela Zaharra Kultura Garaikideko Zentroa.
o Irungo Udaleko Carlos Blanco Aguinaga Liburutegiko Kultur Zentroa
oAzkuna Zentroa Bilbon

Artea eta neurozientzia:
o Artearen eta Neurozientziaren mundu mailako azterlan aitzindari bat egitea Tecnaliarekin batera, Espainiako ikerketa aplikatuko eta garapen teknologikoko zentro handiena, non arteak gizartean dituen eragin positiboak erakusten ditugun, gure arte murgiltzailearen esperientzia bistaratzean egoera emozionalean izandako inpaktua lehen aldiz neurtzea lortuz.

Erreportajea EiTBn: https://www.youtube.com/watch? v = lQCJbwupZuo

Animaziozko film laburra:

o Arte inbertitzailearen esperientzia animaziozko film labur bihurtzea, Donostiako eta Logroñoko SADE Taldearen zinema-aretoetan Almodovarren "Extraña forma de vida" eta Estibaliz Urresolaren "20.000 especies de erleak" saioetan erakutsiz.
o Animaziozko film laburra A Contracorriente Films-en streaming acontr+ plataforman sartu da bere hezkuntza-kolektiborako (ikastetxeak).
Sariak:
o MADATAC 2023n hautatuak (Ikus-entzunezko Arte Digitalaren eta Teknologia Agaraikideen Erakusketa). Nazioarteko jaialdi ikoniko honek 12 edizio ditu Madrilen, eta hedabide digital berrien lengoaiaren proposamen disruptibo eta murgiltzaileak erakustea du helburu.
o Kieveko Arte Digital eta Mediatikoaren II. Bienal Ukrainarrean hautatuak.
o Diploma eta Ohorezko Aipamena Txikizkako Merkataritzarako Ideia Teknologikoen V. Lehiaketa Nazionalean, Industria Ministerioko Merkataritzako Estatu Idazkaritzak deituta. Lehiaketa horren helburua merkataritza-jardueran soluzio teknologikoak barneratzen dituzten proiektuak bereiztea da, merkataritzaren eraldaketa digitalaren erronkari helduz.

Silvia & the spyglass arte-galeriaren eraldaketa digitalerako proiektua Donostiako Udalaren Sustapenaren EKIN+ programaren parte izan da, hirian dauden ekimen ekintzaile berritzaileenak babesten dituena.