Atzealdea "Holokaustoren (Des)oroimena"

Egitasmoaren izena : "Holokaustoren (Des)oroimena"

Eragilea : Koma zerbitzu kulturalak S.L

Telefonoa
943456000 /678204635
Kontaktua
Miren Koro Campos
E-posta
info@komazk.com

Lantzen dituen arlo artistikoak:

Ondarea

Zein eskola-ikasgairekin duen harremana:

Gizarte zientziak
Matematika
Etika

Formatuak:

Tailer partehartzailea
Zein balio sustatzen ditu
Giza duintasuna eta eskubideak, genero-berdintasuna
Zein ikas mailari edo adinari zuzentzen zaio:
DBH3 ,DBH4
Zenbat ikaslek parte har dezakete ekitaldi baten:
Gela bateko ikasleak
Ekitaldi bakoitzaren prezioa:

Prezioa (saio 1 + erakusketa): 780 €(BEZ barne)

Jardueraren deskribapena:

Jarduera ikaskuntza-egoera gisa planteatzen da.
Jarduera saio bakarrean egingo da, bi unetan  banatuta

Jardueraren faseak honako hauek izango dira:
• Aurreko urteetan izandako gertakariei buruzko sarrera
1936 eta 1945, maila globalean eta tokikoan. Horretarako,
"Un repaso al exilio y la deportación vasca y española" erakusketa ibiltaria ikusteko bisita gidatu aktiboa egingo da.Erakusketa ikastetxeean egongo da.

"Una repaso al exilio y la deportación vasca y española" 15 Roll Up panelez osatutako erakusketa da. Panel horren diseinuak zuri-beltzeko argazkiak, testuak eta estekak konbinatzen ditu QRs bidez, erbestealdi errepublikarraren eta Nurembergeko epaiketen artean izandako historiaren gaiak ezagutzeko.
Laginari instalazioa gehitzen zaio osagarri gisa "Presoen sailkapen nazia" izenburua du, eta modu sinboliko batean kontzentrazio-esparru bat irudikatzen du.
Bisita aktiboaz ari garenean, zer esan nahi dugu? Bisita horretan, hainbat dinamikaren bidez,galderak... ikasleek parte-hartze aktiboa dute bisitaren ezagutzan.

• Atseden txiki baten ondoren. Ikasleak taldetan banatuta
bere herrian/eskualdean/probintzian jaio edo bizi izan ziren deportatuei buruzko informazioa bilatu beharko du. Horretarako, web orrien helbideak emango ditugu,
informazioa. Oinarrizko informazioa jaso beharko dute (izena,
abizena, herria, jaiotze-urtea, argazkia -halakorik bada-),
bere "bidaiari" buruzko informazioa (deportazioan egin zuen ibilbide fisiko-geografikoa), deportazioaren arrazoia eta egon zen espazio mota (kontzentrazio-esparruak, starlag...). Informazio hori mapa komun batean islatuko da, eta kolore-sare bat sortuko da (talde bakoitzak kolore bat izango du). Horren bidez, eta modu bisualean, obra plastiko bat sortuko da, deportazioaren bizi-ibilbidea ikusiko da.
• Ideia zaparrada, horiei omenaldi bat egin behar ote zaien
eta zer ekitaldi egin litekeen omenaldi eta ezarpen gisa.
komunean.
• Bildutako informazioa bateratzea eta
urtean deportatutako
pertsonen egoerari buruzko eztabaida
2024.

FASEAK (eskema)
Hainbat arrazoirengatik deportatu zituzten pertsonen historia ezagutzea, roll up erakusketa baten eta esku-hartze artistikoaren bidez.
Helburua: deportazioen "arrazoiak" ezagutzea. Eremuen "logika" ezagutzea. "Zenbakiei" izena eta aurpegia jartzea. Memoria berreskuratzea.
Metodologia: bisita gidatu aktiboa.

Iraupena: 30 minutu.


Bidaia berreraikitzea, deportatuei eta eremuei buruzko informazioa duten web orrien bidez.
Helburuak: Iturburuetara  joatea, taldean lan egitea, ibilbidea mapa batean islatzea, eskualdeko pertsonen historietara hurbiltzea.
Metodologia: eskualde/probintzia bakoitzeko pertsonen informazioa interneten bilatzea eta mapa bat islatzea.

Iraupena: 45 minutu.


Eztabaida: Beharrezkoa al da oroitzapen/omenaldi bat? Nola?
Metodologia: Ideia-jasa.

Iraupena: 15 minutu.


Eztabaida: Gaur egungo berriak.
Helburua: albisteen irakurketa kritikoa
Metodologia: "Beroak" zonak mapa batean jartzea.

Iraupena: 15 minutu.
 

Jarduera gauzatzeko behar diren baldintzak eta baliabideak:

Jardueraren tokia ikasgela izango da, eta erakusketa instalatzeko leku bat. ( Erakustea astebete edo gehiago  luza daiteke)

Jarduerak bi ordu iraungo du eta euskaraz egingo da. Ikasleak ez dira ikastetxetik kanpora joan behar.

Ikastetxeak jarri beharreko baliabideak: ordenagailuak, arbela, bulegoko materiala (boligrafoak, orriak.)

Amical/Komak jarri beharreko baliabideak: Erakusketa, instalazioa, koloretako artileak, txintxetak, mapa, datu-baseak, bibliografia, dokumentuak, datuak hartzeko fitxak, ikasleentzako baliabideak.

Jarduerari buruzko txostena:

 Jardueraren  alderdi artistiko-kulturalei buruzko txostena
"Presoen sailkapen nazia" obraren instalazioan bezala, ikasleek tailer bakoitzean egiten duten mapak, hilotz bikain gisa, ikastetxeetara eramango dira, guztien batasunetik abiatuta, deportatu gipuzkoarrek egindako ibilbideak kontutan hartuta lan plastiko bat sortuz.
"Presoen sailkapen nazia" instalazio artistikoa
4 x 4 m-ko instalazioa da, kontzentrazio-esparru bat irudikatzen duena, euskarri eta alanbrada simulatuz inguratua, eremu naziak testuinguruan kokatzeko.
Barruan, arropa hondarrak eta pertsona biluzien siluetak
kolore desberdinekin margotuak, ikasleen sailkapenaren arabera.
nazien eremuetan deportatuak (gorria, urdina, arrosa, horia,
Marroia...) egurrezko paleten gainean etzanda,
pertsonak gizatasuna galtzea eta erregimen naziak ez gizakitzat hartzea, horiei suntsitzea eta suntsitzea, erabili eta botatzeko karga-materialak bailira.

Jardueraren alderdi pedagogikoei buruzko txostena
Egungo arazoen ezagutzan sakonduko da, arazo horiek hobetzeko ekimenetan parte hartzea eta hausnarketa sustatuz. Jardueraren gaiarekin erlazionatuz. Elkarrizketa eta negoziazioa.

Alde indibidualak, espazio pribatua eta norberaren eta besteen pertzepzio zorrotza errespetatzeko dimentsio morala landuko da.

Baliabide etiko eta filosofiko espezifikoen bidez, tresna intelektualak eta espistemologikoak erabili eta baloratuko dira, eguneroko egoerei ikuspegi kritiko-zuzenetik aurre egiteko.

Datuak biltzeko eta komunikatzeko gaitasunak eta estrategiak erakutsi beharko dituzte, baita Giza Eskubideak babestu eta norbanakoaren eta besteen ondarea baloratu eta errespetatu ere.
Jarduera honen bidez, honako hauek landuko dira:
gaitasunak:
• Informazioa eta trebetasunak bilatzea (zer, nola eta zertarako?
zer bilatzen den?), fake news delakoak gaur egungo gaia al dira?
• Egungo gizartearen oinarri historikoak bilatzea
• Talde-lana: proiektuak
• Egungo mundua ulertzeko oinarriak (historia aztertzea
garaikidea)

Proposamenaren egilearen ibilbide profesionala

Mauthausengo Amikala eta beste eremu batzuk, baita Espainiako   nazismoaren biktimak biltzen dituen elkartea da.
Konzentrazio naziaren deportatu ohiak , bai bizirik atera direnenak ,edo  bertan erailak izan zirenen ,   bere senideak eta lagunak ere.
Mauthausengo Amikala eta beste eremu batzuk, Austriako eremu honetatik eta III Reich-aren beste konzentrazio eremuen  erbesteratuak batzen ditu.  Nahiz eta elkarteak Mauthausen izena hartu duen, espainiar deportatu gehinenen eremua hau izan zelako.
Amicalek Espainia osoko deportatuak biltzen eta ordezkatzen ditu. Egoitza Bartzelonan du, eta ordezkaritzak Andaluzian, Aragoin, Valentziako Erkidegoa, Euskadi, Extremadura, Madril eta Murtziako Eskualdean.
Elkarte honen helburua , Frantziako muga zeharkatu aurretik gerran bizi eta borrokatu zirenak , gero erbestera bidean, eta
geroago n nazien eremuetara deportazioa jasan zuten  pertsona hain guztien memoariaren alde egitea da.

Amicalek  Espainiako Estatu osoan jarduerak bultzatzen ditu eta 
lurralde osoko bazkide laguntzaileak dauzka.
La Amicalek loturak ditu, historia bat eta helburu bera duten atzerriko nahiz gure herrialdeko erakundeekin , bereziki Nafarroako Foru Komunitateko biktimen kontzentrazio- eta memoria-esparruak.

La Amical 1962an sortu zuten deportatu ohiek eta senideek ,alargunak eta umezurtzak taldekatzeko eta guztiei laguntzeko.
Erbestetik itzuli ziren deportatuak, Espainian ez  zuten mota horretako elkartea bat eta  Frantzian aurkitu zuten, eta  espainiar erbesteratu asko Amicale des Déportés-en sartu ziren. Beste batzuk, Familles et Amis de Mauthausen edo Espainiako
Deportatuen Federazioan   Toulousen 1947an sortutakoa.

Gaur egun bazkide askok parte hartzen dute bertan
la Amicale frantziarraren  erakundearekin  elkarlanean
maiz.
1963an eta 1967an legeztatzeko bi saiakera zapuztu egin ziren.
Amicalek klandestinitatean lan egin behar izan zuen azkeneraino.
eta, beraz, bere jarduerak mugatuak  izan ziren. Aldi horretan, elkartearen zeregin nagusia biktimen senitartekoak eta bizirik zeudenak aurkitzea, Alemaniak ematen zituen kalte-ordainei buruz aholkatzea, Mauthausenera bidaiak antolatzea eta, ahal den neurrian,dibulgazio-jarduerak gauzatzea izan da.
Hezkuntzaren atalean, Amical-Mauthausen ikerketa-lanetarako aholkularitza; banku zabala du baliabideak (liburuak, filmak, antzezlanak, erakusketak,webguneak...); hitzaldiak, erakusketak, eremuetarako bidaiak etaAmical-Mauthausen saria. Eta "Inoiz Gehiago Ez" sarearen parte da.

Koma zerbitzu kulturalak, sl enpresa donostiarrak
diseinuan, kudeaketan eta dinamizazioan espediente zabala
hezkuntza-jarduerak. 25 urte baino gehiago daramatza Euskal Autonomia Erkidegoan kultura eta hezkuntza, eta, horri esker, oso ondo ezagutzen du euskal hezkuntza-curriculuma, edukien arloko interesaketa bigarren hezkuntzako ikasleen ezaugarriak.

Kutxako hezkuntza zerbitzuan lan egin du eta lan egiten du (
Kubo eta Artegunea), San Telmo Museoa, Urgull mendian, Donostiako D 'Museoan, ARMA Plaza de Hondarribia, Itsas Museoa, Eibarko Armagintza Museoa, Zugarramurdiko Sorginak, Koldo Mitxelena Kulturunea, beste batzuk.
Jardueraren gaiarekin zerikusi zuzenagoa duena Kultura Eskola aurkezten dugu, 10 urte daramatza Donostiako Memoria Historikoaren ibilbidea (eta DBHko 4. mailarako Unitate Didaktiko bat).Gipuzkoan, DBHko 4. mailan eta Batxilergoko 2. mailan. 
Helduentzako ibilbidea ere bai antolatu du ,Donostiako Udaleko Giza Eskubideen Departamentuaren eskutik.