Atzealdea Marrazketa tailerra luma eta tintarekin/Gure unibertsoak ezagutuz

Egitasmoaren izena : Marrazketa tailerra luma eta tintarekin/Gure unibertsoak ezagutuz

Eragilea : Sofía Herbon

Telefonoa
600208051
Kontaktua
Sofía Herbon

Lantzen dituen arlo artistikoak:

Ikus-arteak

Zein eskola-ikasgairekin duen harremana:

Gizarte zientziak
Euskara
Ingelesa
Natur zientziak
Etika
Plastika

Formatuak:

Tailer partehartzailea
Zein balio sustatzen ditu
Ingurumenarekiko errespetua,berdintasuna eta inklusioa, talde-lana, aniztasuna eta errespetua,pentsamendu kritikoa eta jakin-mina garatzea,emozioen adierazpen askea
Zein ikas mailari edo adinari zuzentzen zaio:
DBH3 - DBH4
Zenbat ikaslek parte har dezakete ekitaldi baten:
Materialak 30 ikaslerentzat eta 3 egunetarako kalkulatzen dira.
Ekitaldi bakoitzaren prezioa:

Prezioa ekitaldi bakoitzeko: 400 €ko 3 jardunaldik osatzen dute - Guztira 1200 €(BEZa barne)

Jardueraren deskribapena:

Jarduerak 3 lanaldi ditu (bakoitzak 2 ordu):

1. jardunaldia.Aurkezpen laburra.

Ilustrazioaren eta artearen arteko desberdintasunaz hitz egingo dugu. Eta arteak emozioak modu sinbolikoan adierazteko eta begirada kritikoa garatzeko aukera ematen digunez; historiako artista eta garaikide ezberdinak adibidetzat hartuz. Luma eta tinta txinatarraren hastapenak. Erabiltzeko modua. (30 minutu)
1. zatia.- Aurkitzeke eta/edo berraurkitzeke dagoen unibertsoan, ikasle bakoitza orri zuriaren aurrean jarriko da, zirriborrorik gabe, aurrez finkatutako egiturarik gabe, marrazki libre bat garatuko du. Horrela, marrazki librearen bidez bere emozioekin eta bere begiradarekin konektatu ahal izango du.
Sorkuntza pertsonala amaitzean, ikasle bakoitzak hitz bat pentsatuko du, sortutako lanari buruz burura datorkien lehena, eta paper batean idatziko du. (Inori erakutsi gabe). (30 minutu)

2. zatia - Unibertsoak partekatuz. Bi ikasle batera marraztea. Lxs bi ikaslek aurreko ekitaldian idatzitako hitzak partekatuko dituzte eta, hortik abiatuta, obra bat sortuko dute elkarrekin. Ikasleak amaitzean, banakako eta taldeko esperientzia nola bizi izan duten partekatuko dute.
Guztien artean, bakarka eta batera sortutako lanak partekatuko dituzte. (30 minutu)*

2. Jardunaldia - Irudi esanguratsuen unibertsoa partekatuz

1. zatia - Banakako marrazkia, aurretiko zirriborrorik gabe. Ikasgelarako, ikasle bakoitzak elementu fisiko bat edo irudi esanguratsu bat ekarriko du (ahal den neurrian naturarekin zerikusia duena). Inspirazio-eredu gisa hartuko da kontuan marrazkia sortzeko. Marrazketa zirriborrorik gabe egingo da berriro, bakarka, unibertsoan bertan bizitzeko (barne-mundua) eta ikasle bakoitzak duen errealitatearen ikuspegi pertsonala berraurkitzeko. (45 minutu)

2. zatia - 2 ikasleren artean marrazki bat egitea, inspirazio gisa guztiek ekarritako objektu esanguratsuak hartuta. Amaitzean, izenburua jarri beharko diote obrari. (45 minutu)*

3. Jardunaldia
1. zatia - Banakako lana. Ikasle bakoitzak marrazki librea aukeratu ahal izango du, edo irudi esanguratsuak edo sorkuntzarako objektuak hartu ahal izango ditu erreferentziatzat. Lanaren gaiak naturarekin eta aurretik irakasleekin adosten denarekin izango du zerikusia. (45 minutu)
2. zatia - Unibertsoak partekatuz. Tailerreko kide guztien arteko marrazkia. Ezarritako egiturarik gabe. Horretarako, irakaslearen bidez aukeratuko da gaia. (45 minutu)*

* Lanaldi bakoitzeko azken 30 minutuak izango dira, ikasle bakoitzak bere esperientzia partekatzeko eta materialak garbitzeko.

Jarduera gauzatzeko behar diren baldintzak eta baliabideak:

Jarduera gauzatzeko beharrezko baldintzak eta baliabideak.
Eskakizun teknikoak:

Tailerra aurkezten duenarentzat:
• Arbela
• Proiektorea (ahal izanez gero, lehen jardunaldiko aurkezpen bisualerako)

Ikasleentzat:
Hauek eramatea gomendatzen zaie: koloretako arkatzak eta/edo argizari lehorrak, arkatzak eta goma.
Tailerra aurkezten duenak jarduera nagusirako material guztiak emango dizkie.

Lekua: Ikastetxeko ikasgelan edo erabilera anitzeko aretoan, edo jarduerarako egokitzat jotzen duten espazioan.
Jardueran, materiala zaintzea eta berrerabiltzea hartuko ditugu kontuan. Ikastetxera joateko garraio publikoa erabiliko da.

Iraupena:
Jarduerak 3 lanaldi ditu (bakoitzak 2 ordu).

Lanaldi bakoitzeko azken 30 minutuak izango dira, ikasle bakoitzak bere esperientzia partekatzeko eta materialak garbitzeko.
 

Jarduerari buruzko txostena:

Jardueraren alderdi artistiko-kulturalari buruzko txostena.
"Gutariko bakoitzak bere unibertso-lerroa du aurkitzeke, baina ez du aurkitzen, marraztuz baizik." Gilles Deleuze
Sormenari eta pertsona bakoitzak duen berezitasunari garrantzia ematea proposatzen da. Sormen-lana, jakintzak beste diziplina batzuekin artikulatzeko. Sinbolikoaren eta mintzamenaren arteko artikulazioa. Artea barne-mundua ezagutzeko modu bat da, eta taldean parte hartzeak talde-lana sustatzen du.
Tailer honen bidez, ikasleek aukera izango dute:
• Luma eta tinta txinatarrarekin marrazteko teknika ezagutzea.
• Irudimena eta sormena sustatzea.
• Bere unibertso sinbolikoa aurkitzea eta/edo berraurkitzea.
• Sinboloa hitzera eraman, eta alderantziz.
• Beste artista batzuen adibideen bidez munduaren ikuspegiak ikustea eta beren ikuspegi propioa adieraztea.
• Artea deskubritzea, bere burua eta inguratzen duen mundua gehiago ezagutzeko bide gisa.
• Pentsamendu kritikoa garatzea eta artearen bidez adieraztea.

Jardueraren eremu pedagogikoa
Aniztasuna eta ikuspegi inklusiboa. Jarduera parte-hartzaile bakoitzaren beharretara eta eskakizunetara egokituko da. Ikaslea izango da jardueraren erdigunea. Luma eta tinta txinatarrarekin marrazteko, ez da aurretiazko ezagutzarik behar. Erabilerari buruzko jardunaldietan zehar gidatuko dira, beren sorkuntzetan emaitzarik onenak lortzeko eta beren sormen-unibertsoarekin konektatzea lortzeko.
Lumaz eta tintaz marraztean, kontzentrazioa sustatzen da, eta pazientzia eta psikomotrizitatea lantzeko aukera ematen duen espazioa da.
Maila pedagogikoan egiaztatuta dago arteak gaitasun sortzaileak eta kognitiboak sustatzen dituela. Era berean, garapen pertsonala indartzen du eta ongizate-sentimendua sortzen du. Ikasle bakoitzak bere sentimenduak eta esperientzia munduaren aurrean modu sinbolikoan komunikatzeko espazio bat eskainiz.
Marrazki kolektiboaren bidez, elkarrizketa, talde-lana eta komunikazio-formaren garapena sustatzen dira.
Jardunaldi bakoitza amaitzean, banakako eta taldeko ebaluazioa egingo da. Artea zerbait subjektiboa dela ulertuta, ebaluazio-irizpide hauek gomendatzen dira: ikasle bakoitzaren inplikazio-maila, espazioa gainerakoekin partekatzea, errespetua, talde-lana, sormena, banakako eraldaketa eta materialen zaintza.*
* Ebaluazio-irizpideak irakasle-karguekin batera pentsatuko dira.
 

Proposamenaren egilearen ibilbide profesionala

Ibilbide profesionala eta esperientzia antzeko lanetan
Sofia Herbón Gipuzkoako Probintzian bizi den artista da. Uruguain jaio zen, 1989ko urtarrilaren 20an. Naturarekiko eta animaliekiko grinak modu surrealistan sortzera darama, izaki bakar eta errepikaezinak.
Lan egiteko moduan, marrazkiak zuzenean paperean edo beste gainazal batzuetan egiten ditu, aldez aurretik zirriborrorik egin gabe, eta hainbat elementu eta teknika erabiltzen ditu. Bere esperientzia profesionala 5 urte baino gehiagoz garatu du, bere sorkuntzak hainbat formatutara eramanez.
Tailerrak & estudioak
Ilustrazio Masterra, Teknologia Berrien Arloko Eskola Praktikoa - Donostia (2018)
Arte Tailerrak Gipuzkoako Artisten Elkartea-Donostia 2017tik -2024ra
Boluntariotza-tailerrak
Artea adierazteko eta integratzeko tailerra
Charrúa/Montevideo Gaueko Zentroa - Uruguai (2015)
Bakarkako erakusketak
2022
"Aztarnak"/Aroztegi aretoa Bergarako Udala/Bergara - Gipuzkoa
Naturan Bezala "/ Cafe Loft/Donostia - Gipuzkoa
"Almas"/Gipuzkoako Artisten Elkartea/Donostia - Gipuzkoa 2019
"Ozeanoen arimak"/Artista Biziaren Txokoa/Kutxa Kultur Kultura Garaikidearen Nazioarteko Zentroa Tabakalera/Donostia - Gipuzkoa
2016
"Devenires"/Castillo de Piria/Piriápolis Uruguai
Erakusketa kolektiboak
2023
Feminismoa & Poesia/Gipuzkoako Artisten Elkartea/Donostia/Gipuzkoa
Pasaiako emakume sortzaileak/Baterako sortutako liburua Genero indarkeriaren aurkako artibismoa/Arteliburu/San Telmo -Museoa/Donostia
31. Aldizkaria/Arteuparte Arte Galeria/Donostia/Gipuzkoa
2022 Gipuzkoako Artisten Elkarteko artistak/Altare Elkartea/Ordizia
2021 "Pasaiako Emakume Artistak" Pasaiako Mugimendu Feministak antolatuta Trintxerpe/Pasaiako Alkatearen Ekitaldi Aretoa