Atzealdea ANTZERKI INMERSIBOA HEZKUNTZAN
Lantzen dituen arlo artistikoak:
Zein eskola-ikasgairekin duen harremana:
Formatuak:
906 (BEZ barne)
Antzerki Inmersiboa aktorearen, espazioaren, denboraren eta, batez ere, bestearen edo besteen arteko komunio bat da. Inprobisazioak funtsezko zeregina du, eta interpreteek zentzu guztiak hartu eta sormena eta sotiltasuna erabili behar dituzte mundu horiek sortzeko.
Mundu horietan ikusleak ikusle hutsa izateari uzten dio, eta, horrela, obren parte izatera pasatzen da. Antzezpen bat ikusteaz gain, antzezleekin sinisten ari dira.
Esperientzia intimoa, bakarra eta errepikaezina sortuz.
Inprobisazio-ariketen bidez, aktiboki entzunez eta gure gorputzaz, ahotsaz eta presentziaz jabetuz emozioen kudeaketa eta intuizioa garatuko dugu. Jolas artistikoan murgilduko gara, gure helburua lortzeko: sormena garatuz eta talentua ezagutuz ongizate emozionala lortzea.
LOTURAK:
* Gela zabal bat, non ikasleak mugi baitaitezke.
* Aulkiak karpeta bakoitzean.
* Folioak txuritan.
* Musika aparatua (ez da ezinbestekoa, nik bozgorailua eraman baitezaket).
* Iraupena: 60-90 min. (Hobe da 90 minutu izatea)
NERABEAK ETA BERE EMOZIO-MUNDUA
Gizakiok, berez, konektatu eta loturak sortu behar ditugu, baina, gaur egun, kontzeptu hori oso distortsionatuta dago. Elkarri konektatuta gaude, multikonektatuak, baina erabat deskonektatuta gure intuiziotik, gure beharretatik, berehalakotik, lagunarenetik.
Eta horrek bakardade sakonean batzen gaitu. Bakarrik sentitzen den heldu batek hobeto euts diezaioke, ezagutzeko, izena jartzeko eta horrela pasatzeko gai delako. Baina nerabe batentzat, edo haur batentzat, desberdina, arraroa, entzun gabea, ez dator bat... Bakarrik... beldurgarria da. Eta hor funtzionatzen dute sare sozialek anestesia jainkotiar gisa. Beren buruarengandik gehiago urrundu daitezke ahokatzen saiatzeagatik, atseginerako, berdinak izateagatik, laburtuz, galdu egiten dute beren elikadura.
Antzerkiak espazio sakratua eskaintzen du, non, errespetu komun eta partekatu baten bidez, zaurgarritasunetik, non erakutsi, non bizipenak esperimentatu ahal izango baititugu, bizitzan baino bizipen gehiago, agian ez zenuke imajinatuko egiten, eta, horrela, autoestimua erabatsen.
Horrela, gainera, lankideekin benetan lotzea, ongizate emozionala errazteko.
JARDUERAREN ARLO PEDAGOGIKOA
Jarduerak 6 klase ditu, 2 klase bloke bakoitzeko, gehiago sakondu eta prozesuak hobeto ulertu ahal izateko eta landu eta ikasi behar ditugun tresna berriak barneratzeko.
Gorputza
Pentsamendua
Esentzia
Gorputza
Estudioetan eserita daude eta kontzentrazio guztia buruan dago. Jolas-orduan, gauean etxean edo lagunekin daudenean, askotan gorputzari begira egoten dira, gehiegi estimulatzen, atsedenik hartu gabe.
Emaitza gorputzaren erabateko deskonexioa da.
Bat bere gorputzetik deskonektatzen denean, bere instintutik deskonektatu eta buru-plano batean bizi da. Hori arazo bat izan daiteke, senak erakusten baitizkigu gure benetako desioak, gure beldurrak, seinaleak igortzen baitizkigu nondik eta norekin sentitzen garen eroso eta non ez; aldiz, mentalak agintzen duenez, batez ere adin horietan, erakutsi zaizkien dogmen bidez mugitzen dira, eta ez haiek esperimentazioaren bidez ikasi dutenaren bidez.
Emozioen kudeaketa ere jokoan dago, emozio horiek sentitu eta zabaldu egin behar baitira, eta horrela, agian, gehiago ulertu. Gorputzean eseri behar dira, pentsatzen dugun guztia ez baita erreala edo gurea.
Metodoa : Gure gorputzaren eta pentsamenduaren arteko balantzea bilatzen dugu, Baleteko teknikekin sortutako prozesu propio baten bidez, eta gorputza ezagutzen, hartaz jabetzen, hitz egiten eta barnera konektatzen duen interpretazioaren bidez. Hortik, hitza batzera pasako ginateke.
Pentsamendua
Geure ahotsa erreala aurkitzea, artifiziorik gabe, apaingarririk gabe, gu garenaren edo uste dugunaren ideiaren atzean ezkutatu gabe.
Eta hortik nire ahotsa ateratzen dut, ikusten uzten dut, eta ikusten dut, aurkitzen dut.
Eta lotura errealak sortuz erlazionatzen naiz.
Metodoa: bokal lanean jarriko dugu arreta, bai teknikoki, bai guregan eta bestearengan duen eraginaren mailan.
Ariketen bidez, murgiltze-antzerkiaren eta bere tresnarik onenetako baten (inprobisazioa) onurak esperimentatuko ditugu. Inprobisazioak ez dizu pentsarazten, kontrolatzen, mugatzen, bertan egotera behartzen, jolasten eta ez epaitzen uzten. Aske sentitzea.
Esentzia
Edozein paper interpretatu ahal izateko, edo pertsona-talde baten aurrean jarri ahal izateko, ariketa bat erakutsi edo hitzaldi bat eman edo, besterik gabe, lagunak egiteko, oinarrizko eta eraginkorrena ORAINTXE EGOTEA da.
Bertan zaudenez, zure sentsazioekin eta intuizioarekin kontaktuan egoteko gai izango zara eta entzute egokia izateko gai izango zara. Baina presentzia lantzeko edo bertan egoteko, ez da ezer egin behar, gelditu, ez utzi.
Era berean, meditazioa klase horren parte ere izango da, hau da, eszenara atera baino lehen berotze askotan erabiltzen den meditazioa eta kontzentrazioa sustatzen duena, hemen eta ahoan fokatzeko gaitasuna areagotuz.
Metodoa : Musikarekin lan egiteko, zineko teknika espezifikoak erabiliko dira, gure pentsamenduak eta gorputzak gogoz erabiltzeko engranaje perfektua nola osatzen duten jakiten laguntzen dutenak.
Baleteko dantzaria nintzen, baina nire patua aldatu egin zuen eta 13 urte dira aktorea naizela. Interpretazioa nire bokazioa da eta Antzerkirako zaletasun itzela daukat. Madrilen, Bartzelonan, New Yorken ( New York Film Academy bekatuta) eta Londresen trebatu naiz, eta hainbat teknikatan (Meisner, Stanislavski, Declan...). Espainian hainbat telesailetan lan egin ondoren, Londresera joan nintzen (Eusko Jaurlaritza bekari esker), Antzerkia ikasteko eta eszenarioan lan egiteko. The Mountview Academy of Theatre Arts eskola ospetsuan onartu zidaten.Nire aldakortasunak lagundu zidan nire lehen lana lortzen Secret Theatre Antzokiko Konpainiarentzat,hau da, Antzerki Inmersiboan espezializatu eta aitzindaria den konpainiarentzat.Hori duela 9 urte.Orduz geroztik, konpainiako kide naiz, erantzukizun desberdinekin. Beti aktore lana egin dut(13 obrak) baina ere jantziteria, atrezzoa eta koreografiaren kreazioaz arduratu naiz.Horietako 9 antzezpe co-zuzendu dituztet, 6tik 60 urtera bitarteko aktoreak zuzentzen eta hainbat hiritan: Hong Kong, Londres edo Dubai( biran hari ginen).
Eta zinema alde batera utzi ez dudan arren, Inglaterran eta Espainian hainbat film filmatu baititut,Secret Theatre izan da nire lehentasuna.
Zuzendari gisa izan dudan esperientzian, azpimarratu nahi nuke laguntza handia eman zidala terapiariburuzko ezagutzan eta esperientzian, Gestalt terapia, hain zuzen. Eta terapeuta ez banaiz ere, beti utzi izan dut nire jakin-minak bultzatuta, eta azken urteotan hainbat gaitan ikasi eta trebatu naiz, hala nola: Eneagrama, Identitate femeninoa , Sormena eta mendekotasunak , Taldeka egindako erretiroak eta bizipen-topaketak, hainbat lan-gairi eta terapia pertsonalari buruzkoak. Nire baitan sakontzen laguntzeaz gain, enpatia garatzen eta guztioi gertatzen zaizkigun prozesu psikologikoei buruzko ikuspegi osoagoa eta konplexuagoa osatzen lagundu dit terapia honek.