Atzealdea Jasangarritasun Departamentuak datozen urteetan foru bidegorrien saretik falta diren 152,14 kilometroak osatuko ditu

Jasangarritasun Departamentuak datozen urteetan foru bidegorrien saretik falta diren 152,14 kilometroak osatuko ditu

Jasangarritasun Departamentuak datozen urteetan foru bidegorrien saretik falta diren 152,14 kilometroak osatuko ditu

Gipuzkoan mugikortasun jasangarria garatzeko eta sustatzeko konpromisoa berretsi du Asensiok eta herritarren bizi-kalitatea eta mugikortasuna hobetzeko funtsezko azpiegitura bat bultzatuz.

José Ignacio Asensio: “Hau behin betiko urratsa da, milaka gipuzkoarren joan-etorriei lagunduko diena eta gure lurraldeko karbono-aztarna murrizten lagunduko duena. Bizikleta garraiobide garbia, osasungarria eta eraginkorra da, eta azpiegitura sendo horrekin, gure herritar guztientzako etorkizun berdeago eta konektatuago baterako oinarriak jartzen ari gara”.

Gipuzkoako Foru Aldundiko Jasangarritasun Departamentuak hurrengo urteetan Gipuzkoako Bizikleta Bideen Lurralde Plan Sektorialaren bidez, guztira 152,14 kilometro hartzen dituen bidegorrien foru-sarean egiteke dauden tarteak iragarri ditu. Ekimen hori José Ignacio Asensio Jasangarritasuneko diputatuak zuzendu du, eta Gipuzkoako Foru Aldundian gaur goizean egindako Bizikletaren Kontseiluaren bilkuran aurkeztu da. Inbertsio berri horrekin, Jasangarritasun Departamentuak berretsi egiten du Gipuzkoan mugikortasun jasangarria garatzeko eta sustatzeko duen konpromisoa, herritarren bizi-kalitatea eta mugikortasuna hobetzeko funtsezko azpiegitura bat bultzatuz.

Kontseilu horretan, Gipuzkoako Bizikleta Bideen Lurralde Plan Sektorialaren ebaluazioa, birprogramazioa eta aurrekontu-eguneratzea aztertu dira. Gaur egun, oinarrizko sare osorako (tokikoa eta forala) aurreikusitako 439,14 kilometroetatik 241,18 kilometro eraiki dira ( % 54,92). Oinarrizko Foru Sareari dagokionez, zeina Lurralde Plan Sektorialaren aurrekontu-konpromisoaren eta programazioaren ikuspegi nagusia baita, aurreikusitako 289,96 kilometroetatik 137,82 kilometro ( % 47,53) osatu dira. Horrek 152,14 kilometroko saldoa uzten du egiteke.

Horri dagokionez, José Ignacio Asensio Jasangarritasuneko diputatuak adierazi duenez, “inbertsio hori behin betiko urratsa da gure bidegorrien foru-sarea osatzeko, Gipuzkoan mugikortasun jasangarriagoa sustatuz. Egiteke dauden 152,14 km horiek amaitzean, milaka gipuzkoarren eguneroko joan-etorriak erraztuko ditugu, eta gure lurraldeko karbono-aztarna murrizten lagunduko dugu. Bizikleta garraiobide garbia, osasungarria eta eraginkorra da, eta azpiegitura sendo horrekin, gure herritar guztientzako etorkizun berdeago eta konektatuago baterako oinarriak jartzen ari gara”.

Gipuzkoako Bizikleta Bideei buruzko 1/2007 Foru Arauak Bizikleta Bideen Oinarrizko Sarearen helburu nagusitzat ezartzen du lurraldean hiriarteko eta inguruko bizikleta bidezko mugikortasuna bultzatuko duen azpiegitura bat sortzea. Sare horrek gipuzkoarren eguneroko mugikortasun-arazoak konpondu nahi ditu bizikleta erabiliz, eguneroko erabilerari lehentasuna emanez jolas-erabilerari baino, aukera-egoera espezifikoetan izan ezik. Bestalde, Gipuzkoako Bizikleta Bideen Lurralde Plan Sektorialak Oinarrizko Foru Sarearen eraikuntza programatzeko irizpideak ezartzen ditu.

2014tik 2021era bitartean, oinarrizko foru-sareak 68,54 milioi euroko oinezkoen eta bizikleten joan-etorriak erregistratu ditu. Kilometro bakoitzeko gehien erabiltzen den ibilbidea Donostia-Irun da. Hala eta guztiz ere, oinezkoen erabilerak nagusi izaten jarraitzen du, bizikletan egiten diren bidaien % 22,2arekin. Txirrindularien artean, gutxi gorabehera % 20k erabiltzen dute sarea lanarekin, ikasketekin, gestioekin, erosketekin edo zainketekin lotutako joan-etorrietarako, eta gainerako % 80k kirol- eta jolas-arrazoiengatik.